1. #16
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Dat is een zaak tussen man en vrouw. Een vrouw geeft gewoon aan hoeveel ze wilt. Ik vind sowieso dat je niet moet overdrijven metbedragen. Je neemt de man niet alleen voor zijn bruidsschat. Dat is een back up voor later, mocht er iets gebeuren. Als je het huwelijk intreedt dan is alles van elkaar. Je doet samen boodschappen, samen in bed, samen vakanties etc.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Een moslimvrouw met eer en islamitische kennis zou niks vragen. Het is geheel aan de man hoeveel en wat hij kwijt kan. Bruidschat is een gift. En vrouwen die een prijs hangen aan zichzelf is hetzelfde alsof ze zich te koop stellen. Geen respect naar jezelf toe.
    Ik vind dit een hele rare reactie. De bruidsschat is een RECHT gegeven door ALLAH swt aan de vrouw. Dus een vrouw die gebruik maakt van dit recht gegeven door de Almachtige binnen acceptabele grenzen is een vrouw zonder eer en zonder islamitische kennis? Wauw waar is jouw zelfrespect dan? En hoe kom je erbij dat het een gift is. Het is een plicht en een voorwaarde van het islamitisch huwelijk. Houd aub op met het verlagen van de waarde van de moslima. Als wij als vrouwen onze waarde niet hoog kunnen houden, dan moeten wij niet gek gaan kijken als mannen ons niet naar waarde behandelen.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  3. #18
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Ik vind dit een hele rare reactie. De bruidsschat is een RECHT gegeven door ALLAH swt aan de vrouw. Dus een vrouw die gebruik maakt van dit recht gegeven door de Almachtige binnen acceptabele grenzen is een vrouw zonder eer en zonder islamitische kennis? Wauw waar is jouw zelfrespect dan? En hoe kom je erbij dat het een gift is. Het is een plicht en een voorwaarde van het islamitisch huwelijk. Houd aub op met het verlagen van de waarde van de moslima. Als wij als vrouwen onze waarde niet hoog kunnen houden, dan moeten wij niet gek gaan kijken als mannen ons onze waarde niet toekennen.
    Preach it girl.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Ik vind dit een hele rare reactie. De bruidsschat is een RECHT gegeven door ALLAH swt aan de vrouw. Dus een vrouw die gebruik maakt van dit recht gegeven door de Almachtige binnen acceptabele grenzen is een vrouw zonder eer en zonder islamitische kennis? Wauw waar is jouw zelfrespect dan? En hoe kom je erbij dat het een gift is. Het is een plicht en een voorwaarde van het islamitisch huwelijk. Houd aub op met het verlagen van de waarde van de moslima. Als wij als vrouwen onze waarde niet hoog kunnen houden, dan moeten wij niet gek gaan kijken als mannen ons niet naar waarde behandelen.
    Het is idd een recht maar ik had het over de type vrouw die misbruik maakt van haar recht en denkt dat zij duizenden mag eisen.
    Het beste huwelijk is dat wat het gemakkelijkst word gemaakt. (De welbekende hadith) En een wijze beleefde vrouw die het graag gemakkelijk maakt voor haar toekomstige echtgenoot laat het geheel aan hem over. Ook zijn er genoeg ahaadith die aantonen dat de beste der vrouwen (sahaabiyat) niet veel kregen voor bruidschat. Dus wie zijn wij vergeleken met hen?
    Tegenwoordig is het gewoon een last geworden voor de mannen en een loterij voor de vrouwen.

    De waarde van een moslima staat hoger dan al het rijkdom op aarde. Welke wijze vrouw vergelijkt haar waarde met geld of materie?
    En een vrouw naar waarde behandelen betekent niet duizenden euros neerleggen voor bruidschat of eem bruiloft.
    Wat je waard bent in zijn ogen dat zul je pas ontdekken in het huwelijk.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Het is idd een recht maar ik had het over de type vrouw die misbruik maakt van haar recht en denkt dat zij duizenden mag eisen.
    Het beste huwelijk is dat wat het gemakkelijkst word gemaakt. (De welbekende hadith) En een wijze beleefde vrouw die het graag gemakkelijk maakt voor haar toekomstige echtgenoot laat het geheel aan hem over. Ook zijn er genoeg ahaadith die aantonen dat de beste der vrouwen (sahaabiyat) niet veel kregen voor bruidschat. Dus wie zijn wij vergeleken met hen?
    Tegenwoordig is het gewoon een last geworden voor de mannen en een loterij voor de vrouwen.

    De waarde van een moslima staat hoger dan al het rijkdom op aarde. Welke wijze vrouw vergelijkt haar waarde met geld of materie?
    En een vrouw naar waarde behandelen betekent niet duizenden euros neerleggen voor bruidschat of eem bruiloft.
    Wat je waard bent in zijn ogen dat zul je pas ontdekken in het huwelijk.
    Dit is dus totaal niet wat je zei.

    En alweer ga je de fout in door te zeggen “En een wijze beleefde vrouw die het graag gemakkelijk maakt voor haar toekomstige echtgenoot laat het geheel aan hem over.”
    Dus een man met een goed inkomen die je vertelt dat ie bereid is je 10 euro te geven als bruidsschat moet je maar accepteren als je een wijze beleefde dame bent? Sorry maar als een vrouw wijs is, dan merkt zij hierin zijn gierigheid op. Met zo iemand wil je niet leven. En dit kunnen vele vrouwen bevestigen die nu in een hel leven met hun gierige mannen.
    Geld en materie zijn niet leidend voor mij, maar daden en woorden wel. Als een man zegt ik wil je 5000 euro geven, dan zal ik zeggen dat ik dat bedrag niet hoef. En indien hij zegt dat hij niet bereid is om een behoorlijk bedrag te geven (en hij dit zich wel makkelijk kan veroorloven), dan wijs ik hem de deur. Begrijp de boodschap maar hieruit.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Dit is dus totaal niet wat je zei.

    En alweer ga je de fout in door te zeggen “En een wijze beleefde vrouw die het graag gemakkelijk maakt voor haar toekomstige echtgenoot laat het geheel aan hem over.”
    Dus een man met een goed inkomen die je vertelt dat ie bereid is je 10 euro te geven als bruidsschat moet je maar accepteren als je een wijze beleefde dame bent? Sorry maar als een vrouw wijs is, dan merkt zij hierin zijn gierigheid op. Met zo iemand wil je niet leven. En dit kunnen vele vrouwen bevestigen die nu in een hel leven met hun gierige mannen.
    Geld en materie zijn niet leidend voor mij, maar daden en woorden wel. Als een man zegt ik wil je 5000 euro geven, dan zal ik zeggen dat ik dat bedrag niet hoef. En indien hij zegt dat hij niet bereid is om een behoorlijk bedrag te geven (en hij dit zich wel makkelijk kan veroorloven), dan wijs ik hem de deur. Begrijp de boodschap maar hieruit.
    Dat is wel wat ik bedoelde alleen heb ik het misschien verkeerd verwoord.

    Verder heb je helemaal gelijk.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Ik vind dit een hele rare reactie. De bruidsschat is een RECHT gegeven door ALLAH swt aan de vrouw. Dus een vrouw die gebruik maakt van dit recht gegeven door de Almachtige binnen acceptabele grenzen is een vrouw zonder eer en zonder islamitische kennis? Wauw waar is jouw zelfrespect dan? En hoe kom je erbij dat het een gift is. Het is een plicht en een voorwaarde van het islamitisch huwelijk. Houd aub op met het verlagen van de waarde van de moslima. Als wij als vrouwen onze waarde niet hoog kunnen houden, dan moeten wij niet gek gaan kijken als mannen ons niet naar waarde behandelen.
    wat een golddigger reactie.

    Een man is inderdaad verplicht iets te geven. En een vrouw is vrij in haar eis.
    Hoeveel relaties lopen stuk omdat de man niet aan haar eisen wil en of kan voldoen?

    Als een vrouw 1 miljoen eist, is zij dan volgens jou meer waard dan een vrouw die 10 duizend eist of slechts 1000?

    En dan kijken naar de praktijk. Onze profeet heeft zo een 12 huwelijken gesloten. Wat heeft hij als mihr gegeven?
    En Ali. Wat heeft hij Fatima, dochter van profeet, als mihr gegeven?

    Hij zou 400 dirhem geven, dat had hij niet. Hij verkoopt zijn wapenuitrusting om aan het geld te komen.
    Fatima zegt dat zij dat niet nodig heeft en geeft hem het geld terug om de bruiloft te bekostigen/financieren.
    Wat drinken en dadels worden gegeven aan de gasten.

    En nu? Een zaal kost al gauw 10 duizend. of veel meer zelfs als er eten bij komt. Allemaal overbodige luxe.

    Fatima heeft haar waarde niet hoog gehouden? Is fatima nu lager dan jij omdat jij een miljoen eist of meer?

    Je waardeert vrouwen aan de hand van hun eisen als mihr?

    Wat is jouw waarde dan volgens jou ?

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    wat een golddigger reactie.

    Een man is inderdaad verplicht iets te geven. En een vrouw is vrij in haar eis.
    Hoeveel relaties lopen stuk omdat de man niet aan haar eisen wil en of kan voldoen?

    Als een vrouw 1 miljoen eist, is zij dan volgens jou meer waard dan een vrouw die 10 duizend eist of slechts 1000?

    En dan kijken naar de praktijk. Onze profeet heeft zo een 12 huwelijken gesloten. Wat heeft hij als mihr gegeven?
    En Ali. Wat heeft hij Fatima, dochter van profeet, als mihr gegeven?

    Hij zou 400 dirhem geven, dat had hij niet. Hij verkoopt zijn wapenuitrusting om aan het geld te komen.
    Fatima zegt dat zij dat niet nodig heeft en geeft hem het geld terug om de bruiloft te bekostigen/financieren.
    Wat drinken en dadels worden gegeven aan de gasten.

    En nu? Een zaal kost al gauw 10 duizend. of veel meer zelfs als er eten bij komt. Allemaal overbodige luxe.

    Fatima heeft haar waarde niet hoog gehouden? Is fatima nu lager dan jij omdat jij een miljoen eist of meer?

    Je waardeert vrouwen aan de hand van hun eisen als mihr?

    Wat is jouw waarde dan volgens jou ?
    Begrijpend lezen is duidelijk een moeilijk vak. Ik ga hier niet eens op in sorry.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Een moslimvrouw met eer en islamitische kennis zou niks vragen. Het is geheel aan de man hoeveel en wat hij kwijt kan. Bruidschat is een gift. En vrouwen die een prijs hangen aan zichzelf is hetzelfde alsof ze zich te koop stellen. Geen respect naar jezelf toe.
    jij spoort volgens mij niet wollah

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    28
    20-01-2018

    Sallaam alaikum allemaal,

    Zoo zie je maar het is een zeer complexe vraag, iedereen denkt er anders over en heeft er een andere kijk op.
    Terwijl je eigenlijk moet handelen volgens de islamitische regels, maar iedereen heeft er op een andere manier een idee of wat dan ook, te verschillend,

    Mij lijkt het dat het niet te lux moet zijn allemaal want dat is indd overbodig.
    Verder heeft iedereen wel een waarde zowel de man als vrouw lijkt me? En gaat het erom dat een man goed is met zijn vrouw, maar dat een man niet in de schulden komt of probl. Door zoveel uitgave aan bruidsschat en feest?

    Als ik verkeerd zit hoor ik dit graag.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    27
    22-02-2015

    grappig om te zien dat het gros niks zou geven en als de hand van jullie zus wordt gevraagd dan zijn jullie er wel als de kippen bij om hem minimaal 3 dozo te laten neerleggen.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    55
    11-03-2012

    Citaat Geplaatst door Manserieus Bekijk reactie
    Sallaam alaikum allemaal,

    Zoo zie je maar het is een zeer complexe vraag, iedereen denkt er anders over en heeft er een andere kijk op.
    Terwijl je eigenlijk moet handelen volgens de islamitische regels, maar iedereen heeft er op een andere manier een idee of wat dan ook, te verschillend,

    Mij lijkt het dat het niet te lux moet zijn allemaal want dat is indd overbodig.
    Verder heeft iedereen wel een waarde zowel de man als vrouw lijkt me? En gaat het erom dat een man goed is met zijn vrouw, maar dat een man niet in de schulden komt of probl. Door zoveel uitgave aan bruidsschat en feest?

    Als ik verkeerd zit hoor ik dit graag.
    Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de Islam de leidraad moet zijn.
    Als ik sommige reacties hier lees, dan schrik ik van de beperkte kennis die men heeft en in plaats hiervan eigen meningen ventileert. Ik zou adviseren: ga je eerst verdiepen in wat de Islam zegt over een huwelijk, het aangaan van een huwelijk voordat je een dergelijk belangrijke verbintenis aangaat. Het is niet namelijk niet iets wat je zomaar doet uit liefde oid. Het is een serieuze verbintenis die gepaard gaat met regels bepaald door Allah de Verhevene en niet door een stel clowns dat denkt dat een bruidschat vragen gelijkstaat aan geldwolvin zijn, die snappen de betekenis helaas niet.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    28
    20-01-2018

    Citaat Geplaatst door PringlesPaprika Bekijk reactie
    grappig om te zien dat het gros niks zou geven en als de hand van jullie zus wordt gevraagd dan zijn jullie er wel als de kippen bij om hem minimaal 3 dozo te laten neerleggen.
    dit noem ik vooroordeel, want wie zegt dat? Minimale eis is dat hij werkt en voor haar kan zorgen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    2.998
    09-09-2008

    Achterlijke bedragen. Bij ons is altijd te symbolisch. 500 jaren geleden betaalden men toch ook geen 5000 k. Mensen zijn echt ziek met hun prijskaartje echt ziek.
    Offline

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Chelha95 Bekijk reactie
    De beste vrouw is de vrouw die het minst vraagt aan bruidsschat
    oo oo nu ben je een ketter. je haalt de waarde van vrouwen naar beneden.

    Ik snap niet waarom mensen elkaar persoonlijk aanvallen. Mensen kunnen maar niet accepteren dat mensen andere mening kunnen hebben.


    voor mihr is er geen ondergrens, ook geen bovengrens.
    vrouw mag eisen wat ze wil.
    vrouw wordt geadviseerd om het voor de man makkelijk te maken,
    een man wordt geadviseerd om niet gierig te doen.


    Ben je er niet mee eens?


    dan kan het gezegd worden zonder mij te ketteren.