1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Sint aangekomen in Nederland, arrestaties en onrust bij demonstraties

    Sinterklaas is rond 13.30 begonnen aan het laatste onderdeel van de intocht in Zaanstad. De landelijke intocht verloopt rustig en sfeervol.

    De Sint arriveerde zoals elk jaar met Pakjesboot 12. Burgemeester Jan Hamming heeft de goedheiligman met zijn pieten verwelkomd in Zaanstad. Sinterklaas vervolgde de route op zijn paard Amerigo.

    Het was zaterdagochtend al vroeg druk in de gemeente. Kinderen zijn verkleed als sinterklaas of piet en hebben tekeningen bij zich voor de goedheiligman.

    Er is veel politie aanwezig in het gebied. Er zijn zogeheten checkpoints waar mensen worden gefouilleerd en waar tassen worden gecontroleerd. De route die Sint aflegt, is afgesloten voor auto's.

    De gemeente heeft twee vakken ingericht waar voor- en tegenstanders van Zwarte Piet mogen demonstreren. Vier groepen hebben zich van tevoren aangemeld.

    Tegenstanders Zwarte Piet spanden kort geding aan
    Tegenstanders van Zwarte Piet, verenigd in de organisatie Majority Perspective, probeerden deze week nog met een kort geding te voorkomen dat er zwart geschminkte pieten bij de intocht waren te zien.

    De voorzieningenrechter in Haarlem heeft echter geen inhoudelijke beslissing genomen omdat de stichting niet heeft voldaan aan de voorwaarden. Ze hebben de gedaagde partijen niet op tijd benaderd en hen volgens de rechter "overvallen" met het kort geding.

    Onrust bij andere intochten
    Bij de intochten in Rotterdam, Leeuwarden, Hoorn, Groningen en Eindhoven hebben ongeregeldheden plaatsgevonden. In Rotterdam zouden meerdere arrestaties zijn gepleegd, de politie bevestigt dat drie personen zijn opgepakt. Het gaat om een demonstrant die tegen Zwarte Piet is en twee mensen die het niet eens waren met de demonstratie.

    In Leeuwarden moest de politie voorkomen dat voorstanders van Zwarte Piet, mogelijk supporters van Cambuur, de tegenstanders van Zwarte Piet aan zouden vallen. Ook in Eindhoven moest de politie voorstanders van Zwarte Piet tegenhouden die actievoerders van Kick Out Zwarte Piet weg wilden jagen.

    https://www.nu.nl/sinterklaas/557879...nstraties.html
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Dit soort demonstranten, voor of tegen Zwarte Piet, zijn allemaal idioten.

    Correctie. Ik ben niet bevoegd om dit soort diagnoses te stellen, bovendien worden dit soort diagnoses in de psychiatrie niet meer gebruikt. Juister zou zijn om te zeggen: ik denk dat het allemaal idioten zijn.

    Dus: ik denk dat dit soort demonstranten, voor of tegen, idioten zijn.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Het feest word steets gezelliger sinds kozp zich er mee bemoeit.

    Hier mede door gebrek aan kozp een leuk feest gehad met de kinderen zonder gedoe met zwarte piet.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Het blijft opmerkelijk dat anti-pieten altijd verbaal en fysiek worden aangevallen en bedreigd door tokkies en hooligans (zie Cambuur en PSV hooligans vandaag) onder de stilzwijgende goedkeuring van de voorstanders van Zwarte Piet.

    Waar is de rechtse Nederlander nu, die zichzelf altijd een ferme voorstander noemde van de vrijheid van meningsuiting ONGEACHT de boodschap?
    Als ik de apen zou tellen die uit de mouwen van dit soort huichelachtige lieden telkens tevoorschijn komen, dan zou ik er een nieuw Apenheul mee kunnen opbouwen!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Voor een beetje gezond verstand hierin moeten we krap 9000 km verderop zijn ..

    https://nos.nl/artikel/2259704-een-a...tveegpiet.html

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Het blijft opmerkelijk dat anti-pieten altijd verbaal en fysiek worden aangevallen en bedreigd door tokkies en hooligans (zie Cambuur en PSV hooligans vandaag) onder de stilzwijgende goedkeuring van de voorstanders van Zwarte Piet.

    Waar is de rechtse Nederlander nu, die zichzelf altijd een ferme voorstander noemde van de vrijheid van meningsuiting ONGEACHT de boodschap?
    Als ik de apen zou tellen die uit de mouwen van dit soort huichelachtige lieden telkens tevoorschijn komen, dan zou ik er een nieuw Apenheul mee kunnen opbouwen!
    Je ziet het zelfde bvb bij pegida. Dan hoor je ook hele groepen niet over hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting is.

  7. #7
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Het blijft opmerkelijk dat anti-pieten altijd verbaal en fysiek worden aangevallen en bedreigd door tokkies en hooligans (zie Cambuur en PSV hooligans vandaag) onder de stilzwijgende goedkeuring van de voorstanders van Zwarte Piet.

    Waar is de rechtse Nederlander nu, die zichzelf altijd een ferme voorstander noemde van de vrijheid van meningsuiting ONGEACHT de boodschap?
    Als ik de apen zou tellen die uit de mouwen van dit soort huichelachtige lieden telkens tevoorschijn komen, dan zou ik er een nieuw Apenheul mee kunnen opbouwen!
    Precies dit, de kozp bleef netjes op hun toebedeelde plekken, maar moesten geslagen en geschoffeerd worden door de "voorstanders van de vrijheid van meningsuiting"

    Dit legt zo de racisme bloot, dat racisme te blind zijn door hun haat hoe ze zichzelf hiermee bespelen, heerlijk gewoon.

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    22
    17-09-2018

    Beide partijen hebben misschien wel 1 en dezelfde organisator om de bevolking nog meer tegen elkaar op te zetten .

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Precies dit, de kozp bleef netjes op hun toebedeelde plekken, maar moesten geslagen en geschoffeerd worden door de "voorstanders van de vrijheid van meningsuiting"

    Dit legt zo de racisme bloot, dat racisme te blind zijn door hun haat hoe ze zichzelf hiermee bespelen, heerlijk gewoon.
    Ze bleven binnen hun toebedeelde vakken
    waarom lieg je weer..??

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door M0roc Bekijk reactie
    Beide partijen hebben misschien wel 1 en dezelfde organisator om de bevolking nog meer tegen elkaar op te zetten .
    de overheid..wie staat zulke extremen toe om vlak bij elkaar te demonsteren..dat is vragen om escalaties.
    Precies eigenlijk wat de "blokkeerfriezen" vorig jaar al aangaven..met NVU en KOZP tegen over elkaar.
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Dit soort demonstranten, voor of tegen Zwarte Piet, zijn allemaal idioten.

    Correctie. Ik ben niet bevoegd om dit soort diagnoses te stellen, bovendien worden dit soort diagnoses in de psychiatrie niet meer gebruikt. Juister zou zijn om te zeggen: ik denk dat het allemaal idioten zijn.

    Dus: ik denk dat dit soort demonstranten, voor of tegen, idioten zijn.
    yep..alleen weet ik het wel zeker
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  12. #12
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    de overheid..wie staat zulke extremen toe om vlak bij elkaar te demonsteren..dat is vragen om escalaties.
    Precies eigenlijk wat de "blokkeerfriezen" vorig jaar al aangaven..met NVU en KOZP tegen over elkaar.
    Ja de overheid? Jij bent duidelijk het type dat mensen opzet tegen de overheid die juist mensen gelijke rechten geeft.
    Typisch voorbeeld van extreem rechts gedachtengoed, de overheid demoniseren en omver willen helpen.
    Je ziet een Marok iets negatiefs zeggen wat in jouw straatje past, en op sluwe wijze probeer je dat vuurtje aan te stoken door hier de overheid de schuld te geven.

    Het is gewoon simpel de overheid is goed de kozp is goed, jullie zijn de nsb’ers en de nazi sympathysanten uit en voor de wo2, de racisten en de slavenfeest aanbidders.
    Wat nu meer dan ooit telt is dat rechts en extreem rechts gedachtengoed geelimineerd moet worden en het vergif van superieuriteit tegenover anders gelovige en anders gekleurde en anders geaarde moet snoeihard onthoofd worden en geen enkel platform meer krijgen en hebben.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Voor een beetje gezond verstand hierin moeten we krap 9000 km verderop zijn ..

    https://nos.nl/artikel/2259704-een-a...tveegpiet.html
    Logisch, daar heeft men niet die grote groep blanke policor meute die mensen willen aanpraten dat dit kinderfeestje racistisch is.

    Ook daar is wel geprobeerd van "bovenaf" het feestje te veranderen, maar daar zijn de mensen er niet ingetrapt.

    Ik weet van een Nederlander in Afrika werkzaam, dat met andere Nl-ers Sint werd gevierd. Inclusief geschminkte en verklede Zwarte Pieten.
    Afrikanen waren ook uitgenodigd, en er kwamen fllink wat opgezet. Wilde ook graag mee doen, verkleed en gitzwart geschminkt!
    Dolle pret. Dat bewijst wat ik eerder schreef, ook negroide mensen schminken en verkleden zich om het figuurtje zwarte piet te worden.

    Want er bestaat geen gitzwart ras.

    Het plan van de fanatieke anti Zwarte Pieten is duidelijk. Zij komen niet hun mening geven bij de intochten.
    Die is ook al jaren bekend. Zij komen om die intochten te verstoren, met geweld.
    Zij hopen dat zo op enig moment die intochten worden afgeblazen, zoveel politie-inzet, zoveel geweld, dat men het zat wordt.
    Ouders niet meer met hun kleintjes durven te komen.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    ik vind het echt dom dat sommige nls zeggen dat blackpiet niet racistische is,

    waarom wordt ie dan knecht genoemd ?

  15. #15
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Sommigen voelen zich gekwetst door Charly Hebdo of Theo van Gogh. Anderen door homo’s, joden, hoofddoekjes, nikaabs, keppeltjes, boerkini’s, varkensoortjes, djellaba’s of zwarte piet.
    Of godslastering: miljoenen mensen zijn gemarteld, levend verbrand, gestenigd, onthoofd of opgehangen, omdat anderen zich in hun godsbeleving gekwetst voelen.
    Cliniclowns zijn een karikatuur van de blanke man en het kaasverkopende Vrouw Antje van de geëmancipeerde vrouw. En zo kun je eindeloos doorgaan.

    Ik eis dat men Black Friday wijzigt naar Green Friday, Blankenberge liefst Zeebrabergen en “alles staat blank” naar emmertjes scheppen.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.