1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    CIA: 'Kroonprins zit achter moord op Khashoggi'

    Volgens de Amerikaanse inlichtingendienst CIA heeft de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman opdracht gegeven tot de moord op journalist Jamal Khashoggi.





    Dat meldt de Washington Post op basis van bronnen rond het onderzoek. Khashoggi werd begin oktober vermoord in het Saoedische consulaat in Istanbul.

    De conclusie van de CIA staat haaks op verklaringen van de Saoedische autoriteiten. Khashoggi zou volgens hen zijn vermoord op het consulaat door een team dat opdracht had gekregen hem naar Saudi-Arabië terug te brengen. Donderdag meldde de openbaar aanklager in Ryad nog dat de kroonprins niet op de hoogte was van de missie rond Khashoggi. De journalist, die onder meer voor de Washington Post werkte, was een criticus van Bin Salman en woonde in de Verenigde Staten.

    Volgens de Washington Post baseert de CIA zich onder meer op een onderschept telefoongesprek tussen Khashoggi en Khalid bin Salman, de Saoedische ambassadeur in de Verenigde Staten en een broer van de kroonprins. De ambassadeur belde Khashoggi om hem te zeggen dat hij naar het consulaat in Istanbul moest om documenten op te halen die hij nodig had om te kunnen trouwen met zijn Turkse vriendin. Hij bezwoer Khashoggi dat dit veilig was.

    Khalid bin Salman pleegde het telefoontje in opdracht van zijn broer, schrijft de krant. Of de ambassadeur op de hoogte was van de moordplannen is niet bekend. Een woordvoerder van de Saoedische ambassade ontkent in de krant dat de inhoud van het gesprek.

    Ook zou meespelen dat volgens de CIA Mohammed bin Salman de feitelijke machthebber is in Saudi-Arabië. "Het algemene standpunt is dat het onmogelijk is dat dit is gebeurd zonder dat hij op de hoogte of betrokken was", aldus een bron van de krant.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    80
    04-04-2013

    En nu? Saudie Arabië binnenvallen? Democratie brengen? Ja gezellig!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    455
    30-10-2017


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    667
    25-01-2018

    Goh.
    En waar zit de CIA allemaal achter?

    Moord kennedy
    oorlog in Irak
    oorlog in Afghanistan
    WTC 8/11
    enz enz enz

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    31-01-2013

    Stel vieze rikken die saudiers! Hun hol maatje naait ze nu open en bloot verdiende loon. En hoop dat ze nog harder op hun bek gaan

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    KSA heeft trump in the pockets

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    210
    26-06-2012

    ze willen zn broertje aan de macht .die buigt beter.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.228
    08-01-2007

    Huichelaars, ik vind die saudies koningshuis de meest verschrikkelijke mensen die er maar rondlopen. Ik hoop dat die hele familie omvalt en arabie weer een islamitische vrome leider krijgt. Ze staan voorschut en die ben salmen lijkt wel een duivelaanbidder.

  9. #9
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Hoe serieus worden de nagalmeffecten? Ik veronderstel niet erg serieus, omdat iedereen altijd buigt voor het economisch-politieke belang van dit achterlijke regime.
    VS en GB vragen zich nu af welk commentaar ze best geven om business as usual te kunnen blijven doen met Saud.
    Niemand zal “geheadshopt” worden volgens mij, ze zullen hem vervangen door iemand die nog niet betrapt is.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Hoe zou de zich beschaafd noemende wereld hiermee omgaan?
    Want niet alleen de Saudi's gaan 'op hun bek', maar alle landen die diplomatieke (ver)bindingen hebben met Saudi-Arabië.

    De grootste narigheid kan je krijgen als kopstukken van machtige landen in onbalans raken!

    Ik denk dat je dan als eerste moet kijken wie er profijt kunnen halen uit de val van dit 'kopstuk'.

    En wie dit 'kopstuk' mee kan nemen in zijn val!

    Dat is voor de Soenna en de Sjia ook van belang en misschien nog wel gevaarlijker!
    Ik vind dit een héél riskante situatie!

    Als koningen een geestelijk leiders ruzie krijgen, zijn het wij: Het voetvolk die telkens weer de dupe zijn!

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Nu de Cia dit zegt weet ik niet meer zeker of die dikzak erachter zit.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Ik snap zowieso niet hoe mensen het nieuws kunnen geloven.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    854
    03-03-2018

    en hier probeert de blank amerikaanse inlichtingendienst te zeggen dat zij ook mee doen met het inlichten van diensten mossad heeft gefaald en de blanke inlichtingen doen nu alsof ze erbuiten stonden terwijl de joodse en die van de blanken nauw samen werken..

    Turkse inlichtingendienst heeft de joodse zowel de arabische en de blanke diensten zwaar klem gezet met hun mislukte miserabele operatie..

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Abu Manshar moet gaan boeten

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Dat het saudi regime niet deugt was al bekend .... maar paskwil de helft van de wereld doet wat de saudies hebben gedaan , alleen hun zijn amateurs gebleken .... dan heb je lang lijstje aan landen waar iedereen nog gewoon diplomatisch uhmuhm contact mee heeft ..