1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    731
    20-11-2008

    naar hadj

    Salaamoe aleykum aghawaat



    Mijn man en ik willen op hadj, alleen zijn mama gaat altijd overal mee met ons. Mijn man heeft al 2x hadj gedaan met zijn moeder.
    Ikzelf ben nog nooit geweest. Hij wil dus nu met mij alleen gaan omdat hij 2 vrouwen die 'zwak' zijn door gezondheidsproblemen te moeilijk vindt.

    Hij durft het onderwerp zelfs niet aan te snijden met zijn moeder omdat ze er natuurlijk vanuit gaat dat ze ook zal gaan

    Naar hadj en een gekwetste moeder achterlaten is geen optie.
    Dat ze toch meegaat durft hij niet (hij weet hoe zwaar het is)

    Gair inchallah
    wa salaamoe aleykum
    "Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people" ...

  2. #2
    Mama van 3!

    Reacties
    2.942
    06-06-2007

    Dan moet hij toch even zijn gevoel opzij zetten en tegen zijn moeder vertellen dat hij nu met zijn vrouw alleen gaat want zij is al 2 keer geweest. Hadj is maar 1 keer verplicht voor jezelf.

  3. #3
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Het is al heel fijn dat jullie haar als deel van het gezin zien en dus overal mee naar toe gaat. Maar niemand mag je jou hajj onthouden om deze reden. Je man hoort dit op te lossen met zijn moeder en daar heeft hij genoeg redelijke argumenten voor. Hij doet zijn moeder hierin niets te kort. Als zij er voor kiest ' gekwetst' te zijn dan is dat aan haar.
    Jammer dat ze zelf het inzicht niet heeft.

    Allah 3awen.

    Moge Allah je verblijden met het doen uitkomen van deze wens.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  4. #4
    ----------

    Reacties
    7.651
    15-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Het is al heel fijn dat jullie haar als deel van het gezin zien en dus overal mee naar toe gaat. Maar niemand mag je jou hajj onthouden om deze reden. Je man hoort dit op te lossen met zijn moeder en daar heeft hij genoeg redelijke argumenten voor. Hij doet zijn moeder hierin niets te kort. Als zij er voor kiest ' gekwetst' te zijn dan is dat aan haar.
    Jammer dat ze zelf het inzicht niet heeft.

    Allah 3awen.

    Moge Allah je verblijden met het doen uitkomen van deze wens.

    Dit dus.

    En moest het inderdaad zo zijn zoals je zegt, dat ze zich gekwetst zal voelen omdat haar zoon (die al 2 x met haar de hajd heeft gedaan) nu de hadj met zijn vrouw wil doen dan moet ze zich héél snel gaan schamen hoor!!

  5. #5
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Sommige moeders zijn gewoon kapot irritant. Wat een plakband zeg!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    55
    11-03-2012

    Dit vraagstuk is iets dat jouw man zal moeten oplossen, je doet er verstandig aan om je er zoveel mogelijk buiten te houden anders ben jij straks de slechterik en heb jij het je man ingefluisterd. Als hij het te zwaar vindt om jullie beiden mee te nemen, dan zal hij dit aan zijn moeder moeten uitleggen. Zoals ik het zie, vind ik het logisch dat jij nu aan de beurt bent omdat je schoonmoeder al 2x is geweest. Een lastige situatie en insa-Allah komen jullie eruit zonder al teveel verdriet en teleurstelling

  7. #7
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Het is al heel fijn dat jullie haar als deel van het gezin zien en dus overal mee naar toe gaat. Maar niemand mag je jou hajj onthouden om deze reden. Je man hoort dit op te lossen met zijn moeder en daar heeft hij genoeg redelijke argumenten voor. Hij doet zijn moeder hierin niets te kort. Als zij er voor kiest ' gekwetst' te zijn dan is dat aan haar.
    Jammer dat ze zelf het inzicht niet heeft.

    Allah 3awen.

    Moge Allah je verblijden met het doen uitkomen van deze wens.
    Precies dit. Ameen.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Jeugd van tegenwoordig.
    MOeder als last zien.
    Mensen het is geen vakantie. Je gaat er niet heen om te genieten.
    Je bent daar een lijk. Je beleeft de wederopstanding, wit gekleed.
    Als de moeder 2 keer is geweest, is hij ook 2 keer geweest.
    Als het zo zwaar is, dan weet zij dat beter dan jij. Ze is er al 2 keer geweest.
    Als zij weer mee wil, dan denkt ze dat ze dat aan kan.

    Ik heb destijds mijn moeder niet meegenomen. Ze was een hartpatiente. Ik hoorde van iedereen dat ze het niet aan zou kunnen.
    Toen ik daar was en al die faciliteiten zag, vond ik het jammer dat ik haar niet mee heb genomen.
    Weet je, nu kan ik haar nooit meer meenemen.

  9. #9
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Met deze mindset ben jij totaal niet klaar voor de Hadj.

    Sorry.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Met deze mindset ben jij totaal niet klaar voor de Hadj.

    Sorry.
    Wat een onzin! De moeder dan wel?

    Men zegt Allah oe ma rhamnie.

    Het is heel nobel dat de zoon zijn moeder op Hadj neemt en dit 2 keer. Dat het te zwaar is om 2 vrouwen te nemen is ook begrijpelijk.

    Wie garandeert zowel de moeder als de vrouw dat ze een volgende keer kunnen gaan? Dus wees niet egoistisch en sta je plaats af aan je schoondochter, immers het zal jullie allen ten goede komen.
    Want wie weet komt er een 4e keer waar iedereen meekan en heeft de vrouw de ervaring al en kan ze haar man steunen om er voor de schoonmoeder te zijn.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    Jeugd van tegenwoordig.
    MOeder als last zien.
    Mensen het is geen vakantie. Je gaat er niet heen om te genieten.
    Je bent daar een lijk. Je beleeft de wederopstanding, wit gekleed.
    Als de moeder 2 keer is geweest, is hij ook 2 keer geweest.
    Als het zo zwaar is, dan weet zij dat beter dan jij. Ze is er al 2 keer geweest.
    Als zij weer mee wil, dan denkt ze dat ze dat aan kan.

    Ik heb destijds mijn moeder niet meegenomen. Ze was een hartpatiente. Ik hoorde van iedereen dat ze het niet aan zou kunnen.
    Toen ik daar was en al die faciliteiten zag, vond ik het jammer dat ik haar niet mee heb genomen.
    Weet je, nu kan ik haar nooit meer meenemen.
    Deze vrouw is al 2x geweest?? 1x is maar verplicht.

    Allah yar7amuha.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    265
    17-02-2015

    Ik zie t probleem niet, meneer is 2 x met zijn moeder gegaan en toen was t ok

    nu gaan we ons als kleuters gedragen omdat de echtgenote gaat?

    Sommige vrouwen claimen hun zoon zo erg , dat t huwelijk op de klippen loopt,

    vooral als ze zelf geen man meer hebben , zo ken ik n geval waarbij de moeder elke vrije ogenblik van haar zoon opeiste

    zodat r geen tijd meer overbleef voor zijn vrouw, breng me naar je tante, breng me daar heen , hierheen,

    zien schoondochter als concurrent of n sloofje niet als zijn vrouw, voor eigen dochter gelden
    uiteraard andere regels.

    huwelijk liep op de klippen , tweede huwelijk, zelde probleem lesje nog niet geleerd.

  13. #13
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Mannen moeten zich meer als mannen gedragen. Ja we weten het, mama op nr 1 dat is ook bij ons zo maar dat betekent niet dat mama altijd gelijk heeft en altijd haar zin moet lrijgen. Praat en gedraag je als een man dan, zeg dan waar het op staat. Mannen hier op het forum lopen meteen te steigeren wanneer ze het woord moeder horen want dan zijn alle vrouwen verrot en zijn ze nergens klaar voor. Stelletje zwakkelingen gadver. Is toch fucking logisch dat een moeder niet altijd haar zoon achterna moet even serieus knip s even die navelstreng door joh.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Ook apart dat de 2 mannen die reageren het dan een soort van met de man eens zijn

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ook apart dat de 2 mannen die reageren het dan een soort van met de man eens zijn
    Ik heb het verhaal van de man niet gehoord. Derhalve kan ik daar niets over zeggen.


    Ik lees hier haar verhaal.

    Ze geeft me de indruk dat Hadj een vakantieoord is.
    Ze geeft me de indruk dat hij moet kiezen voor haar of voor haar moeder.
    Ook volgens haar verhaal ben ik het niet met hem eens: hij wil alleen met haar, zonder moeder dus.

    Het is inderdaad 1 keer Farz. Ook voor hem.
    Ze zijn 2 keer geweest, was hij toen met deze topikopener getrouwd??

    tot slot:

    vrouwen hebben nooit gelijk. Dit is mannen wet artikel 2. Niemand mag er aan komen of er negatief over praten.

    N.B. artikel 1: Mannen hebben altijd gelijk.