1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    up

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Mzabs Bekijk reactie
    https://m.youtube.com/watch?v=LTn8yaOEo3g

    Hier word de grammatica van ibn ajrum uitgelegd berber heeft grammatica gemaakt voor de arab dan loop je te doen als of berbers ongescholierd mensen zijn ga terug naar de geschiedenis
    Oké, ik ben zelf ook ongeschoold en onwetend in veel opzichten, Ik moet arra7mah hebben naar alle onwetenden, omdat ik het zelf ook ben. Ik mag niet oordelen, enzovoort. Another life lesson from Allah (saw) el hamdulilah!

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    up

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    up

  5. #20
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    Je leert alleen maar bááboen, boertoeqalatoen, doemjatoen enzovoort. Dat was echt hilarisch. Berberse mannen die nooit
    naar school zijn gegaan, die werden ineens ongeschoolde leraar. En wat was het resultaat daar van? Als amazigh leerling moest
    jij uit jezelf arabisch kunnen lezen. Er werd gezegd:''Qra sebbora.'' Als je dat niet kon, kreeg jij een klap. Er werd ons geen
    eens geleerd hoe je arabisch kan lezen. De leerlingen uit Tanger werden geprezen, omdat ze arabisch begrepen en wij waren
    'el kassoula', omdat wij de leraar niet begrepen. Als hij sma3 zei, luisterden s7ab tanger braaf
    . Als hij het tegen een amazigh
    zei, wisten wij niet of het een vraag of een opmerking was. Wij gokten maar oua (ja) en wij kregen klappen.
    Het voortrekken van 'brave' leerlingen, dat kopieerden ze gewoon van Europese T.V .

    Die leraren van die tijd toch. Het is alsof iemand die niet kan zwemmen anderen gaat leren hoe je moet zwemmen.
    Dit klopt volledig.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Dit klopt volledig.
    LOL! Laaggeletterden die ons gaan leren lezen en schrijven.
    Alsof een blinde je voorzichtig leert over te steken.

  7. #22
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    LOL! Laaggeletterden die ons gaan leren lezen en schrijven.
    Alsof een blinde je voorzichtig leert over te steken.
    Ik was daar al na twee jaar weg.
    Ik heb daar nooit klappen gekregen.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Ik was daar al na twee jaar weg.
    Ik heb daar nooit klappen gekregen.
    Hoezo niet. Die kinderen die goed werden voorbereid vanuit huis met 7araket en het alfabet, die kwamen wel ver, ja.

  9. #24
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    Hoezo niet. Die kinderen die goed werden voorbereid vanuit huis met 7araket en het alfabet, die kwamen wel ver, ja.
    Ik snapte alles en was altijd braaf, heb daar thuis nooit iets voor gedaan.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Ik snapte alles en was altijd braaf, heb daar thuis nooit iets voor gedaan.
    Bij jullie werd er dus uitgelegd hoe je moest lezen/schrijven in combinatie met 7oeroef en 7araket. Wij leerden enkel het alfabet en dezelfde zinloze woorden.
    Elke zaterdag en zondag in de schoolbanken zitten had geen nut. In een uurtje kan jij iemand 7araket en 7oeroef uitleggen en dan is het klaar. Bij mij hebben ze 5 jaar van mijn leven in het weekend verspild.

  11. #26
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    Bij jullie werd er dus uitgelegd hoe je moest lezen/schrijven in combinatie met 7oeroef en 7araket. Wij leerden enkel het alfabet en dezelfde zinloze woorden.
    Bij jullie? Er zaten ook rweffa bij mij, ze waren allemaal ouder dan ik.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Bij jullie? Er zaten ook rweffa bij mij, ze waren allemaal ouder dan ik.
    Hoe heb jij kunnen lezen en schrijven? Ik neem aan dat dat was, omdat dat je goed werd geleerd in de les. Bij ons was dat niet zo.

  13. #28
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    Hoe heb jij kunnen lezen en schrijven? Ik neem aan dat dat was, omdat dat je goed werd geleerd in de les. Bij ons was dat niet zo.
    Ik ben hoogbegaafd, denk ik. Die leerkrachten waren niet bepaald goed.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Breakdancer Bekijk reactie
    Wat vind je hiervan batata?

    Het valt me nog mee dat die leraren niet zo achterlijk waren om met boeken te komen met dit soort illustraties. Bijna alles aan hen was achterlijk. Hallo? Jij bent analfabeet, jij kan niet europees lezen Dan snap je toch dat een kind niet zomaar uit zichzelf arabisch kan lezen zonder het geleerd te hebben?

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Ik ben hoogbegaafd, denk ik. Die leerkrachten waren niet bepaald goed.
    Soeb7anallah Als Allah het wil, kan jij zo de link leggen tussen 7araket en 7oeroef.

    Ik heb het op youtube geleerd bij mijn terugkering. Mijn ouders leerden mij enkel te vasten zonder de gebeden Zwart op wit was ik een kaffira. Op mijn zestiende leerde ik het gebed en het arabisch lezen door youtube.