1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    368
    21-12-2013

    Roddelen

    Wat te doen
    Als je er achter komt. Dat schoonzus over je praat... roddelt

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    85
    23-03-2015

    Uhh negeren. Ofwel vragen om de reden waarom?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    19
    02-10-2018

    Ik zou haar zelf aanspreken, zonder daar iemand bij te betrekken. Vragen wat haar dwars zit, en haar vermanen met ahadieth over het roddelen.
    Maar doe dat niet boos/agressief. Gewoon rustig met haar praten dan zal ze ook naar je luisteren.
    ❤️الّلهم أصلح قلبي

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    368
    21-12-2013

    Ja dat kan
    Maar ik hoor het via via

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door pasadena Bekijk reactie
    Wat te doen
    Als je er achter komt. Dat schoonzus over je praat... roddelt
    Via via...krijgt een staartje en voor je het weet heb je een ruzie, wat tot een ware nachtmerrie kan leiden.

    Doen alsof je van niks weet, dan houdt het ook op.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #6
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Wat olifantje zegt...via via komen grote problemen van. Ene oor in andere uit. Degene die jou de roddels brengt vragen dr klep te houden of dat die persoon zelf de schoonzus aanpakt ipv maar al te gewillig luisteren en weer lekker bij jou gaan stoken. Wees slim.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    368
    21-12-2013

    Indd maar is niet leuk
    Zo heb ik totaal geen zin om er nog naar toe te gaan
    Maarja..
    Zo zit ik totaal niet in mekaar

  8. #8
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door pasadena Bekijk reactie
    Indd maar is niet leuk
    Zo heb ik totaal geen zin om er nog naar toe te gaan
    Maarja..
    Zo zit ik totaal niet in mekaar
    Misschien zit die roddelbrenger maar wat te stoken...weet jij veel.
    Ik weet niet hoe je wel in mekaar steekt, maar zo ga je wel problemen krijgen veroorzaakt door te luisteren naar shaytan.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door pasadena Bekijk reactie
    Indd maar is niet leuk
    Zo heb ik totaal geen zin om er nog naar toe te gaan
    Maarja..
    Zo zit ik totaal niet in mekaar
    Je weet niet eens of het waar is? Alsnog geroddel is niet leuk, maar die zo aardige via via, waarom brengen ze zulke boodschappen bij jou?

    Doen of je van niks weet, en als ze al weet dat jij het weet, dan zal ze zeker weten dzt het je niks doet omdat je er niks van zei. Al begrijp ik volkomen dat het kan kwetsen.

    Sta erboven en kijk naar wat voor gevolgen het kan brengen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Wat olifantje zegt...via via komen grote problemen van. Ene oor in andere uit. Degene die jou de roddels brengt vragen dr klep te houden of dat die persoon zelf de schoonzus aanpakt ipv maar al te gewillig luisteren en weer lekker bij jou gaan stoken. Wees slim.
    Als wij aandacht zouden besteden azn lkaal wel kalaa, elke dag fie ahray.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Lekker belangrijk de hele mensheid roddelt wat wil je doen campagne starten??

    Leef je leven laat het gaan
    Shaloom

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Ooh en idd diegene die het weet zat te luistern staat gelijk aan roddelen dus pak haar aan ipv je schoonzus!
    Shaloom

  13. #13
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Is niet leuk nee, maar je mag best voor jezelf opkomen.

    Ik heb het tijdens mn huwelijk gezien van dichtbij. Schoonzus die zich suf roddelde over vrouw van haar broer.
    Het was kennelijk normaal want niemand durfde tegen haar in te gaan. Op een dag zat ik erbij en ging ze weer los.
    Dat ik hun favoriet was bla bla. Eerlijk ik heb haar gewoon gezegd dat ze niet 100 is als ze serieus de vrouw van haar broer gaat afzeiken om saus.
    Dat het gewoon weird was en ik niet goed begreep wat haar punt was. Heb daar nooit echt een duidelijk antwoord op gehad.

    Heb het ook nooit tegen dat schoonzusje gezegd verder. Ik vind vrouwen die roddelen over de vrouw van hun broer gewoon echt gestoord.
    Ik zal die rare 'jaloezie' ook never begrijpen. Je broer is getrouwd wens hem het beste, is zijn leven.

    Oh en persoonlijk zou ik de roddelbrengster bij die schoonzus zetten en gaan praten. Wil je mij roddels brengen, dan doe je dat waar de roddelaar zelf ook bij zit.
    En anders houd je je klep in het vervolg.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    146
    08-01-2012

    Ik kwam deze net tegen. Voor de mensen die vragen naar een bron die heb ik niet enkel pagina http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11089.0


    * er werd eens een keer aan iemand het volgende verteld;
    "die en die heeft over jou geroddeld! daarop stuurde hij (het slachtoffer) hem (de roddelaar) een bord met dadels met als boodschap; "ik heb gehoord dat jij me jouw hassanaat (beloningen) cadeau hebt gegeven en ik wil u daarom een gunst terug doen, maar vergeef me voor het feit dat ik niet in staat ben u volledig terug te betalen!"..

    * overgeleverd door ibn moebarak as : indien ik over iemand zou moeten roddelen, dan zou ik dat over mijn ouders doen, want waarlijk, zij hebben het meest recht op mijn hasanaats.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Ik heb ook roddelaars als schoonzussen en het beste is het gewoon negeren. Als ze al zo onvolwassen zijn om het de hele tijd over je te hebben, dan gaan ze zich echt niet beter gedragen als je je ziel daar bloot gaat leggen. Ze hebben dan alleen maar meer om over te kletsen, want dat is de enige bezigheid van een roddelaar. En zoals asfoureh zegt, het gaat niet echt om jouw of je saus (haha) het gaat erom dat ze hun zure hart kunnen luchten. De waarheid is meestal dat ze stiekem jaloers zijn of zich diep van binnen minder voelen dan jij of gewoon geen leven. Je kan er het best maar boven staan en afstand bewaren met zulke mensen.