1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    44
    25-05-2018

    Wat maakt de islam objectief correct?

    Wat heeft jou ervan doen overtuigen dat de islam objectief gezien correct is? Waar is het bewijs voor de beweringen die in de religie worden gedaan?
    Hoe kan men het bestaan van niet te falsificeren zaken als het hiernamaals (ook wel Al Akhira genoemd in de islamitische eschatologie) objectief verifiëren?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Islam gaat jou niet overtuigen met wetenschappelijk bewijs. Het is de koran die moslims dagelijks citeren en ons doet geloven dat islam de waarheid is.
    Lees de koran, daar ligt het bewijs in het woord van jouw Schepper.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    44
    25-05-2018

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Islam gaat jou niet overtuigen met wetenschappelijk bewijs. Het is de koran die moslims dagelijks citeren en ons doet geloven dat islam de waarheid is.
    Lees de koran, daar ligt het bewijs in het woord van jouw Schepper.
    Als er geen wetenschappelijk bewijs is om verschillende islamitische beweringen te verifiëren dan is het de vraag welk bewijs er wel is. Hoe vormt de koran het bewijs dat de islam objectief correct is? Ik heb het boek gelezen en ik vond het behoorlijk eentonig en repetitief met de beloningen voor de gelovigen en de dreigementen van eeuwige verdoemenis. De koran is de bewering en niet het bewijs. Je begaat een cirkelredenering.

    Je zegt dus letterlijk dat ik geen enkele rationeel gerechtvaardigde reden heb om in de islam te geloven? Het moet dus puur goedgelovigheid zijn? Op die manier kan men in iedere willekeurige propositie X geloven waarbij er geen sprake is van ondersteunend bewijs. Er moet sprake zijn van een bewijsnorm om beweringen aan te toetsen.