1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Huwelijk : Kiezen tussen vrouw of moeder


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    430
    05-07-2017

    STOM!! Zo gaan veeel huwelijke kapot door te gaan luisteren naar ouders of zussen , vrienden / vriendinnen.
    Overgenomen door meerdere personen!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Beide zijn geschapen met unieke posities in een man zijn leven. Het ene kan het andere niet vervangen.

  4. #4
    Non-conformist

    Reacties
    11.062
    14-04-2009

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Beide zijn geschapen met unieke posities in een man zijn leven. Het ene kan het andere niet vervangen.
    Helaas begrijpen heel veel mensen dit concept niet. De liefde is ook anders en toch zijn ze vaak jaloers op elkaar.

    Variables are the only constants in the world..


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    430
    05-07-2017

    Citaat Geplaatst door controversy Bekijk reactie
    Helaas begrijpen heel veel mensen dit concept niet. De liefde is ook anders en toch zijn ze vaak jaloers op elkaar.
    Dat jarloezie begrijp ik niet. Je gun diegene echt alles het beste en ze hebben dan ook alles geld huwelijk kinderen maar andersom gunt diegene je NIKS het liefst mag je niks bereiken geen goede man laatstaan goede huwelijk. Waarom zijn mensen zo erg ? Is dat omdat ze ongelukkig leven ? Of gewoon een zwart HART hebben ??
    Overgenomen door meerdere personen!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Beiden hebben hun eigen verplichtingen. Ik geloof niet dat ik meer van mijn vrouw zal houden dan van mijn moeder, echter is je vraagstelling heel zwart op wit. Je kunt dit onmogelijk beantwoorden met moeder of vrouw; situaties kunnen verschillen.

    Ook moet je als persoon begrijpen: waarom laat iemand mij kiezen tussen deze personen?

    Het verschilt overigens per persoon. Er zijn mannen die niet luisteren naar hun vrouw, en mannen die niet luisteren naar hun moeder. (En er zijn speciale mannen die niet luisteren naar beiden.)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Riffia-Metalsia Bekijk reactie
    Dat jarloezie begrijp ik niet. Je gun diegene echt alles het beste en ze hebben dan ook alles geld huwelijk kinderen maar andersom gunt diegene je NIKS het liefst mag je niks bereiken geen goede man laatstaan goede huwelijk. Waarom zijn mensen zo erg ? Is dat omdat ze ongelukkig leven ? Of gewoon een zwart HART hebben ??
    Misery loves company. Het zit in de aard van de mensen om egoïstisch te zijn. (D.w.z. het beste gunnen voor jezelf.) Dit is logisch. Wat ook in onze aard zit; wij weten (vaak) niet hoe we om moeten gaan met gevoelens. Hierdoor ervaren we gevoelens en kunnen deze niet onderscheiden (in sommige gevallen ook haat en liefde niet).

    Dit concept geldt ook voor jaloezie. Want er is een verschil tussen gezonde jaloezie (werkt motiverend) en zwarte jaloezie (maakt een wit hart, zwart).

  8. #8
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Je moeder is als het goed is de basis van de man (of vrouw)
    Zij heeft hem opgevoed tot een volwassen man die een vrouw kiest waar hij tevreden mee is en zijn volwassen leven mee wil delen.
    Die keuze maakt hij en de vrouwen zouden elkaar moeten accepteren en respecteren

    Je zou niet hoeven te kiezen.

    Filmpje nog niet gezien though
    Even kijken
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  9. #9
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Loyaliteit tegenover de ouders mag geen voorrang krijgen op de trouw tegenover de partner het ene mag nooit resulteren in voorrang op het andere.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  10. #10
    ^_^

    Reacties
    498
    29-01-2009

    Heftig
    Alhamdolilah 3alla kolli 7al.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    422
    28-11-2015

    Waarom tussen hen kiezen?

    Je hebt een duivelse vrouw of moeder.. of je kent jou positie niet als man. Je dient niet te kiezen maar te handelen naar gelang ons geloof.

    En als je je moeder een cadeau geeft hoef je het niet te vertellen aan die ene vrouw van je. En doe je dat aan je vrouw hoef je het aan je ma niet te zeggen.

    Geef ieders zijn recht en tijd verwaarloos niemand.

    Mgharba en hun drama verhalen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Hoofddoekhijab Bekijk reactie
    Als man zijnde nooit zover laten komen dat je moet kiezen.

    Als vrouw zijnde stap achteruit en niet in de situatie belanden dat je hem laat kiezen. En bij echte liefde kan je hem zijn moeder nooit ontnemen al kiest hij voor jou.
    Volledig mee eens
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Hoofddoekhijab Bekijk reactie
    Als man zijnde nooit zover laten komen dat je moet kiezen.

    Als vrouw zijnde stap achteruit en niet in de situatie belanden dat je hem laat kiezen. En bij echte liefde kan je hem zijn moeder nooit ontnemen al kiest hij voor jou.
    Klopt, een man herken je in zijn omgang met zijn moeder, als hij goed voor haar is dan is hij een goede man.

  14. #14
    Non-conformist

    Reacties
    11.062
    14-04-2009

    Citaat Geplaatst door Eleganss Bekijk reactie
    Hoe kan je jaloers zijn op je schoonmoeder? Ben je dan niet ziek? Het is de moeder van je man!?
    Niet alleenschoondochter op schoonmoeder maar ook andersom. Het is een of andere wisselwerking.

    In mijn geval was het de tweede situatie. Ze kon het niet hebben dat hij (we waren verloofd) mij vaak uiteten nam, etc. Hij was haar favorietje. Op den duur dacht ik, ik ga er niet mee verder. Je trouwt wel degelijk met de hele familie.

    Heb nooit iets gedaan om haar boos te maken, sterker nog, zij wilde mij heel graag voor haar zoon. Het probleem kigt hem vaak in de jaloezie van schoonmoeder naar schoondochter..de zoon heeft op een gegeven moment zijn eigen familie en dan kan die het niet verkroppen dat zij minder aandacht krijgt. Terwijl de liefde voor de twee is anders..mag ik hopen.

    Anderzijds ken ik genoeg meiden die niet willen dat hun man geld uitgeeft aan zijn familie omdat dat minder overlaat voor haar gezin. Ik kende een meisje, ze werkte niet, haar man wel. Hij verdiende ook goed maar ze werd altijd boos als zijn familie iets nodig had. En ik dacht altijd..wat is jouw probleem? Hij voedt jou en je kids en je krijgt alles van hem..waarom moet je bepalen wat hij met zijn geld doet?

    Het is geen jaloezie nu ik dit zo typ, eerder egoïsme.

    Variables are the only constants in the world..


  15. #15
    Non-conformist

    Reacties
    11.062
    14-04-2009

    Citaat Geplaatst door Eleganss Bekijk reactie
    Heftig. Erg ongezond. Moeders die jaloers zijn op de vrouw van hun zoon en andersom. Vervelend dat je het mee moest maken.

    Heb gemerkt dat vrouwen om eerlijk te zijn altijd beginnen met fitna. Je hoort nooit dat schoonbroers/vaders dit soort dingen doen. Er is altijd drama tussen vrouwen.

    Met alle respect ik verafschuw vrouwen zoals dat meisje die je kent. Ze zet haar man op tegen zijn familie. Je hoort je man te stimuleren om het goede te doen. Als hij zijn verplichtingen nakomt hoor je gewoon je mond te houden.

    Je moet echt een slecht karakter + hart hebben om dat soort dingen te doen.
    Ik vind het jammer want ze hebben mijn tijd verdaan. Nu is het alweer een lange tijd geleden en ik maak me er niet zo druk om. Ik was meer boos op hem toen dan op haar. Hij had het op een andere manier moeten aanpakken. Maar eerlijk gezegd ben ik ook niet zo eentje diengaat ruzie zoeken ofzo. Ik observeer en ik trek me terug als ik zie dat het nergens naar toe gaat. Ik hield van hem maar was et van plan met hem te leven en elke keer moeten oppassen, opletten..mij niet gemakelijk voelen als ik zou moeten gaan eten bij zijn ouders thuis of andersom.

    Dat klopt. Mijn schoonvader heeft nooit wat gezegd, zijn broer ook niet. Vrouwen vinden het leuk om elkaar te jennen.

    Dat vind ik ook. Ik ben een feministe eerste klasse en zal altijd opkomen voor mijn medevrouw maar niet als ze zich gedraagt als een koe.

    Variables are the only constants in the world..