1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Trump dreigt Democraten met tegenonderzoeken

    De Democraten krijgen de meerderheid van de zetels in het Huis van Afgevaardigden in handen.



    Als de Democraten hun nieuw verworven meerderheid in het Huis van Afgevaardigden gaan gebruiken om allerlei onderzoeken naar Donald Trump en zijn entourage te beginnen, zal dat volgens de president niet onbeantwoord blijven. "Dan zullen wij gedwongen zijn om onderzoeken te overwegen naar alle lekken van geheime informatie en veel andere zaken vanuit de Senaat", aldus Trump via Twitter.

    Het was zijn eerste inhoudelijke reactie op de verkiezingsuitslag. De Democraten krijgen de meerderheid van de zetels in het Huis in handen. Dat geeft ze de mogelijkheid om onderzoeken in te stellen naar bijvoorbeeld de belastingpapieren van de president, waar Democratische politici al langer op azen. Maar in de Senaat behouden de Republikeinen hun meerderheid.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Ik snap hem niet, hiermee geef hij eigenlijk al aan dat hij wat te verbergen heeft.

    Ik zal me suflachen als de normale amerikaan derachter komt dat deze economische boom een eenmalige sugarrush is...

    Zijn economisch beleid is een drama. Zijn financiele beleid zal voor een valuta crisis zorgen.

  3. #3
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Met een twee partijen systeem heb je per definitie een diepe verdeeldheid zoals bij elk binair systeem. Sommigen noemen dit ook polariserend. Zero of één, positief of negatief, zwart of wit. Dit liedje wordt een beetje afgezaagd....teveel Trump gehalte voor mij.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Met een twee partijen systeem heb je per definitie een diepe verdeeldheid zoals bij elk binair systeem. Sommigen noemen dit ook polariserend. Zero of één, positief of negatief, zwart of wit. Dit liedje wordt een beetje afgezaagd....teveel Trump gehalte voor mij.
    https://youtu.be/XLLPlc06CeA

    Iets voor jouw?

  5. #5
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    Sweat, smile and repeat
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    Ik snap hem niet, hiermee geef hij eigenlijk al aan dat hij wat te verbergen heeft.

    Ik zal me suflachen als de normale amerikaan derachter komt dat deze economische boom een eenmalige sugarrush is...

    Zijn economisch beleid is een drama. Zijn financiele beleid zal voor een valuta crisis zorgen.
    Gelukkig krijgt hij nu niet alles er doorheen.
    Dat zal weer een beetje schelen in de staatsschuld.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Poppenkast ...het volk bezighouden .. een trein pakt altijd de zelfde route ... maak niet uit wie de machinist is (knipoog)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maghrabi10 Bekijk reactie
    Poppenkast ...het volk bezighouden .. een trein pakt altijd de zelfde route ... maak niet uit wie de machinist is (knipoog)
    Hoe hard de machinist de trein laat rijden en of deze op tijd stopt maakt toch wel uit.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Hoe hard de machinist de trein laat rijden en of deze op tijd stopt maakt toch wel uit.
    Vandaag heeft Trump ij ook zijn minister van justitie gevraagd op te stappen...
    Dus eigenlijk is de man ontslagen.

    https://edition.cnn.com/2018/11/07/p...ign/index.html

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Mikeh hoe langzaam of hoe snel ... eindbestemmming blijft het zelfde ...

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Met een twee partijen systeem heb je per definitie een diepe verdeeldheid zoals bij elk binair systeem. Sommigen noemen dit ook polariserend. Zero of één, positief of negatief, zwart of wit. Dit liedje wordt een beetje afgezaagd....teveel Trump gehalte voor mij.
    Systemen waar niet alle stemmen tellen is ondemocratisch. GB kiesdistricten, VS per staat, kiesmannen.
    Al heeft 1 kandidaat 1 stem meer dan de andere kandidaat, dan gaan alle stemmen naar de winnaar, dus alle stemmen op de andere kanditaat gaan der prullenbak in.
    Idioot.
    Zo al is gebleken zijn mensen minister-president/president geworden terwijl zij minder stemmen hadden gekregen.

    Typerend voor links is niet alleen plannen van mensen die anders denken dan zij bestrijden, maar ook echt de mensen die deze plannen hebben als vijanden zien.
    Deze worden gedemoniseerd. Alles is toegestaan om deze andersdenkenden te vernietigen.

    Er lekte een mailtje uit van een een hoge FBI bobo die in antwoordt op een mailtje aan hem waarin de vrees werd geuit dat Trump de verkiezingen zou winnen.
    Antwoord, geen zorgen, dat zullen wij voorkomen!

    Al die aanvallen op Trump ook in de "onafhankelijke" media, maar in feite de huiskranten van de Democraten - Los Angelos Times, New York Times, Washington Post -
    dag in dag uit. Dat verderfelijke complot van Trump met de Russen!
    Mueller ging dat uitzoeken. Steeds weer verwijzen de linkse kranten naar dat onderzoek, maar Mueller is al twee jaar aan graven, wat is er inmiddels naar buiten gekomen?
    Niets! Reken maar als er ook maar iets was gevonden dat niet door de beugel kon het onmiddellijk met chocolade letters in de linkse kranten zou hebben gestaan!
    Sinds jaar en dag hebben opeenvolgende regeringen van de VS de grens met Mexico - Latijns Amerka! - laten bewaken, om illegalen tegen te houden.
    In moeilijk terrein hekken, muren laten plaatsen.
    Ook onder Obama, ook onder Clinton enz.
    Maar het is dweilen met de kraan open. We hebben die beelden gezien, Latino's die voor tiende, 20e keer zijn betrapt.
    Het hele papierwerk, en weer over de grens zetten. Die mensen die zeggen we komen terug!
    Is het zo vreemd dat Trump stelt dan maar meer muren?
    Maar HIJ wordt dan door links gelijk gesteld met Hitler.
    En zo gaat het maar door.

    Zie ook weer van Democraten stellen na de laatste verkiezingen. Met had aangekondigd dat dit de kans was Trump weg te vagen!
    Meerderheid in beide Huizen. Het viel tegen. Huis van Afgevaardigen werd gewonnen, Senaat bleef bij de Republikeinen, met nog winst.
    De Senaat is belangrijker dan het HvA.
    En wat hoor je van de DEMOCATISCHE Partij; nog meer graven in het verleden van Trump we moeten wat vinden waar we hem de nek mee kunnen breken.

    En links Amerika doet niets anders dan Trump de schuld geven van de steeds groter wordende kloof in het land!

    Trump is geen politicus. Is een ruige New Yorker die recht voor hun raap spreken.
    Niet zoals politici heel diplomatiek spreken dus, veel beloven en vrijwel niets doen.
    Het is een hele vreemde man, zeker.

    Maar hij heeft tot nu toe precies gedaan wat hij in de verkiezingen had beloofd. Dat is lang geleden dat een president, politicus dat deed!
    Hoe dan ook is de werkloosheid op het laagste peil sinds 50 jaar.
    Economie loopt uitstekend. Dát is waar veel Amerikanen naar kijken.

    Door links wordt hij afgeschilderd als een oorlogzuchtige idioot.
    Maar wat zijn de feiten? Links dat hem verkettert over zijn aanpak van Noord-Korea, vergeet te vertellen dat de VS al de grootvader van de huidige dictator al probeerde te dwingen te stoppen met het ontwikkelen van een kernwapen.
    Dreigementen, boycotten. Wat heeft dat opgeleverd? Niets, dat kernwapen en raketten zijn gekomen!
    Trump probeert het dus anders.
    Woest was links toen Trump handelsovereenkomsten met Mexico en Canada dreigde af te blazen.
    Maar de handelsman Trump sleepte er wel beter voorwaarden uit voor de Amerikanen.
    Tientallen jaren laten de Amerikanen en Europeanen zich piepelen door de Chinezen!
    Zij lappen alle westerse patenten aan hun laars. Als het westen een bedrijf wil starten in China kan dat alleen als men genoegen neemt met een Chinees bedrijf dat men krijgt toegewezen 51 procent van de aandelen mag hebben!
    Dus altijd Chinezen de baas!
    Chinezen worden wel in westerse landen toegelaten.
    Volkomen gelijk heeft Trump dat hij dat beu is, gelijke rechten en plichten wil voor Amerikaanse bedrijven in China zoal deze in de VS hebben.

    Ik moet niets hebben van die Republikeinen met hun zeer orthodoxe christelijke geloof.
    Maar de zaken rond Trump liggen voorlopig toch genuanceerder dan links wil beweren.

    Ook opvallend dat de media, journaals in o.a. NL/Be klakkeloos die linkse kranten in de VS napraten.
    Ook die Bjorn Soenens lijkt wel de spreekbuis van de DP.

  12. #12
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Ben nog steeds niet bewust of woke in dit, hij is gekozen door het volk, klaar.
    ik zie shows als Jimmy Kimmel hem gelijk belachelijk maken na afloop, ookal keek ik graag naar Jimmy Kimmel zijn show,
    snap ik de houding niet en de partijdigheid, ja je mag zaken bekritiseren en satire brengen over mensen/bekendheden, maar vind het allemaal een beetje kinderlijk en triest,
    als je denkt satire te brengen en te doen alsof je open minded bent terwijl je niets meer bent dan een verlengstuk van bekrompenheid van je eigen systeem en president.
    Trump komt idd lomp en dom over, en heeft volgens mij echt nog nooit ergens voor gewerkt, of dingen gevoelt waar je voor moet knokken of dat je verliest door te knokken,
    het is voornamelijk voor hem een leven van ik steek ergens geld in en werkt het mooi, zoniet ah jammer, maar zijn koningsmaal zal elke avond hetzelfde blijven,
    kortom geen impuls qua pieken en dalen en tegenslag in zijn fysieke en mentale systeem.
    En wat betreft de Mexicaanse muur, ehh L.A. is een echte gang stad, California ligt tegen Mexico aan, die Azteken die oversteken en die kartels zijn genadeloos als het gaat om leven en dood en rijkdom,
    niet dat elke overstekende Mexicaan zo is, maar het is toch een beetje te vergelijken met het oversteken naar Europa, het is handel voor extremisten en een doorweg.
    maar aan de andere kant, het is ook maar gestolen en gerooft land.
    De basis is diefstal, de grond is gerooft, een vredig respectabel land zal het nooit meer worden of zijn.

    Verder is dit overrated, deze man is gekozen door een meerderheid, geef hem de kans die hij heeft verdient, en doe gewoon normaal,
    dit demoniseren maakt "ons" mentaal te klein in een voorgekauwde wereld die niks anders dult dan assimilatie.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Sweat, smile and repeat
    Candygirl wordt goed aangepakt

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Ben nog steeds niet bewust of woke in dit, hij is gekozen door het volk, klaar.
    ik zie shows als Jimmy Kimmel hem gelijk belachelijk maken na afloop, ookal keek ik graag naar Jimmy Kimmel zijn show,
    snap ik de houding niet en de partijdigheid, ja je mag zaken bekritiseren en satire brengen over mensen/bekendheden, maar vind het allemaal een beetje kinderlijk en triest,
    als je denkt satire te brengen en te doen alsof je open minded bent terwijl je niets meer bent dan een verlengstuk van bekrompenheid van je eigen systeem en president.
    Trump komt idd lomp en dom over, en heeft volgens mij echt nog nooit ergens voor gewerkt, of dingen gevoelt waar je voor moet knokken of dat je verliest door te knokken,
    het is voornamelijk voor hem een leven van ik steek ergens geld in en werkt het mooi, zoniet ah jammer, maar zijn koningsmaal zal elke avond hetzelfde blijven,
    kortom geen impuls qua pieken en dalen en tegenslag in zijn fysieke en mentale systeem.
    En wat betreft de Mexicaanse muur, ehh L.A. is een echte gang stad, California ligt tegen Mexico aan, die Azteken die oversteken en die kartels zijn genadeloos als het gaat om leven en dood en rijkdom,
    niet dat elke overstekende Mexicaan zo is, maar het is toch een beetje te vergelijken met het oversteken naar Europa, het is handel voor extremisten en een doorweg.
    maar aan de andere kant, het is ook maar gestolen en gerooft land.
    De basis is diefstal, de grond is gerooft, een vredig respectabel land zal het nooit meer worden of zijn.

    Verder is dit overrated, deze man is gekozen door een meerderheid, geef hem de kans die hij heeft verdient, en doe gewoon normaal,
    dit demoniseren maakt "ons" mentaal te klein in een voorgekauwde wereld die niks anders dult dan assimilatie.
    Oppositie is legaal en hoort bij een democratie.

    Verder klopt het niet wat je zegt... Trump had the popular vote verloren met +/- 2 miljoen stemmen en is aan de macht geholpen door the electoral college.

    Het is bekend dat the electoral college vooral de republikeinen aan de macht heeft geholpen doordat hun systeem wat gedateerd is.

    Wat betreft de muur, landen moeten muren afbreken en in elkaar investeren.. het aantal mexicanen dat naar de VS gaat is volgens mij 0,0 omdat Mexico zelf economische vooruit is gegaan.

    Dus de oppositie tegen de muur begrijp ik volkomen. En trouwens, uit onderzoek is gebleken dat mensen legaal met een visa het land binnenkomen en verdwijnen in de illegaliteit. Probeer dat maar tegen te houden met een achterlijke muur

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Gelukkig krijgt hij nu niet alles er doorheen.
    Dat zal weer een beetje schelen in de staatsschuld.
    Klopt, plus het aantal onderzoeken zal ook exploderen.

    Het is best een interessante verschijning... ik vraag me af of een democratie als de VS door een clown ontmanteld kan worden

    Monetair gaat het verkeerd aldaar. President Tramp gaat het systeem opblazen door zijn beleid.

    Zelfs het IMF waarschuwt in vage taal voor de wereldwijde gevolgen van zijn handelen...