1. #31
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    stress welke stress..gratis onderdak gratus eten en gratis vervoer terug..
    Daar krijg je geen stress van..

    Zo rooskleurig is het niet in die AZC's, DP.

    De bureaucratie, het wachten, onzekerheid, het samenleven (soms in hetzelfde huis!) met mensen uit volkomen andere culturen, taalproblemen, onzekerheid over achtergebleven familie, vul maar aan.
    Ik zou niet graag willen ruilen. En bedenk eens dat mensen er soms jaren zitten, van de ene op de andere dag overgeplaatst kunnen worden naar een ander AZC...

    Stress genoeg. Dagelijks.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Zo rooskleurig is het niet in die AZC's, DP.

    De bureaucratie, het wachten, onzekerheid, het samenleven (soms in hetzelfde huis!) met mensen uit volkomen andere culturen, taalproblemen, onzekerheid over achtergebleven familie, vul maar aan.
    Ik zou niet graag willen ruilen. En bedenk eens dat mensen er soms jaren zitten, van de ene op de andere dag overgeplaatst kunnen worden naar een ander AZC...

    Stress genoeg. Dagelijks.
    Geloof ik meteen,
    Alleen dat geldt voor iedereen die daar zit.

    Dan is het toch raar dat bepaalde groepen veel vaker verdachte zijn dan andere.
    Het is toch ook voor niemand nog onbekend dat er uit bepaalde landen mensen komen die weten dat ze geen asiel gaan krijgen maar het toch proberen.
    En als ze dan terug moeten, hebben ze niets meer te verliezen.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Geloof er niks van

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Geloof er niks van
    Jij denkt dat het meer is?

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Jij denkt dat het meer is?
    Het schijnt ook veel meer te zijn.
    Maar niet alle aangiftes worden verwerkt.
    Tel daar eens bij op, hoe vaak er geen
    Aangifte wordt gedaan.

    En dan ook nog eens rechters die straffen aanpassen om iemand visum aanvraag
    Niet in de weg te Zitten.

    Dan lijkt het er op dat het nog eens veel
    Meer zou kunnen zijn .

  6. #36
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    ‘Bel de politie maar, ik heb schijt’

    ‘Veiligelanders’ zorgen voor onrust in bus 73 naar het azc in Ter Apel. Reizigers uit het azc bedreigen de chauffeurs, beschadigen de bussen en ontregelen de diensten. De schuldigen: ‘veiligelanders’, asielzoekers uit veilige gebieden die zonder uitzicht op asiel in Nederland rondhangen. Chauffeurs dreigen met een boycot.

    Op zijn eigen bus blijft het geëtter vooralsnog beperkt zegt chauffeur Johan: passagiers die proberen naar binnen te glippen zonder te betalen, halve kaartjes kopen of hun afgestempelde biljetten onderhands aan de volgende passagier doorgeven. Collega’s hadden het zwaarder. Die werden uitgescholden toen ze om vervoersbewijzen vroegen. De ergste lastpakken spugen, slaan op de ramen, vallen vrouwelijke passagiers lastig in de avonduren.

    „‘Bel de politie maar’, zeggen ze dan, ‘ik heb schijt’.” Of hij weet wie het zijn? Noord-Afrikanen, lui die tussen wal en schip vallen, het bekende verhaal. „Die durven alles. De rest durft niets.”

    Een handvol rotzooischoppers die het verpesten voor de rest, luidt ook zijn analyse. „Van de echte asielzoekers hebben we geen last.”

    https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/06...-apel-a2754130

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Zo rooskleurig is het niet in die AZC's, DP.

    De bureaucratie, het wachten, onzekerheid, het samenleven (soms in hetzelfde huis!) met mensen uit volkomen andere culturen, taalproblemen, onzekerheid over achtergebleven familie, vul maar aan.
    Ik zou niet graag willen ruilen. En bedenk eens dat mensen er soms jaren zitten, van de ene op de andere dag overgeplaatst kunnen worden naar een ander AZC...

    Stress genoeg. Dagelijks.
    Maar een paradijs vergeleken bij de hel die zij zijn ontvlucht, toch?

    Als zij niet kunnen leven met mensen uit een andere cultuur, taal, hoe gaan ze het dan redden in Europa?
    Totaal andere cultuur, taal?

  8. #38
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    "Dus als jouw pen wordt gejat" tegenover "Elke dag kleineren"...

    Ja man!
    Wat ik zeg is heel simpel, daar waar jullie de ene willen weerleggen als bijzaak want diefstal is velen malen erger.
    Beide slachtoffer situaties zorgen voor een traumatisch stress syndroom, er is geen bagatalisatie in dit.
    Ookal willen jullie het ene weerleggen of ontkennen omdat ik het in deze context verwoord, het ene erkennen en het andere ontkennen is je reinste onzin en het ontkennen van de realiteit.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Wat ik zeg is heel simpel, daar waar jullie de ene willen weerleggen als bijzaak want diefstal is velen malen erger.
    Beide slachtoffer situaties zorgen voor een traumatisch stress syndroom, er is geen bagatalisatie in dit.
    Ookal willen jullie het ene weerleggen of ontkennen omdat ik het in deze context verwoord, het ene erkennen en het andere ontkennen is je reinste onzin en het ontkennen van de realiteit.
    Laat ik dan niets proberen te weerleggen.

    Ik snap alleen niet wat dat te maken heeft met stelende economische vluchtelingen.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Wat ik zeg is heel simpel, daar waar jullie de ene willen weerleggen als bijzaak want diefstal is velen malen erger.
    Beide slachtoffer situaties zorgen voor een traumatisch stress syndroom, er is geen bagatalisatie in dit.
    Ookal willen jullie het ene weerleggen of ontkennen omdat ik het in deze context verwoord, het ene erkennen en het andere ontkennen is je reinste onzin en het ontkennen van de realiteit.
    De realiteit weerspreekt je betoog wederom.

    Jij pretendeert dat die asiel zoekers stelen omdat ze gediscrimineerd worden.

    Welnu dat stelen wordt hoofdzakelijk gedaan voor mensen uit noord Afrika.
    Blijkbaar zijn dat de enige die gediscrimineerd worden dus volgens jou.
    Met alle mentale gevolgen van dien voor hen.

    Maar nog steeds willen deZe mensen Zich
    Met alle mogelijkheden die ze hebben in NL blijven. Dus kiest men (volgens jou) voor die discriminatie. Das vreemd...
    zeer vreemd.

    Volgens mij ben jij weer eens wat aan het
    Verzinnen wat je past. Maar niet wat de werkelijkheid is.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door ISWA Bekijk reactie
    Nazi enquette. Hollanders houden van vingerwijzen. Het constante gezever is om minderheden een gevoel te geven dat ze hier niet thuis horen. Maar wel andersom verwachten dat we integreren aka assimileren haha wat een grapjassen die blanken lol.
    Klopt helemaal niet wat je Zegt.

    Het gaat er over dat vluchtelingen uit Syrië,
    Tot 4 maar toe minder als verdachten worden aangemeld dan economische
    Vluchtelingen uit noord Afrika.

  12. #42
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Laat ik dan niets proberen te weerleggen.

    Ik snap alleen niet wat dat te maken heeft met stelende economische vluchtelingen.
    De kwestie is dat bestolen mensen het zo zwaar hebben mentaal.
    Daarbij geef ik aan de gemiddelde allochtoon in dit land vaker bestolen word van zijn en haar rechten als we kijken naar de samenleving.
    Ik doel hier niet op azc’ers.
    Ik ben geen azc’er en ken er geen, geef enkel aan waarom, gezien vanuit joosje zn context dus velen allochtonen zich afzetten tegen dit land en autochtonen, aangezien bestolen mensen het zo zwaar hebben.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    De kwestie is dat bestolen mensen het zo zwaar hebben mentaal.
    Daarbij geef ik aan de gemiddelde allochtoon in dit land vaker bestolen word van zijn en haar rechten als we kijken naar de samenleving.
    Ik doel hier niet op azc’ers.
    Ik ben geen azc’er en ken er geen, geef enkel aan waarom er gezien vanuit joosje zn context dus velen allochtonen zich afzetten tegen dit land en autochtonen, aangezien bestolen mensen het zo zwaar hebben.
    Welke rechten meen jij die bestolen worden bij allochtonen?

    En wat heeft dat te maken dat vluchtelingen uit noord Afrika 4 keer meer als verdachte bekend staan als hun moslim broeders uit Syrië?

    Accepteer het toch gewoon.
    Vele van die Lui die nu nog vluchten uit noord Afrika zijn vaak Geen lieverdjes.

    Maar ook de probleem gevallen uit die regio. En die gaan hier op dezelfde voet verder als thuis.

    Probeer zulke lui niet te verdedigen maar die moeten gewoon door de politie worden aangepakt .

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door ISWA Bekijk reactie
    Dit heeft geen toegevoegde waarde alleen dat het averrechts werkt. Stop met enquettes over minderheden die tweedracht en haatzaaien onder de bevolking.
    Ach zo....

    Jij pleit nu voor de doofpot methode.

    Duidelijk

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Vanuit de EU kwam het idee om de mensen in Azie en Afrika af te helpen van die verhalen dat de EU het paradijs op aarde is.

    Ik denk dat het een hele goede zaak is, als wij al die reacties van onze moslimleden hier vertalen en in de media van die landen gaan verspreiden.
    Als zij weten dat 3e generatie mensen met wortels in die werelddelen al dagelijks verschrikkelijk lijden, verschrikkelijk worden behandeld dan neemt de animo enorm af
    Zoveel rechten als deze mensen worden onthouden, overal discriminatie,