1. #16
    Master

    Reacties
    2.734
    07-12-2003

    Vrouwen met zelfkritiek. Een zeldzaamheid.

  2. #17
    Mommy of N.

    Reacties
    2.045
    16-12-2009

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Knap om dit op te kunnen schrijven. Bewustwording is stap 1. Maar elke leeftijd heeft zo zijn fases. Er zal vast wel een match rondlopen op aarde. Waarom denk je dat er geen match meer rondloopt? Mannen kijken niet alleen naar uiterlijk, op het eerste oog misschien wel, ieder zo zijn smaak, maar bij iets voor de langere termijn zullen andere zaken de doorslaggevende rol gaan spelen.
    Hier sluit ik me bij aan.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    30
    07-11-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Vroeger dat ik steeds dat ik op deze leeftijd allang getrouwd zou zijn en kids zou hebben. Iedereen riep ook dat ik sowieso iemand zal tegenkomen.
    Ik kreeg dan ook redelijk veel aandacht van mannen en dacht daardoor dat ze er precies voor het oprapen liggen. Stiekem genoot ik wel van die aandacht en dat was het dan ook want ik vond studies en werken belangrijker.
    Kortom genoot ik van de complimenten en al zeker omdat ik ooit, tot mijn verbazing werd verkozen als het mooiste meisje van de klas.
    Stilaan verloor ik heel wat vriendinnen omdat ze me vanwege jaloezie zwaar teleurgesteld hebben (ze konden er niet tegen dat ik alle aandacht kreeg wanneer we op stap waren enzo) en had ik nog maar een paar vriendinnen over waar ik vrede mee had. Gezien ik geen zussen heb, hecht ik onbewust meer waarde aan vriendinnen.
    Ze waren voor mij enorm belangrijk en zette na mijn ouders, op de 2de plaats. Zelfs een man zou er niet tussenkomen.
    Destijds had ik ook geen behoefte aan een huwelijk. Ik vond kennis opdoen leuker en zorgeloos genieten met vriendinnen, door te shoppen in Londen, Parijs, enzovoort.

    Mijn tante, die maar 4j ouder is vertelde me vaak dat die meiden me gewoon kennen voor de mannen. Ze legde uit dat ze meegenieten van de aandacht die ik kreeg, ik verklaarde haar gek en maakte er ruzie mee.
    Maar het klopt, wanneer ik simpel contact had met iemand, kreeg ik opeens veel aandacht van die vriendinnen. Mettertijd verwarde mijn vriendschap met dat soort vrouwen.
    En toen had ik heel weinig vriendinnen maar alhamdoelilah. Nu zijn ze wel verloofd of getrouwd en hebben ze onze vriendschap weggecijferd. Niemand maakt nog tijd voor mij..

    Vroeger had ik nooit geweten dat die aandacht van mannen op een gegeven moment ophoudt. De reden? Ze zijn onderhand zelf getrouwd of ik ben gewoon veel minder aantrekkelijker geworden. Ik weet het zelf niet.
    Alhoewel ik nog complimenten krijg, neem ik ze niet meer serieus en vind ik mezelf minder knap. Ben nog nooit zo onzeker geweest van mezelf. Daarom wou ik dat ik een zus had waarmee ik kon praten en lachen, maar die heb ik niet helaas. Mijn tante vulde zowat die leegte in maar is getrouwd en Denemarken verhuisd. We horen haar sindsdien zeer weinig.


    En omdat ik zo'n hoge verwachtingen had, komt deze teleurstelling nog harder aan. Het lijkt alsof de beste mannen inmiddels getrouwd zijn.
    Ik krijg nog wel leuke complimenten maar het doet me niets meer en blijf me onzeker voelen. Voor het laatst kwam ik een hele lieve man tegen die stukken ouder, gescheiden en een zoontje heeft. Maar dit was mijn droom niet.. Ik wil niet onrechtstreeks verbonden zijn met iemands ex-vrouw omdat er kids in het spel zijn.
    Maar als ik zo naar mijn situatie kijk, zal dit misschien wel mijn lot zijn. Want ik kom geen mannen tegen, ik ga werk naar huis en omgekeerd. Weekends zit ik vaak gewoon thuis.
    Kortom heb ik vroeger nooit gedacht dat ik 1 en al wanhoop zou zijn die na jaren terug actief is op m.nl, die zichzelf soms in tranen slaapt. Heb ondervonden dat wanneer ik mijn gevoelens en gedachtes kan afschrijven, ik me dan gewoon beter voel.
    Ik hoop dat Allah deze deprimerende leegte zal opvullen met iets anders.

    Daarom wil iets meegeven aan de dames:
    Kom je iemand tegen waarbij je je aangetrokken voelt, ga er dan gewoon voor. Twijfel niet, luister niet naar anderen en probeer er gewoon voor te gaan.
    Denk van ach, hij voldoet niet volledig aan mijn eisen dus misschien toch wachten. Je kan blijven wachten totdat je beseft dat je het beste al hebt laten gaan. Ik heb het niet over de realistische eisen hé.
    Want ooit - zal je net als mij - spijt krijgen en misschien wel alleen eindigen. Ik ken genoeg oudere vrouwen die alleenstaande zijn, ongehuwd en kinderloos. En geen 1 van hen is gelukkig met deze situatie & dat besef je ook veel later pas.
    Khair In sha Allah.
    Vrouwen die genoeg aandacht krijgen maar ondertussen vriendinnen belangerijker vind of carrière. Tjaa, dan denk ik was shoppen in Parijs of Londen zo belangerijk. Maar wees gerust jou wederhelft is ergens daar buiten.

    P.s Eens een mooie meid, altijd een mooie meid. Age is just a number.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Wat is oud? Als ik het 'standaard' in de Marokkaanse cultuur moet geloven, zijn we op 19-jarige leeftijd al "over datum" . Daarbij, alhoewel je niet altijd de juiste prioriteiten hoog in het vaandel had staan, kun je daar nu niet veel aan doen. Niet te veel blijven hangen in de "wat als..."-gedachten. Leef in het heden, het verleden is nu geschiedenis. Ik ken genoeg vrouwen die op een wat 'oudere' leeftijd zijn getrouwd met 'niet zomaar iemand'.

    Het gaat bij de meeste echt mis in het stellen van prioriteiten (in de breedste zin van het woord). Mensen moeten een onderscheid leren maken tussen wat belangrijk is, en wat niet.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Allahoema amien! Vroeger vond ik vriendinnen belangrijk. Maar nu besef ik dat je eigenlijk veel meer hebt aan een man. Want als het goed, stellen ze je niet teleur, verdwijnen ze niet zomaar van de aardbol, laten ze je niet zitten.
    Daarom dat ik toch naar een bff verlang waar ik alles kan vertellen & geliefd kan voelen, maar dan in de mannelijke versie.
    .
    Vriendinnen die echt het best met je voor hebben, vind je zelden deze tijd. Het is goed dat je je dit beseft voor een evt. huwelijk. Genoeg meiden die nog altijd naïef zijn in vriendschappen en tijdens het huwelijk hun man verwaarlozen door bijv de weekends door te brengen met zogenaamde vriendinnen ipv met hem. Het komt met de wil van Allah swt allemaal goed schat. Focus je lekker op je werk, denk er niet al te veel aan. De mooiste dingen in je leven komen meestal echt onverwachts op je pad, je hoeft er niet naar te zoeken. Wees ook dankbaar voor wat je wél hebt. Je ouders bijvoorbeeld die als het goed is veel van je houden. Niet iedereen heeft dat en dan pas ga je je echt eenzaam voelen. Geloof me niks is erger dan die niet meer hebben. Wees goed voor ze en geniet van ze nu het nog kan. Mijn nicht heeft me toevallig net dit stukje tekst gestuurd die ze weer ergens vandaan heeft. Wellicht helpt het je een beetje. Ik vond het een mooie tekst:
    Op een dag zal er In sha Allah iemand op je pad komen en jou laten zien waarom het nooit iets met een ander had kunnen worden. De persoon met wie je In sha Allah zal eindigen hoeft niet nog geboren te worden, die ene persoon loopt nu wellicht ergens rond. Het lijkt allemaal zo ver weg maar ook weer zo dichtbij. Het kan dat je afkeer hebt van de situatie die zich nu of in het verleden heeft afgespeeld. Maar wat je niet weet is dat Allah die ene persoon die niet voor je voorbestemd was uit je leven heeft verwijderd om plaats te laten maken voor wellicht degene die wel voor je is bestemd. Het kan zijn dat je van die ene persoon hield maar deze persoon jouw ondergang zou worden.

    Luister goed: Wees niet verdrietig maar wees verheugd dat Allah jou behoed heeft voor erger, want uiteindelijk zul je datgene krijgen wat voor jou is bestemd. Jouw leeftijd noch jouw verleden bepaald of jij nog kunt trouwen maar Allah bepaald dit met Zijn Wil. Jij bent ma’sa’Allah, jij bent geweldig en op dit moment kan het zo zijn dat er iemand een dua (smeekbeden) doet en om een persoon als jou vraagt.

  6. #21
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Vroeger dat ik steeds dat ik op deze leeftijd allang getrouwd zou zijn en kids zou hebben. Iedereen riep ook dat ik sowieso iemand zal tegenkomen.
    Ik kreeg dan ook redelijk veel aandacht van mannen en dacht daardoor dat ze er precies voor het oprapen liggen. Stiekem genoot ik wel van die aandacht en dat was het dan ook want ik vond studies en werken belangrijker.
    Kortom genoot ik van de complimenten en al zeker omdat ik ooit, tot mijn verbazing werd verkozen als het mooiste meisje van de klas.
    Stilaan verloor ik heel wat vriendinnen omdat ze me vanwege jaloezie zwaar teleurgesteld hebben (ze konden er niet tegen dat ik alle aandacht kreeg wanneer we op stap waren enzo) en had ik nog maar een paar vriendinnen over waar ik vrede mee had. Gezien ik geen zussen heb, hecht ik onbewust meer waarde aan vriendinnen.
    Ze waren voor mij enorm belangrijk en zette na mijn ouders, op de 2de plaats. Zelfs een man zou er niet tussenkomen.
    Destijds had ik ook geen behoefte aan een huwelijk. Ik vond kennis opdoen leuker en zorgeloos genieten met vriendinnen, door te shoppen in Londen, Parijs, enzovoort.

    Mijn tante, die maar 4j ouder is vertelde me vaak dat die meiden me gewoon kennen voor de mannen. Ze legde uit dat ze meegenieten van de aandacht die ik kreeg, ik verklaarde haar gek en maakte er ruzie mee.
    Maar het klopt, wanneer ik simpel contact had met iemand, kreeg ik opeens veel aandacht van die vriendinnen. Mettertijd verwarde mijn vriendschap met dat soort vrouwen.
    En toen had ik heel weinig vriendinnen maar alhamdoelilah. Nu zijn ze wel verloofd of getrouwd en hebben ze onze vriendschap weggecijferd. Niemand maakt nog tijd voor mij..

    Vroeger had ik nooit geweten dat die aandacht van mannen op een gegeven moment ophoudt. De reden? Ze zijn onderhand zelf getrouwd of ik ben gewoon veel minder aantrekkelijker geworden. Ik weet het zelf niet.
    Alhoewel ik nog complimenten krijg, neem ik ze niet meer serieus en vind ik mezelf minder knap. Ben nog nooit zo onzeker geweest van mezelf. Daarom wou ik dat ik een zus had waarmee ik kon praten en lachen, maar die heb ik niet helaas. Mijn tante vulde zowat die leegte in maar is getrouwd en Denemarken verhuisd. We horen haar sindsdien zeer weinig.


    En omdat ik zo'n hoge verwachtingen had, komt deze teleurstelling nog harder aan. Het lijkt alsof de beste mannen inmiddels getrouwd zijn.
    Ik krijg nog wel leuke complimenten maar het doet me niets meer en blijf me onzeker voelen. Voor het laatst kwam ik een hele lieve man tegen die stukken ouder, gescheiden en een zoontje heeft. Maar dit was mijn droom niet.. Ik wil niet onrechtstreeks verbonden zijn met iemands ex-vrouw omdat er kids in het spel zijn.
    Maar als ik zo naar mijn situatie kijk, zal dit misschien wel mijn lot zijn. Want ik kom geen mannen tegen, ik ga werk naar huis en omgekeerd. Weekends zit ik vaak gewoon thuis.
    Kortom heb ik vroeger nooit gedacht dat ik 1 en al wanhoop zou zijn die na jaren terug actief is op m.nl, die zichzelf soms in tranen slaapt. Heb ondervonden dat wanneer ik mijn gevoelens en gedachtes kan afschrijven, ik me dan gewoon beter voel.
    Ik hoop dat Allah deze deprimerende leegte zal opvullen met iets anders.

    Daarom wil iets meegeven aan de dames:
    Kom je iemand tegen waarbij je je aangetrokken voelt, ga er dan gewoon voor. Twijfel niet, luister niet naar anderen en probeer er gewoon voor te gaan.
    Denk van ach, hij voldoet niet volledig aan mijn eisen dus misschien toch wachten. Je kan blijven wachten totdat je beseft dat je het beste al hebt laten gaan. Ik heb het niet over de realistische eisen hé.
    Want ooit - zal je net als mij - spijt krijgen en misschien wel alleen eindigen. Ik ken genoeg oudere vrouwen die alleenstaande zijn, ongehuwd en kinderloos. En geen 1 van hen is gelukkig met deze situatie & dat besef je ook veel later pas.
    Mag ik je een boek aanraden?

    https://www.bol.com/nl/f/reclaim-you...0000008705213/

    Ik herken mezelf heel soms terug ik de vroegere ik in jouw verhaal.. met name het gedeelte waarin je zegt ik had allang gedacht dat ik getrouwd zou zijn en kids zou hebben, zo iedereen om mij heen ook. Zelfde geldt voor vriendinnen heb ze zien komen en gaan.

    Wees je ervan bewust dat er maar één is die jouw lot bepaald heeft, die weet wat er voor jou gepland staat, ik lees de leegte die je voelt terug in je woorden maar ik kan jou vertellen dat een man of een kind deze leegte niet voor jou zullen opvullen.
    Je moet opzoek gaan naar jezelf, waar jij gelukkig van wordt en voed je ziel en praat met jouw heer.

    Ik heb in heel mijn leven één man gekend, één waarvan ik dacht dit zou het weleens kunnen zijn voor mij, om er achter te komen dat hij niet voor mij bestemd was. Waar er één deur sluit zullen er anderen opengaan.

    Eerlijk, ik heb geen man en geen kinderen, nooit getrouwd geweest ook, wilde altijd graag een meisje maar als ik kijk naar de wereld om me heen denk ik.. wil ik nog wel een meisje? wil ik überhaupt een kind op deze dunya? Ik ben gelukkig, zonder kind, zonder echtgenoot. Gewoon dat type geluk dat ik mezelf rijk prijs met alles wat ik al heb gekregen in dit leven en dagelijks krijg alhamdoulilah. Het doet me eigenlijk ook gewoon weinig, ik bedoel als ik meiden zie trouwen denk ik, i'm happy for you.. er gaat niets kriebelen, ik vind het huwelijk iets prachtigs en dat is het. Die leegte die jij voelt, ga alleen jij kunnen opvullen en daarvoor moet je in de juiste hoek zoeken.

    Heb tegenwoordig een nieuw antw voor mn tantes; in sha Allah ontmoet ik hem in Jannah, doe dua voor me.
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door daarheen Bekijk reactie
    Tjah, eisen stellen hea. Dat is wat ons kapot maakt. Ik ben bijna 31 en ook nog niet getrouwd
    Klopt.. Had ik geweten wat voor rare mannen er tegenwoordig bestaan dan had ik destijds mijn eisen bijgesteld.

    Citaat Geplaatst door vrijheid- Bekijk reactie
    Pijnlijk. Ik had ook hoge verwachtingend. Eindstand bijna 31 en nog steeds niet getrouwd.
    Het is inderdaad ook wel pijnlijk omdat je je leven anders uitstippelde

    Citaat Geplaatst door Yasmn Bekijk reactie
    In Shaa Allah zul je je wederhelft vinden! Goed stuk heb je geschreven. En als je wilt praten ben je welkom ❤️
    Allahouma amien

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Knap om dit op te kunnen schrijven. Bewustwording is stap 1. Maar elke leeftijd heeft zo zijn fases. Er zal vast wel een match rondlopen op aarde. Waarom denk je dat er geen match meer rondloopt? Mannen kijken niet alleen naar uiterlijk, op het eerste oog misschien wel, ieder zo zijn smaak, maar bij iets voor de langere termijn zullen andere zaken de doorslaggevende rol gaan spelen.
    Allahouma amien. Omdat ik geen mannen tegenkom en amper naar buiten ga.. Kan moeilijk doelloos buiten hangen om potentiële mannelijke kandidaten tegen te komen? Ik schaam me zelfs dat ik dit zeg maar heb gewoon amper vriendinnen waardoor ik gewoon thuis zit. Ik spreek ze wel via de app en dat is het dan ook.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door MrWonderful Bekijk reactie
    Khair In sha Allah.
    Vrouwen die genoeg aandacht krijgen maar ondertussen vriendinnen belangerijker vind of carrière. Tjaa, dan denk ik was shoppen in Parijs of Londen zo belangerijk. Maar wees gerust jou wederhelft is ergens daar buiten.

    P.s Eens een mooie meid, altijd een mooie meid. Age is just a number.
    Ik was onwetend en helemaal niet klaar voor een huwelijk.. Maar zoals je zegt: ghair inshAllaah..

    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Wat is oud? Als ik het 'standaard' in de Marokkaanse cultuur moet geloven, zijn we op 19-jarige leeftijd al "over datum" . Daarbij, alhoewel je niet altijd de juiste prioriteiten hoog in het vaandel had staan, kun je daar nu niet veel aan doen. Niet te veel blijven hangen in de "wat als..."-gedachten. Leef in het heden, het verleden is nu geschiedenis. Ik ken genoeg vrouwen die op een wat 'oudere' leeftijd zijn getrouwd met 'niet zomaar iemand'.


    Het gaat bij de meeste echt mis in het stellen van prioriteiten (in de breedste zin van het woord). Mensen moeten een onderscheid leren maken tussen wat belangrijk is, en wat niet.
    Dat is mijn probleem, ik sta teveel in het verleden omdat ik naar niets durf uit te kijken. Ik durf zelfs niet eens te dromen over de toekomst

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    .
    Heb letterlijk tranen gekregen van je tekst, ben echt zo emo de laatste tijden.. Bedankt voor het delen hiervan want had dat echt nodig woullah!
    Ik heb er eigenlijk ook voorheen me hier niet mee bezig gehouden en deed zoals je zegt steeds mijn ding gewoon totdat ik nu een bepaalde leeftijd bereikt heb en nu wel bij stil sta..
    Ik vraag me soms af of er wel iemand wel rondloopt voor mij.. Misschien blijf ik voor altijd wel alleen.. Enfin dit allemaal heeft me superonzeker gemaakt..
    Nogmaals bedankt voor deze mooie tekst, ik apprecieer dat echt

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Mag ik je een boek aanraden?

    https://www.bol.com/nl/f/reclaim-you...0000008705213/

    Ik herken mezelf heel soms terug ik de vroegere ik in jouw verhaal.. met name het gedeelte waarin je zegt ik had allang gedacht dat ik getrouwd zou zijn en kids zou hebben, zo iedereen om mij heen ook. Zelfde geldt voor vriendinnen heb ze zien komen en gaan.

    Wees je ervan bewust dat er maar één is die jouw lot bepaald heeft, die weet wat er voor jou gepland staat, ik lees de leegte die je voelt terug in je woorden maar ik kan jou vertellen dat een man of een kind deze leegte niet voor jou zullen opvullen.
    Je moet opzoek gaan naar jezelf, waar jij gelukkig van wordt en voed je ziel en praat met jouw heer.

    Ik heb in heel mijn leven één man gekend, één waarvan ik dacht dit zou het weleens kunnen zijn voor mij, om er achter te komen dat hij niet voor mij bestemd was. Waar er één deur sluit zullen er anderen opengaan.

    Eerlijk, ik heb geen man en geen kinderen, nooit getrouwd geweest ook, wilde altijd graag een meisje maar als ik kijk naar de wereld om me heen denk ik.. wil ik nog wel een meisje? wil ik überhaupt een kind op deze dunya? Ik ben gelukkig, zonder kind, zonder echtgenoot. Gewoon dat type geluk dat ik mezelf rijk prijs met alles wat ik al heb gekregen in dit leven en dagelijks krijg alhamdoulilah. Het doet me eigenlijk ook gewoon weinig, ik bedoel als ik meiden zie trouwen denk ik, i'm happy for you.. er gaat niets kriebelen, ik vind het huwelijk iets prachtigs en dat is het. Die leegte die jij voelt, ga alleen jij kunnen opvullen en daarvoor moet je in de juiste hoek zoeken.

    Heb tegenwoordig een nieuw antw voor mn tantes; in sha Allah ontmoet ik hem in Jannah, doe dua voor me.

    Salaam meid, ik wou dat boek altijd al lezen maar was de titel en de auteur kwijt. Bedankt om deze te delen, ben er echt benieuwd naar!
    Ik bewonder je manier van denken en wou dat ik er ook zo over kon nadenken.. maar voel me daar te eenzaam voor. Sinds kort sta ik op met fajr en praat ik indd met onze Almachtige heer en eerlijk het brengt me een beetje tot rust soubhanAllah.
    Af en toe krijg ik zelfs tranen wanneer ik bv onderweg naar werk ben ofzo omdat ik het gewoon allemaal niet meer weet.. En dan nog eens de druk van de familie en alle anderen; heb echt het gevoel dat ik afwijk van het gangbare en daarom steeds geviseerd word door de omgeving.

    Ik ben ook heel blij voor mijn naasten die gaan trouwen en of kids krijgen ma chaa Allah Allahouma bareekhoum, maar ik wil dit gewoon ook.
    Onlangs vergelen mijn tante en zelfs mijn moeder me met een nicht die vroeger zina pleegde, mannenverslaafd was, het met iedereen deed en al jaren jong getrouwd en moeder is.
    Weet je hoe beledigend dit is? Ben ik dan zo weinig waard dat ik met zoiets vergeleken wordt?

    Dan denk ik: heb altijd gestudeerd, met vriendinnen bezig, gedroeg me enzovoort om me nadien met zoiets te vergelijken? Wou echt tegen mijn lieve moeder zeggen dat ze ondankbaar is maar heb haar te graag om zo'n mond op te zetten. Maar ik had dat gevoel wel

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Vanmiddag luchtte ik zowat mijn hart bij mijn collega. Ik vertelde over mijn eenzaamheid en legde haar uit dat ik er soms om huil.
    Doordat ik eigenlijk niemand heb en daardoor weinig sociale contacten heb, wordt mijn reptielbrein - de zone van overlevingsinstinct geactiveerd.
    De mens is een sociale wezen, wat ook onder overleven valt. Wanneer het sociale wegvalt en of geen geliefde hebt neemt de reptielbreid de overhand.
    Vandaar die droefheid, gehuil en depressie. Vond dit toch wel een aparte verklaring van haar..

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Heb letterlijk tranen gekregen van je tekst, ben echt zo emo de laatste tijden.. Bedankt voor het delen hiervan want had dat echt nodig woullah!
    Ik heb er eigenlijk ook voorheen me hier niet mee bezig gehouden en deed zoals je zegt steeds mijn ding gewoon totdat ik nu een bepaalde leeftijd bereikt heb en nu wel bij stil sta..
    Ik vraag me soms af of er wel iemand wel rondloopt voor mij.. Misschien blijf ik voor altijd wel alleen.. Enfin dit allemaal heeft me superonzeker gemaakt..
    Nogmaals bedankt voor deze mooie tekst, ik apprecieer dat echt
    .

    Geen dank lieve schat mij heeft het ook heel erg geraakt. Leek net alsof het voor mij geschreven werd.

    Dat vraag ik me eerlijk gezegd soms ook af. Ik kan het me echt niet meer voorstellen en als ik realistisch ga denken zit die kans er zeker in. Maargoed ik zit ook in een heel ander situatie dan jij zal niet te vergelijken zijn. Als je er teveel bij stil gaat staan, maak jij jezelf alleen maar gek. Leg je vertrouwen bij Allah swt uiteindelijk is hij de planner en zal hij ons nooit beproeven boven ons vermogen. Blijf dua's doen en wat ook helpt andere doelen voor jezelf stellen. Dat heeft mij echt geholpen. Ik heb nu echt een doel voor ogen en daar ga ik honderd procent voor. Trouwen is niet alles in dit leven. Er zijn genoeg meiden die weliswaar getrouwd zijn, maar echt niet gelukkiger dan jij zijn. Als je met de verkeerde eindigt, zal dat pas een hel zijn.
    Moge Allah swt elke oprechte man/vrouw een vrome partner schenken, amien.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    448
    01-08-2016

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    .
    is verschil dat imane rustig meisje is en jij kech oela?

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Bigups Bekijk reactie
    is verschil dat imane rustig meisje is en jij kech oela?
    Nee bigups ik ben geen kech ik doelde op heel wat anders wat jou verder niks aangaat

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Wie op zoek is naar een partner moet zichzelf eerst een belangrijke vraag stellen; wat is mijn doel in het leven? De antwoord op die vraag is een cruciale factor om de juiste partner te kiezen.

    Leer van het verleden en erken wat de essentiële prioriteiten zijn voor een geslaagd huwelijk.