1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Wanneer je hoge verwachtingen hebt m.b.t. toekomst

    Vroeger dat ik steeds dat ik op deze leeftijd allang getrouwd zou zijn en kids zou hebben. Iedereen riep ook dat ik sowieso iemand zal tegenkomen.
    Ik kreeg dan ook redelijk veel aandacht van mannen en dacht daardoor dat ze er precies voor het oprapen liggen. Stiekem genoot ik wel van die aandacht en dat was het dan ook want ik vond studies en werken belangrijker.
    Kortom genoot ik van de complimenten en al zeker omdat ik ooit, tot mijn verbazing werd verkozen als het mooiste meisje van de klas.
    Stilaan verloor ik heel wat vriendinnen omdat ze me vanwege jaloezie zwaar teleurgesteld hebben (ze konden er niet tegen dat ik alle aandacht kreeg wanneer we op stap waren enzo) en had ik nog maar een paar vriendinnen over waar ik vrede mee had. Gezien ik geen zussen heb, hecht ik onbewust meer waarde aan vriendinnen.
    Ze waren voor mij enorm belangrijk en zette na mijn ouders, op de 2de plaats. Zelfs een man zou er niet tussenkomen.
    Destijds had ik ook geen behoefte aan een huwelijk. Ik vond kennis opdoen leuker en zorgeloos genieten met vriendinnen, door te shoppen in Londen, Parijs, enzovoort.

    Mijn tante, die maar 4j ouder is vertelde me vaak dat die meiden me gewoon kennen voor de mannen. Ze legde uit dat ze meegenieten van de aandacht die ik kreeg, ik verklaarde haar gek en maakte er ruzie mee.
    Maar het klopt, wanneer ik simpel contact had met iemand, kreeg ik opeens veel aandacht van die vriendinnen. Mettertijd verwarde mijn vriendschap met dat soort vrouwen.
    En toen had ik heel weinig vriendinnen maar alhamdoelilah. Nu zijn ze wel verloofd of getrouwd en hebben ze onze vriendschap weggecijferd. Niemand maakt nog tijd voor mij..

    Vroeger had ik nooit geweten dat die aandacht van mannen op een gegeven moment ophoudt. De reden? Ze zijn onderhand zelf getrouwd of ik ben gewoon veel minder aantrekkelijker geworden. Ik weet het zelf niet.
    Alhoewel ik nog complimenten krijg, neem ik ze niet meer serieus en vind ik mezelf minder knap. Ben nog nooit zo onzeker geweest van mezelf. Daarom wou ik dat ik een zus had waarmee ik kon praten en lachen, maar die heb ik niet helaas. Mijn tante vulde zowat die leegte in maar is getrouwd en Denemarken verhuisd. We horen haar sindsdien zeer weinig.


    En omdat ik zo'n hoge verwachtingen had, komt deze teleurstelling nog harder aan. Het lijkt alsof de beste mannen inmiddels getrouwd zijn.
    Ik krijg nog wel leuke complimenten maar het doet me niets meer en blijf me onzeker voelen. Voor het laatst kwam ik een hele lieve man tegen die stukken ouder, gescheiden en een zoontje heeft. Maar dit was mijn droom niet.. Ik wil niet onrechtstreeks verbonden zijn met iemands ex-vrouw omdat er kids in het spel zijn.
    Maar als ik zo naar mijn situatie kijk, zal dit misschien wel mijn lot zijn. Want ik kom geen mannen tegen, ik ga werk naar huis en omgekeerd. Weekends zit ik vaak gewoon thuis.
    Kortom heb ik vroeger nooit gedacht dat ik 1 en al wanhoop zou zijn die na jaren terug actief is op m.nl, die zichzelf soms in tranen slaapt. Heb ondervonden dat wanneer ik mijn gevoelens en gedachtes kan afschrijven, ik me dan gewoon beter voel.
    Ik hoop dat Allah deze deprimerende leegte zal opvullen met iets anders.

    Daarom wil iets meegeven aan de dames:
    Kom je iemand tegen waarbij je je aangetrokken voelt, ga er dan gewoon voor. Twijfel niet, luister niet naar anderen en probeer er gewoon voor te gaan.
    Denk van ach, hij voldoet niet volledig aan mijn eisen dus misschien toch wachten. Je kan blijven wachten totdat je beseft dat je het beste al hebt laten gaan. Ik heb het niet over de realistische eisen hé.
    Want ooit - zal je net als mij - spijt krijgen en misschien wel alleen eindigen. Ik ken genoeg oudere vrouwen die alleenstaande zijn, ongehuwd en kinderloos. En geen 1 van hen is gelukkig met deze situatie & dat besef je ook veel later pas.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    196
    09-06-2018

    Inshallah vind je jouw wederhelft. ❤️

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    196
    09-06-2018

    Zo zie je helaas wel weer hoe hard ‘vriendinnen’ kunnen zijn

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Allahoema amien! Vroeger vond ik vriendinnen belangrijk. Maar nu besef ik dat je eigenlijk veel meer hebt aan een man. Want als het goed, stellen ze je niet teleur, verdwijnen ze niet zomaar van de aardbol, laten ze je niet zitten.
    Daarom dat ik toch naar een bff verlang waar ik alles kan vertellen & geliefd kan voelen, maar dan in de mannelijke versie.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    196
    09-06-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Allahoema amien! Vroeger vond ik vriendinnen belangrijk. Maar nu besef ik dat je eigenlijk veel meer hebt aan een man. Want als het goed, stellen ze je niet teleur, verdwijnen ze niet zomaar van de aardbol, laten ze je niet zitten.
    Daarom dat ik toch naar een bff verlang waar ik alles kan vertellen & geliefd kan voelen, maar dan in de mannelijke versie.
    Precies dit! Heb dat ook recent geleerd.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Ja lachten weleens de mannen uit die ik aantrok, hadden altijd wat te zeggen en legden met uit dat ik er niet op in moet gaan.
    Guess what? Ze zijn zelf met veel minder verloofd en of getrouwd.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Meningen kunnen verschillen in de volgende punten:

    1) Zelfliefde begint bij jezelf. Je moet het eerst aan jezelf geven voor je het mag verwachten van anderen.

    2) je kunt anderen niet de schuld geven voor hetgeen dat jou is gegeven (door Allah subhanahu wa ta'ala).

    3) een man zal jouw leegte niet vullen (misschien denk of hoop je dat), maar dit proces moet je zelf overwinnen.

    4) het kan helpen om minder op anderen te letten, 'focus' begint bij jezelf.

    Ghir in sha Allah, moge wij allen krijgen wat onze harten begeren. Ameen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    222
    18-08-2014

    Dit is een super goed stuk!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Oppervlakkigheid heeft houdbaarheidsdatum. Men gaat voor korte termijn of lange termijn. Meesten gaan puntje bij paaltje toch wel liever voor de tweede. Daar moet je niet alleen naar eisen maar ook voor te bieden hebben.
    If you 'don't know', Allah knows.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    222
    06-03-2013

    Tjah, eisen stellen hea. Dat is wat ons kapot maakt. Ik ben bijna 31 en ook nog niet getrouwd

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4
    30-06-2018

    Pijnlijk. Ik had ook hoge verwachtingend. Eindstand bijna 31 en nog steeds niet getrouwd.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    26
    13-08-2018

    In Shaa Allah zul je je wederhelft vinden! Goed stuk heb je geschreven. En als je wilt praten ben je welkom ❤️

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    3.724
    19-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik vind dat vrouwen de laatste tijd teveel dromen. Eerst wakker worden dan pas trouwen.

    FREE PALESTINE


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    430
    05-07-2017

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Meningen kunnen verschillen in de volgende punten:

    1) Zelfliefde begint bij jezelf. Je moet het eerst aan jezelf geven voor je het mag verwachten van anderen.

    2) je kunt anderen niet de schuld geven voor hetgeen dat jou is gegeven (door Allah subhanahu wa ta'ala).

    3) een man zal jouw leegte niet vullen (misschien denk of hoop je dat), maar dit proces moet je zelf overwinnen.

    4) het kan helpen om minder op anderen te letten, 'focus' begint bij jezelf.

    Ghir in sha Allah, moge wij allen krijgen wat onze harten begeren. Ameen.
    perfect! Eerst van je houden.
    Overgenomen door meerdere personen!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Knap om dit op te kunnen schrijven. Bewustwording is stap 1. Maar elke leeftijd heeft zo zijn fases. Er zal vast wel een match rondlopen op aarde. Waarom denk je dat er geen match meer rondloopt? Mannen kijken niet alleen naar uiterlijk, op het eerste oog misschien wel, ieder zo zijn smaak, maar bij iets voor de langere termijn zullen andere zaken de doorslaggevende rol gaan spelen.