1. #1
    Manhadj as-salaf.

    Reacties
    127
    28-05-2018

    ❗ *O jongeren! Meng jullie niet in de conflicten tussen de geleerden...* ❗

    Shaykh Muhammad Amaan al-Jaamee - رحمه الله - zegt:

    Dit behoort niet tot de manieren van Dawah, noch tot de manieren van verzoening. Het zorgt enkel voor opwinding, verwarring en het opjutten van de jeugd. Dit is wat ik zeg en wat ik eerder had gezegd en wat ik nu ook zeg en wat ik zal blijven zeggen.

    Degene die weerlegt en bediscussieert, is de Shaykh. De Shaykh is, wa lilaahi hamd, nog in leven. Dus we adviseren onze studenten, om zich niet te mengen in zaken tussen de studenten van kennis en de geleerden.
    Mocht de ene Shaykh een fout van andere shaykh noemen, dan is het aan de Shaykh om daar een antwoord op te geven. En jij, waarom maak jij jezelf moe? Wat voor profijt behaal jij door je te bemoeien met zaken die tussen de geleerden gaan?!

    Je vervalt alleen maar in het roddelen en lasteren van de geleerden en de studenten van kennis, jij profiteert hier op geen enkele manier van, daarentegen lijd je alleen maar verlies.
    Om deze redenen adviseren wij onze jongeren om ver weg te blijven van zulke kwesties, die niet passend voor hen zijn!


    Audio bron: https://goo.gl/FTn66x
    Vertaald door: Hassan Abou Roukaya

    الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات




  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    311
    21-09-2018

    Up

  3. #3
    Manhadj as-salaf.

    Reacties
    127
    28-05-2018

    Up, voor onze edele geleerden, hafidahumullaah.

    الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات




  4. #4
    Manhadj as-salaf.

    Reacties
    127
    28-05-2018

    Ups

    الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات




  5. #5
    Manhadj as-salaf.

    Reacties
    127
    28-05-2018

    -

    الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات