1. #1
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Beste manieren voor bescherming tegen de bestraffing van het graf

    Ibn ul-Qayyim zei (toen hij sprak over hoe iemand zich kan beschermen tegen de bestraffing van het graf): "Een van de beste manieren is dat een persoon voor het slapengaan een moment neemt omwille van Allah. Daarbij roept hij zichzelf ter verantwoording over wat hij die dag heeft verloren en gewonnen (aan daden). Daarna ververst hij zijn berouw richting Allah en gaat vervolgens slapen. Hij neemt hierbij het voornemen om na het wakker worden niet in dezelfde zonde te vervallen.

    Dit (ritueel) herhaalt hij elke nacht. Als hij dan komt te sterven (in zijn slaap), sterft hij berouwvol. Wordt hij wakker, dan gaat hij op zoek naar de goede daden en is hij blij met het uitstel van zijn dood. Hij krijgt hierdoor (opnieuw) de kans zich tot zijn Heer te wenden en dat wat hem voorbij is gegaan (aan daden) alsnog in te halen.

    Voor de dienaar bestaat er geen betere slaap dan deze. Vooral als het gepaard gaat met het gedenken van Allah en het verrichten van de aanbevolen zaken voor het slapen gaan die door de Profeet (vrede zij met hem) zijn overgeleverd. De dienaar gaat dan door met het gedenken van Allah, totdat de slaap hem overmant.

    En met wie Allah het goede voor heeft, schenkt Hij succes daartoe."

    (ar-Roeh, blz. 99)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    264
    16-09-2018

    Azul, welke couscous ga je gebruiken aanstaande vrijdag?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    311
    21-09-2018

    Citaat Geplaatst door Masinissa Bekijk reactie
    Azul, welke couscous ga je gebruiken aanstaande vrijdag?
    Azul espirite, jood van m.nl

  4. #4

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door Abubakr16 Bekijk reactie
    Azul espirite, jood van m.nl
    Durf je erop te zweren Umm kechie of durf je het bijna?



    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Ik durf bijna op Allah te zweren dat jij Espirite bent. Waarom ik het niet doe, is omdat er een mogelijkheid bestaat dat jij woorden van hem pikt. Ik ga nu alle bewijzen verzamelen die ik heb, ik kom hier op terug.
    Ben je er al uit Umm kechie?
    Heb jij je verzameling al afgerond?



    Umm kechie en haar haawa

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018


  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    Citaat Geplaatst door Abubakr16 Bekijk reactie
    espirite, jood van m.nl
    Sah nichan.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie

    Ik ben een munafik klopt. Ik doe me voor als boze muzlim. Huilie huilie arabie.

    Azul

    .