1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Koning Mohammed VI over de militaire dienstplicht (video)

    Koning Mohammed VI gaf vandaag een toespraak in het parlement.



    In zijn toespraak op vrijdag 12 oktober, tijdens de opening van de eerste parlementaire sessie van het wetgevingsjaar, sprak Koning Mohammed VI over de herinvoering van de militaire dienstplicht in Marokko. Eén ding is zeker: het geldt voor alle betrokken Marokkanen, zonder onderscheid.

    Voor Koning Mohammed VI heeft de militaire dienstplicht, net als de lopende hervormingen gericht op het onderwijs en beroepsopleiding, een en hetzelfde doel: verbetering van de levensomstandigheden van de burgers in het algemeen en van de jongeren in het bijzonder.

    "De militaire dienstplicht versterkt het gevoel van nationale verbondenheid. Het biedt ook training en mogelijkheden voor sociale en professionele integratie om dienstplichtigen in staat te stellen hun vaardigheden, hun gevoel van betrokkenheid en hun verantwoordelijkheid te tonen.

    In dit verband moet worden benadrukt dat alle Marokkanen die betrokken zijn bij de militaire dienstplicht, zonder uitzondering, in dit opzicht gelijk zijn, ongeacht hun sociale klasse, hun diploma's en hun opleidingsniveau."

    De volledige toespraak is hier terug te zien:



    YouTube link

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Succes

  3. #3
    Grateful.

    Reacties
    5.873
    12-02-2013

    Voor Koning Mohammed VI heeft de militaire dienstplicht, net als de lopende hervormingen gericht op het onderwijs en beroepsopleiding, een en hetzelfde doel: verbetering van de levensomstandigheden van de burgers in het algemeen en van de jongeren in het bijzonder.
    Zo hoort het.
    “Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.”

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Ik ga wel het leger in. Wanneer die opgeblazen waterhoofd naast mij op het frontlinie gaat staan.
    Ben je helemaal gek geworden zogenaamd bevordering voor de intergratie. Maak dat de kat maar wijs.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Koning Mohammed VI gaf vandaag een toespraak in het parlement.



    In zijn toespraak op vrijdag 12 oktober, tijdens de opening van de eerste parlementaire sessie van het wetgevingsjaar, sprak Koning Mohammed VI over de herinvoering van de militaire dienstplicht in Marokko. Eén ding is zeker: het geldt voor alle betrokken Marokkanen, zonder onderscheid.

    Voor Koning Mohammed VI heeft de militaire dienstplicht, net als de lopende hervormingen gericht op het onderwijs en beroepsopleiding, een en hetzelfde doel: verbetering van de levensomstandigheden van de burgers in het algemeen en van de jongeren in het bijzonder.

    "De militaire dienstplicht versterkt het gevoel van nationale verbondenheid. Het biedt ook training en mogelijkheden voor sociale en professionele integratie om dienstplichtigen in staat te stellen hun vaardigheden, hun gevoel van betrokkenheid en hun verantwoordelijkheid te tonen.

    In dit verband moet worden benadrukt dat alle Marokkanen die betrokken zijn bij de militaire dienstplicht, zonder uitzondering, in dit opzicht gelijk zijn, ongeacht hun sociale klasse, hun diploma's en hun opleidingsniveau."

    De volledige toespraak is hier terug te zien:



    YouTube link
    Ik ben het hier mee eens.

    Dit is een oprechte stap richting een betere toekomst.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door DeUtrechter Bekijk reactie
    Ik ga wel het leger in. Wanneer die opgeblazen waterhoofd naast mij op het frontlinie gaat staan.
    Ben je helemaal gek geworden zogenaamd bevordering voor de intergratie. Maak dat de kat maar wijs.
    Rustig aan cheerleader. Je gaat helemaal niks doen.

    Zeg al 7amdulilah en bek dicht houden. We hebben geen oorlog, geen hongersnood en we draaien op een bescheiden budget.

    Ik heb ook problemen met de huidige stand van zaken maar ben ook realistisch.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Rojiblancos Bekijk reactie
    Staat jou koning van Nederland ook naast jou in de frontlinie?
    Je kan kritiek hebben op de regering/koning wat ook ook moet, een ieder mag vragen stellen, kritiek hebben, over de stand van zaken.

    Alleen deze ezels wensen totale vernietiging totaal onrealistisch.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Rojiblancos Bekijk reactie
    Allemaal de moeite niet. Want het volk is verre van oprecht. Zeker de gefrustreerde azulis
    Sa7i7 ya akhi, we zijn een hele moeilijk volk.

    Ik denk dat je dit door scholing kan oplossen. Men moet zich sociaal ontwikkelen richting burgerlijke samenleving met normen en waarden.

    Marokko is net de VS op dat vlak, hebzucht is eerder regel dan uitzondering.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    Rustig aan cheerleader. Je gaat helemaal niks doen.

    Zeg al 7amdulilah en bek dicht houden. We hebben geen oorlog, geen hongersnood en we draaien op een bescheiden budget.

    Ik heb ook problemen met de huidige stand van zaken maar ben ook realistisch.
    Er zijn wel degelijk mensen in Maghrib met hongersnood en geen dak boven hun hoofd. Van volwassen mensen tot aan kleine weeskinderen.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door Rojiblancos Bekijk reactie
    Staat jou koning van Nederland ook naast jou in de frontlinie?
    Je maakt een foute veronderstelling door te claimen dat Willem mijn koning is.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Rojiblancos Bekijk reactie
    N3am ya akhi. Maar marokkanen in europa doen het niet echt beter. Ze vermoorden ook elkaar voor kilo coke. En verkopen drugs en gaan dan naar marokko en zeggen ze kijk wat europa ons heeft gegeven
    niet alle marokkanen bro, helaas heb je wel een smerige gedeelte dat wel zo is.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door DeUtrechter Bekijk reactie
    Er zijn wel degelijk mensen in Maghrib met hongersnood en geen dak boven hun hoofd. Van volwassen mensen tot aan kleine weeskinderen.
    hongersnood?

    Een land wat tot de grootste landbouw exporteurs behoort? Weet je wel wat je hier neerplempt?

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    hongersnood?

    Een land wat tot de grootste landbouw exporteurs behoort? Weet je wel wat je hier neerplempt?
    Is honger belangrijk voor je wanneer iemand lijdt aan honger of pas wanneer een groot groep lijdt aan honger?

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door DeUtrechter Bekijk reactie
    Is honger belangrijk voor je wanneer iemand lijdt aan honger of pas wanneer een groot groep lijdt aan honger?
    het liefst helemaal niet.

    Ik schaam me zelf als mens zijnde dat er honger bestaat anno 2018 ondanks alle tech die we tot onze beschikking hebben.

    Iedereen heeft recht op een waardige bestaan naar mijn mening en zou het niet erg vinden om daarvoor extra belasting voor te betalen.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    87
    20-06-2018

    Citaat Geplaatst door Rojiblancos Bekijk reactie
    Wat is hongersnood voor jou? Dat men geen vlees kan eten maar enkel kip of sardine?
    https://m.youtube.com/watch?v=IWgW5plgNjI

    Zo iets Mischien