1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Eerste gouden medaille voor Marokko tijdens Olympische Jeugdspelen (video)

    De Marokkaanse Fatima Zahra Abu Fares won de eerste gouden medaille in de geschiedenis van Marokko tijdens de Olympische Jeugdspelen.



    Na de zilveren medialle afgelopen dinsdag van Safia Salih (Taekwondo -55 kg), won Fatima-Ezzahra Aboufaras in dezelfde discipline gisteren de gouden medaille in de categorie +63 kg van de Olympische Jeugdspelen in Buenos Aires, Argentinië. Aboufaras versloeg achtereenvolgens de Poolse Koszel Marcelina en Chinese MU Wenzhe alvorens in de finale te winnen van de Iraanse Hemati Kimia (18-16).

    Helemaal in de wolken met haar gouden medaille zei de jonge Marokkaanse in een interview met Arryadia: "Ik ben heel blij, ik bied deze medaille aan aan Marokko, aan mijn stad en aan mijn ouders, ik dank het Olympisch Comité en de Federatie die ons alle middelen hebben gegeven om te slagen. Ik wil ook de coach David bedanken, maar vooral mijn Marokkaanse coach Abdenbi Saoudi".

    Een video van het interview is hier terug te zien: Klik!

    Twintig Marokkaanse atleten concurreren in de Olympische Jeugdspelen in acht evenementen: atletiek (5), Boksen (4), Karate (3), Taekwondo (2), Judo (2), Zwemmen (2), Windsurfen (1)) en Worstelen (1). Georganiseerd onder het thema "Living the Future", brengt de Buenos Aires-editie meer dan 4.000 atleten uit meer dan 200 landen samen, die deelnemen aan 32 sportevenementen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    goed bezig, trots op de dames!!