1. #1
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog

    'Amr ibn al-'As radia Allahoe 'anhoe zei: "... Ik verbaas me over degene die een splinter in het oog van een ander ziet maar niet in staat is om de boomstam in zijn of haar eigen oog te ontdekken..." (Boechari Adaab al-Moefraad nr 886)

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Bismillah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Gewoon dat dus

    BarakAllahou feek
    If you 'don't know', Allah knows.

  4. #4
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Staat ook in de bijbel:

    In die tijd hield Jezus zijn leerlingen deze gelijkenis voor: “Kan soms de ene blinde de andere leiden? Vallen dan niet beiden in de kuil? De leerling staat niet boven zijn meester; maar zal hij ten volle gevormd zijn als hij gelijk is zijn meester. Waarom kijkt ge naar de splinter in het oog van uw broeder en slaat ge geen acht op de balk in uw eigen oog? Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt? Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.”

    Lucas 6,39-42

    (Heb op een katholieke school gezeten)
    Don't fall in love with words.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Staat ook in de bijbel:

    In die tijd hield Jezus zijn leerlingen deze gelijkenis voor: “Kan soms de ene blinde de andere leiden? Vallen dan niet beiden in de kuil? De leerling staat niet boven zijn meester; maar zal hij ten volle gevormd zijn als hij gelijk is zijn meester. Waarom kijkt ge naar de splinter in het oog van uw broeder en slaat ge geen acht op de balk in uw eigen oog? Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt? Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.”

    Lucas 6,39-42

    (Heb op een katholieke school gezeten)
    Ben je Christen.?

  6. #6
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Ben je Christen.?
    Nee maar ik heb vroeger op een katholieke school gezeten aangezien er geen andere scholen in de buurt waren.
    Don't fall in love with words.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Nee maar ik heb vroeger op een katholieke school gezeten aangezien er geen andere scholen in de buurt waren.
    Dus je ben Moslima.?

  8. #8
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Dus je ben Moslima.?
    Ja
    Don't fall in love with words.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ja
    Ok. Conform de Islam mag je de Bijbel en de Thora niet promoten. Je mag het wel bestuderen maar niet promoten.
    Respecteren maar niet promoten.

    Wij Moslims mogen enkel de Verzen, Ayats van Heilige Boek Koran promoten.

  10. #10
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Ok. Conform de Islam mag je de Bijbel en de Thora niet promoten. Je mag het wel bestuderen maar niet promoten.
    Respecteren maar niet promoten.

    Wij Moslims mogen enkel de Verzen, Ayats van Heilige Boek Koran promoten.
    Ik promoot helemaal niks. Ik maakte een vergelijking, that's all.
    Don't fall in love with words.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ik promoot helemaal niks. Ik maakte een vergelijking, that's all.
    Vergelijken mag ook niet. Maar het is meer eigenlijk promoten wat jij doet.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Rissala Bekijk reactie
    Gewoon dit dus.

    Baraak Allaahou feek


    Wa feeki baarak Allah.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Staat ook in de bijbel:

    In die tijd hield Jezus zijn leerlingen deze gelijkenis voor: “Kan soms de ene blinde de andere leiden? Vallen dan niet beiden in de kuil? De leerling staat niet boven zijn meester; maar zal hij ten volle gevormd zijn als hij gelijk is zijn meester. Waarom kijkt ge naar de splinter in het oog van uw broeder en slaat ge geen acht op de balk in uw eigen oog? Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt? Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.”

    Lucas 6,39-42

    (Heb op een katholieke school gezeten)
    Wordt trouwens vaak door Tunahan Kuzu gebruikt tegen Gert-Jan Segers in de tweede kamer.. hhh