1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    'Zeker 160 geradicaliseerde moslims worden door gemeenten gevolgd'



    Gemeenten en veiligheidsdiensten houden zeker 160 geradicaliseerde moslims in Nederland actief in de gaten. Vooral in Amsterdam (59), Den Haag (enkele tientallen) en Rotterdam (38) wordt de radicalisering van deze mensen op de voet gevolgd, blijkt uit een inventarisatie van de Volkskrant.

    Het is voor het eerst dat dit in kaart is gebracht in Nederland.

    De individuen die gevolgd worden, vallen onder de Persoonsgerichte aanpak voorkoming radicalisering en extremisme (PGA). Sinds 2015 ontvangen meerdere gemeenten jaarlijks zes miljoen euro van het Ministerie van Veiligheid en Justitie voor de versterking van deze aanpak. De Volkskrant vroeg cijfers op bij 25 van deze gemeentes. Negen van de 25 gemeentes waren bereid om deze cijfers te geven.

    Vooral jongeren die zijn teruggekeerd van de jihadistische strijd in Syrië vallen onder de PGA. Ook jongeren die probeerden uit te reizen, en personen die vergevorderde radicaalislamitische ideeën hebben, worden gevolgd, aldus de krant. Ook links- en rechts-extremisten vallen onder de PGA, maar dit lijkt minder vaak voor te komen.
    Terreurcel

    De aanpak kwam de afgelopen weken in het nieuws door de arrestatie van de 34-jarige Hardi N. en zes anderen, die onderdeel waren van een terreurcel met vergevorderde ideeën voor een aanslag. Volgens de burgemeester van Arnhem, Ahmed Marcouch, was de arrestatie van deze verdachten mogelijk omdat de gemeente op tijd zorgen uitte over hun gedrag en contacten.

    Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Delft, Arnhem, Zoetermeer en Gouda krijgen het meeste geld van het ministerie toebedeeld, omdat daar de meeste Syriëgangers en terugkeerders vandaan komen.

    https://nos.nl/artikel/2254287-zeker...n-gevolgd.html

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    354
    31-01-2018

    Goeie zaak.
    Het topje van de radicale ijsberg

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Goed dat de gemeente die lui in de gaten houdt.

    Hierbij moet worden aangegeven dat helaas die aandacht de eerst komende maanden op een lager pitje zal moeten worden gezet.
    Uiteraard niet omdat deze zaak niet van groot belang is, maar er is een ander prangend probleem dat eerst zal moeten worden opgelost.
    Iamsterdam letters vergt de uitersterste inzet van de gemeenteraad.

  4. #4
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Waarom worden bedrijven die bekend zijn met racisme van werknemers niet zwaarder belast met iets, aangezien ze de sociale maatschappij ook helpen ontwirchten dmv vooroordelen en racisme.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Salaam oe3leykoem
    Ik zou graag islamitische kinderboeken op de markt willen brengen die laagdrempelig zijn voor de kleintjes vanaf ongeveer 2 jaar. Tegenwoordig zie je veel fantastische islamitische boeken voor kinderen, alleen zijn de verhalen net wat te lang en/of zijn de plaatsjes niet uitdagend genoeg voor peuters. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan flip-flap boekjes waarbij ze bijvoorbeeld kunnen voelen e.d.
    Ik ben erg benieuwd wat jullie van het idee vinden en sta open voor alle feedback.
    Ghair in shaa Allah!
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  6. #6
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door zakof Bekijk reactie
    Salaam oe3leykoem
    Ik zou graag islamitische kinderboeken op de markt willen brengen die laagdrempelig zijn voor de kleintjes vanaf ongeveer 2 jaar. Tegenwoordig zie je veel fantastische islamitische boeken voor kinderen, alleen zijn de verhalen net wat te lang en/of zijn de plaatsjes niet uitdagend genoeg voor peuters. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan flip-flap boekjes waarbij ze bijvoorbeeld kunnen voelen e.d.
    Ik ben erg benieuwd wat jullie van het idee vinden en sta open voor alle feedback.
    Ghair in shaa Allah!



    Hou jij het nou maar
    bij je fap-fap boekjes ...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.858
    12-06-2016

    Vraag me af binnen welk kader ze onderzoek doen. Wanneer is iemand radicaal bijvoorbeeld? Onderzoek op basis waarvan? 6miljoen voor onderzoek lijkt me een beetje teveel. Gewoon een aantal islamitische geleerden aantrekken die mee kunnen helpen aan dit onderzoek. Een piet of jan ziet niet eens het verschil tussen een turk of marokkaan. Laat staan orthodox of radicaal.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door A_J Bekijk reactie
    Vraag me af binnen welk kader ze onderzoek doen. Wanneer is iemand radicaal bijvoorbeeld? Onderzoek op basis waarvan? 6miljoen voor onderzoek lijkt me een beetje teveel. Gewoon een aantal islamitische geleerden aantrekken die mee kunnen helpen aan dit onderzoek. Een piet of jan ziet niet eens het verschil tussen een turk of marokkaan. Laat staan orthodox of radicaal.
    Dat hebben ze in Amsterdam geprobeerd, bleek een fraudeur.; )
    Flauw, ik weet het.
    Maar ik vermoed dat door het bezigen van bepaalde uitspraken ook door een niet moslim wel te zien is dat het mis zou kunnen gaan.
    Ik ga er overigens van uit dat politie en justitie ook adviseurs hebben die veel van de islam weten.

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Waarom worden bedrijven die bekend zijn met racisme van werknemers niet zwaarder belast met iets, aangezien ze de sociale maatschappij ook helpen ontwirchten dmv vooroordelen en racisme.
    Zou van mij mogen hoor, maar zijn er lijstjes van bewezen discriminerende bedrijven of moet elk bedrijf dat ooit een 'allochtoon' heeft afgewezen op die lijst?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    313
    29-02-2016

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    De Islam kent geen Anti-Semitisme.
    Noch Rascime Noch Fascisme en helemaal geen Radicalisme.
    Weet je wat deze woorden betekenen?

  10. #10
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat hebben ze in Amsterdam geprobeerd, bleek een fraudeur.; )
    Flauw, ik weet het.
    Maar ik vermoed dat door het bezigen van bepaalde uitspraken ook door een niet moslim wel te zien is dat het mis zou kunnen gaan.
    Ik ga er overigens van uit dat politie en justitie ook adviseurs hebben die veel van de islam weten.


    Zou van mij mogen hoor, maar zijn er lijstjes van bewezen discriminerende bedrijven of moet elk bedrijf dat ooit een 'allochtoon' heeft afgewezen op die lijst?
    InshAllah

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    De Islam kent geen Anti-Semitisme.
    Noch Rascime Noch Fascisme en helemaal geen Radicalisme.

    De islam kent geen anti-semitisme? Geen racisme, geen fascisme, geen radicalisisme?

    Nou man, geweldig!

    Heb je de tijd om even wakker te worden?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door zakof Bekijk reactie
    Salaam oe3leykoem
    Ik zou graag islamitische kinderboeken op de markt willen brengen die laagdrempelig zijn voor de kleintjes vanaf ongeveer 2 jaar. Tegenwoordig zie je veel fantastische islamitische boeken voor kinderen, alleen zijn de verhalen net wat te lang en/of zijn de plaatsjes niet uitdagend genoeg voor peuters. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan flip-flap boekjes waarbij ze bijvoorbeeld kunnen voelen e.d.
    Ik ben erg benieuwd wat jullie van het idee vinden en sta open voor alle feedback.
    Ghair in shaa Allah!
    Wat ga je in je boekjes stoppen? Zinnen zoals die in je signature "Saddam uit het oog maar never uit het Hart."

    Mongooltje

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    De Islam kent geen Anti-Semitisme.
    Noch Rascime Noch Fascisme en helemaal geen Radicalisme.
    Man, weet je eigenlijk wel waar je het over hebt?

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    De Islam kent geen Anti-Semitisme.
    Noch Rascime Noch Fascisme en helemaal geen Radicalisme.
    Jij bent duidelijk een geradicaliseerde moslim!
    Waarmee ben jij volgestopt en vergiftigd?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.858
    12-06-2016

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Man, weet je eigenlijk wel waar je het over hebt?
    Zegt ie iets verkeerd dan?