1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    332
    04-02-2004

    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    Trouwens had jou nog een vraag gesteld, zie vorige pagina, maar daar heb jij niet meer op gereageerd?

  2. #122
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Joosje/Leonidas die vanaf 2003 dezelfde onzin uitschijt op dit forum en altijd gelijk denkt te hebben
    Joosje weet alles hij is elke dag expert in nieuwe gebieden.

  3. #123
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    Je moet zijn reactie tussen regels door lezen; christendom is het ware geloof met liefde blabla en islam is het geloof dat uit nodigd naar barbarisme.
    Is die een Christen of preekt die zo omdat Nederlands een Christelijke historie heeft en hij dus makkelijk de bijbel kan negeren?

  4. #124
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Hypocriet zoals gewoonlijk.
    Beslist niet. Jij denkt gewoon dat het bij mensen die niet een god geloven het precies zo toegaat als bij gelovigen, de ouders voeden de kinderen op in hun geloof.
    Nee dus, want atheisten, zoals het woord als aangeeft, hebben geen geloof.

  5. #125
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door DeUtrechter Bekijk reactie
    Joosje weet alles hij is elke dag expert in nieuwe gebieden.
    Geen expert, maar zoals je je hebt gemerkt, wat ik schrijf wordt over het algemeen niet weerlegt.
    Dus het zal wel loslopen met met mijn algemene ontwikkeling.

  6. #126
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door radwan Bekijk reactie
    Net zoals je nu discussieert over iets wat geen onderwerp is in jouw perceptie, klinkt wel een beetje psychotisch
    Ik kan in ieder geval antwoord geven als mij vragen worden gesteld.
    Omdat ik achtergronden ken van de zaken die ik aangeef.
    Dus toch anders dan obligaat napraten wat je is ingeprent in de jeugd, maar niet kan onderbouwen.

    Geen onderwerp schreef ik in atheïstische gezinnen waarin de ouders hun kinderen zo snel mogelijk in opvoeden.

    Ik ben gedesinteresseerd in geschiedenis. Hoe mensen hebben gehandeld en waarom.
    Derhalve heb ik mij ook ingelezen in christendom en islam.
    En als er dan beweringen worden gedaan die mij als leek merkwaardig overkomen, of interesseren, duik ik er in en trek het zelf na.
    Dan blijkt nogal eens dat het anders ligt dan beweert.

  7. #127
    False flag

    Reacties
    986
    15-01-2016

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Beslist niet. Jij denkt gewoon dat het bij mensen die niet een god geloven het precies zo toegaat als bij gelovigen, de ouders voeden de kinderen op in hun geloof.
    Nee dus, want atheisten, zoals het woord als aangeeft, hebben geen geloof.
    je geeft het kind mee dat er geen god bestaat.vanaf jongs af aan prent je dat erin haha.de eigen hypocrisie zie je niet .

    JE SUIS INSIDE JOB


  8. #128
    Verbannen

    Reacties
    13.051
    23-05-2010

    Citaat Geplaatst door DeUtrechter Bekijk reactie
    Is die een Christen of preekt die zo omdat Nederlands een Christelijke historie heeft en hij dus makkelijk de bijbel kan negeren?
    Denk een evangelist met een heimelijke liefde voor het “Israëlische volk”. Zo één die vrijwillig Israël wilt dienen en vereren ofzo ... zoiets

  9. #129
    Verbannen

    Reacties
    13.051
    23-05-2010

    Citaat Geplaatst door soennie Bekijk reactie
    Trouwens had jou nog een vraag gesteld, zie vorige pagina, maar daar heb jij niet meer op gereageerd?
    Hey, even gekeken. Ja heb daar 100% mee te maken gehad.

  10. #130
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Charliechaplin. Bekijk reactie
    je geeft het kind mee dat er geen god bestaat.vanaf jongs af aan prent je dat erin haha.de eigen hypocrisie zie je niet .
    Nee god is gewoon geen onderwerp voor mensen die niet in het bestaan van goden geloven.
    Maar natuurlijk komen kinderen vroeger of later tegen dat er mensen zijn die dat wel doen.
    Vriendjes op school vertellen b.v. vanmiddag kan ik niet voetballen ik moet naar bijbelstudie.
    Dus vraag je dan wat is dat. Dan komt dat verhaal.
    Vraag je aan je moeder hoe dat zit. Zo is het met mij ook gegaan. Moeder/vader vertelde keurig in een notendop over god enz.
    Beide protestantse ouders.
    Dus een prima opvoeding gekregen ook op dat vlak. Niets ingeprent, het een noch het ander. Dat moesten we later zelf beslissen.

  11. #131
    False flag

    Reacties
    986
    15-01-2016

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Nee god is gewoon geen onderwerp voor mensen die niet in het bestaan van goden geloven.
    Maar natuurlijk komen kinderen vroeger of later tegen dat er mensen zijn die dat wel doen.
    Vriendjes op school vertellen b.v. vanmiddag kan ik niet voetballen ik moet naar bijbelstudie.
    Dus vraag je dan wat is dat. Dan komt dat verhaal.
    Vraag je aan je moeder hoe dat zit. Zo is het met mij ook gegaan. Moeder/vader vertelde keurig in een notendop over god enz.
    Beide protestantse ouders.
    Dus een prima opvoeding gekregen ook op dat vlak. Niets ingeprent, het een noch het ander. Dat moesten we later zelf beslissen.
    ja en vroeg of laat kan iedereen voor zichzelf gaan onderzoeken .daarom dst er bekeerlingen zijn van beide kanten.

    JE SUIS INSIDE JOB


  12. #132
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Charliechaplin. Bekijk reactie
    ja en vroeg of laat kan iedereen voor zichzelf gaan onderzoeken .daarom dst er bekeerlingen zijn van beide kanten.
    Zeker als kinderen ouder worden gaan ze toch zich orrienteren op de vragen van het leven.

    Sommige komen uit bij filosofie, Anderen bij een religie, Maar je ziet ook dat kinderen die wel met een geloof zijn opgevoed zelf gaan onderzoeken, en het gevoel krijgen dat zij binnen het geloof, of in het opgevoede geloof op hun plaats zijn.
    Dat moet volgens mij ook kunnen, bij volwassen worden, eigen leven inrichten.