1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Citaat Geplaatst door Ladyyyy Bekijk reactie
    Beste zuster, het gaat niet alleen om koffie zetten. Het maakt niet uit wie koffie zet op daf moment. Het gaat om contactmomenten.

    Er zijn wetenschappelijke onderzoeken die aantonen hoe belangrijk dit soort momenten zijn voor een relatie/opvoeding. Onderschat het niet.
    Creëer jij maar die contactmomenten elke ochtend dmv ontbijt maken , prima! Dit neemt niet weg dat men die "contactmomenten" op miljoenen andere manieren/tijdstippen van de dag kan laten plaatsvinden.

    Dat contactmomenten belangrijk zijn, hoef je mij niet te vertellen. Maar dat specifiek koffie zetten uitermate belangrijk is, kan je niet concluderen noch generaliseren naar de hele populatie. Al maak je elke dag ontbijt voor hem, dat is geen garantie op een succesvol huwelijk. Dus kom me niet vertellen dat wanneer een vrouw OF man op een vrije dag NIET deelneemt aan (de totstandkoming van) het ontbijt, je band zwak is en/of dat er een gebrek aan goedheid heerst. Het is nergens voor nodig om van een mug een olifant te maken ; )

    Lief van jou dat elke ochtend om 6 uur een ontbijt voor jouw (toekomstige) man wilt maken, maar soms mag hij je ook best wel missen (als je niet wilt dat hij je zat raakt).

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door Miosin Bekijk reactie
    Neeh, dat doen we niet he. We kunnen als vrouw de avond van te voren wel iets klaarmaken, maar ik slaap gewoon lekker uit als ik vrij ben. Elke man kan toch wel koffie zetten en een broodje smeren?

    Wat een aanstellers.
    nee dank je
    ik fix mijn ontbijt wel
    hoeft zij niet voor mij te doen
    randzaken boeien me niet
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  3. #63
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Als hij naar zijn werk gaat, dan vind ik het meer dan normaal om ontbijt voor hem te maken.

  4. #64
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Yeah fantasiewereld waar sommige in leven. Daar zit je dan 6 uur in de ochtend ontbjjt maken terwijl je vrij bent. En de mannen die dat verwachten zijn ook lachen.

    Newsflash in reallife slaap jij gwn door als vrouw. En verwacht hij ook niet dat je ontbijt maakt om 6 uur in de ochtend
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  5. #65
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Ik ben een man, en nee vind het niet fijn om samen te ontbijten als ik uberhaupt ontbijt, wakker worden is koffie en dan me ding gaan doen, hoef geen geplak dan.
    En bedankt!
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  6. #66
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Ladyyyy Bekijk reactie
    Je staat op met het gebed, daarna is thee/koffie maken en tafel dekken binnen een mum van tijd gedaan. Maar je moet doen wat jij wilt.
    Jij bent zeker niet getrouwd
    Of doe je dat nu ook thuis na fadjr de tafel dekken
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  7. #67
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Yeah fantasiewereld waar sommige in leven. Daar zit je dan 6 uur in de ochtend ontbjjt maken terwijl je vrij bent. En de mannen die dat verwachten zijn ook lachen.

    Newsflash in reallife slaap jij gwn door als vrouw. En verwacht hij ook niet dat je ontbijt maakt om 6 uur in de ochtend
    Iedereen is uniek en iedereen heeft zijn unieke fantasie. Haha

  8. #68
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Ik vind tomaat met eieren en sucuk in tajine lekker met Marokkaanse thee en stokbrood. Pfff als ik me dag zo begin dan kan die niet meer stuk.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Als vrouw hoor je gewoon op te staan om ontbijt te maken. Als hij om 6u opstaat zal het voor naar z'n werk te gaan zijn, je kan je man toch niet met een lege maag naar het werk laten gaan?
    Je hoeft geen 4 sterren ontbijt te maken met msemmen en harcha etc, maar gewoon koffie met een boterham of eitje.
    Onze moeders hebben het ook altijd voor onze vaders en voor ons gedaan.
    Ik vind het normaal.

    Of stel je voor als je grote kinderen hebt die om 6u opstaan om dan naar school te vertrekken. Je gaat toch ook niet blijven liggen in je bed? Voor mij is het hetzelfde principe.

    Ik sta met plezier op en tis ook zo klaar. Koffie zetten, tafel dekken.
    Ik het weekend kun je uitgebreid ontbijten.

  10. #70
    Bijna Lid

    Reacties
    752
    16-08-2018

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Als vrouw hoor je gewoon op te staan om ontbijt te maken. Als hij om 6u opstaat zal het voor naar z'n werk te gaan zijn, je kan je man toch niet met een lege maag naar het werk laten gaan?
    Je hoeft geen 4 sterren ontbijt te maken met msemmen en harcha etc, maar gewoon koffie met een boterham of eitje.
    Onze moeders hebben het ook altijd voor onze vaders en voor ons gedaan.
    Ik vind het normaal.

    Of stel je voor als je grote kinderen hebt die om 6u opstaan om dan naar school te vertrekken. Je gaat toch ook niet blijven liggen in je bed? Voor mij is het hetzelfde principe.

    Ik sta met plezier op en tis ook zo klaar. Koffie zetten, tafel dekken.
    Ik het weekend kun je uitgebreid ontbijten.
    Dit is nou 1 van laatst met uitsterven bedreigden vrouwensoort .
    De rest is druk bezig met vloggers, Gucci, nagels en haar doen, Netflix en telefoon .

  11. #71
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zou het heel lief vinden als mijn vrouw opstaat en ontbijt voor mij maakt. Maar dat hoeft niet, ontbijt wel op werk en vind het fijner als ze zo liefdevol in een kungfu-stand ligt te dromen over weet ik het..
    Geduld is de sleutel

  12. #72
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    En bedankt!

    Ondanks dat weet je dat ik van je hou.

  13. #73
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Als vrouw hoor je gewoon op te staan om ontbijt te maken. Als hij om 6u opstaat zal het voor naar z'n werk te gaan zijn, je kan je man toch niet met een lege maag naar het werk laten gaan?
    Je hoeft geen 4 sterren ontbijt te maken met msemmen en harcha etc, maar gewoon koffie met een boterham of eitje.
    Onze moeders hebben het ook altijd voor onze vaders en voor ons gedaan.
    Ik vind het normaal.

    Of stel je voor als je grote kinderen hebt die om 6u opstaan om dan naar school te vertrekken. Je gaat toch ook niet blijven liggen in je bed? Voor mij is het hetzelfde principe.

    Ik sta met plezier op en tis ook zo klaar. Koffie zetten, tafel dekken.
    Ik het weekend kun je uitgebreid ontbijten.
    Serieus krijg bijna tranen in me ogen van je woorden dit is één van de prachtigste dingen die ik ooit heb gelezen.

  14. #74
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door Ladyyyy Bekijk reactie
    Precies. Ben het hiermee eens.
    Hou op met mensen oplichten niemand gelooft je leugens.

  15. #75
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door Ladyyyy Bekijk reactie
    Wil je ruzie?
    Ga spelen met je ruzie en je oplichterij.