1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    ik weet het niet meer

    Ik wil graag mijn aan mijn imane werken, aan mezelf en dichter bij Allah swt komen. Ik wil zo graag graag, al is het alleen al mijn best doen. En zelfs dat vind ik dat ik dat niet zo goed doe. Oké ik bid en wil graag een hijaab dragen. Ik wil ook maandag en donderdag soms vasten. Maar hoe zoek ik die balans tussen dunja en imane. Ik wil zo graag een goede moslim man en dat we elkaar helpen in het geloof. Ik heb echt een man nodig want merk dat veel zonden die ik bega met mannen te maken hebben. Ik praat nu ook met een man via de app. Ik wil dat niet maar ik voel me zo alleen dat ik niet anders kan. Ik weet dat als ik zonden nalaat Allah swt mij er iets beters voor terug schenkt inshallah. Maar ik denk dan ik voel me zo alleen en heb geen bezigheden en kan wel de hele dag koran lezen en dhikr doen wat ik ook echt graag wil maar ik wil ook iemand om mee te praten. Gewoon met de juiste intentie iemand leren kennen. Ik weet dat het haram is zonder mahram. Ik doe ook niks anders dan praten maar het voelt als een grote zonde en aan de andere kant denk ik ik kan niet alles want ben bang dat als ik die zonde om met hem te praten nalaat dat ik dan in ergere zonde verval omdat ik ook een balans moet vinden en niet álles kan wat onze mooie dien ons voorschrijft. Snappen jullie het. Ik wil het aan de ene kant zo graag nalaten en de andere kant kan ik het niet en ben ik bang dat ik in ergere zonde verval. Maar ik wéét ook dar Allah swt volgen het beste is en dat dit van sajtan komt. Ik weet het maar ik kán het gewoon niet. Ik doe het ook met de juiste intentie en ik weet dat wij mensen zijn en mensen zonden begaan. Maar toch. Mohiem ik weet het niet meer. O ja we praten maar heel af een toe maar toch van het een kán het andere komen. Ik voel me echt schuldit naar Allah swt toe. En het helpt niet dat mijn vriendinnen zeggen dat ik juist handel omdat ik het met de juiste intentie doe. Want ik wéét dat het volgen van Allah swt het beste is. Ik hoop zo dat dit doorgaat (trouwen) en dat wij vergeven worden inshallah. Het helpt ook niet dat ik geen bezigheden heb. Ik zit momenteel zonder baan en heb geen hobby's ofzo. Moeilijk....

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Hoe oud ben je?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1
    27-03-2018

    Dit snap ik wel. Ik ben man en heb ook last soms van dezelfde dingen.

    Ik heb ook het gevoel dat alles wat ik doe dat negatief/zonde is, op een of andere twisted manier in betrekking staat tot vrouwen.

    Of laat ik zeggen het gemis van een partner die je steunt en dat je je aan elkaar optrekt aan deen.

    Hierdoor word die behoefte aan de juiste partner bijna ziekelijk maar omdat ik deze partner niet denk te vinden in mijn omgeving en omdat mijn gedachtegang niet strookt met een hele hoop # 2018 mentaliteit mensen

    is dat gevoel van eenzaamheid groot al heb je mensen om je heen.

    Maar uiteindelijk kan ik alleen mezelf erop aankijken, ik ben degene die te zwak is om op de 100 procent halal wijze sebab te doen om te trouwen..

    Het antwoord ligt in aanbidding, vooral zuivere aanbidding, zonder geen enkele bijbedoeling maar omdat wij het nodig hebben net zoals
    hoe we zuurstof nodig hebben.

    En het antwoordt ligt ook in eerlijk zijn tegen jezelf als het gaat om de volgende vraag : Wat heb jij eraan gedaan om getrouwd te raken met een vrome partner?

    Of is het stiekem dat we eigenlijk gwn dat idealbeeld blijven najagen als het om partner gaat.

    Praktiserend maar niet te, uiterlijk is niet belangerijk maar als ie er maar minimaal zus en zo uitziet. En the list goes on..helaas.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Salaam merci, ik heb vorige keer al gezegd dat ik interesse had in je nicht maar dat durfde je niet aan. Als ik jou mag leren kennen met serieuze intentie hoor ik van je alleen moet je me wel die kans geven want alles staat op slot bij jou