1. #1
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Ouders en cultuur!

    Je dromen niet waar kunnen maken omdat het niet kan vanwege ons cultuur/geloof is toch wel een van de dingen waar ik tot de dag van vandaag nogsteeds over peins. Zoveel fantasieen en ideeen die dagelijks ronddwaalden door mijn gedachte en nooit werkelijkheid zouden worden dacht ik. Ik weet dat je beloont zult worden voor de haram dingen die je achterwegen laat vanwege je geloof. Maar het is zo moeilijk.

    Nou is het bij mij zo dat bijna al mijn dromen niet passen binnen het kader van ons cultuur. Ik ben momenteel werkzaam in een branche die mij eigenlijk helemaal niet ligt. Ik bevond mij in een omgeving waar ik mezelf niet kon zijn. Alles werd beperkt in mijn leven. En dat allemaal door de regels van mijn ouders.

    Ik heb jarenlang mijn wensen achterwegen gelaten en gedaan wat mijn ouders en familie van mij verwachtten. Mijn familie betekent alles voor mij en dat is de reden waarom ik geen stappen vooruit kon zetten leek het wel.

    Sinds een jaar of twee ben ik toch stapsgewijs mijn dromen gaan volgen. Ik moet jullie zeggen dat ik mij nog nooit zo gelukkig en vrij heb gevoelt. Ik geniet intens van alle dingen die ik doe en elke stap die ik vooruit zet richting mijn dromen. Veel dingen kan ik al van mijn lijstje afschrapen doordat ik ze al bereikt heb. Het is zo saaii om je ouders telkens maar tevreden te stellen en te doen wat zij willen terwijl jij een persoon bent die zich eigenlijk ultiem kan ontwikkelen op andere gebieden. Een ding weet ik zeker, ik zal mijn kinderen ongeacht wat hun dromen zijn altijd steunen. Vroeg of laat zullen ze in de knel raken met zichzelf omdat ze eigenlijk niet weten wie ze zijn en wat ze willen omdat ze altijd de wensen van hun ouders opgevolgd hebben. Mijn ouders zijn uiteindelijk toch nog trots op mij en onze band is niet veranderd. Zolang zij zien dat je sterk in je schoenen staat terwijl je je dromen volgt, zullen ze het uiteindelijk wel accepteren. Leef je leven tot het optimale.

    Een van mijn dromen zal ik verklappen aan jullie, ik wil een beachclub in Spanje openen of in Marokko. Één gemixt en de ander alleen voor vrouwen. Als ik de mannen zat ben kan ik altijd nog genieten van mijn privacy bij de vrouwen. En van hun schoonheid. Jullie zijn uiteraard allemaal welkom.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    13
    11-07-2018

    Volgens mij ben jij die Dunya....
    Eens zul je weten wat je ouders waard zijn. Inscha Allah is het dan niet te laat.

  3. #3
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door Wardaroosje. Bekijk reactie
    Oallah perfect ik sta achter je.
    Xxxxxxx

    fuck je ouders joh gewoon je dromen volgen.
    Kut ouderwetse cultuur barbaren die ouders altijd he? Insha allah gaan ze snel dood dan kan je helemaal vrij zijn. Of gewoon 1 van je ouders insha allah. Jippieee Pm mij want heb een goede plan xx
    Achterlijke reactie.
    Citaat Geplaatst door Saraatje2013 Bekijk reactie
    Volgens mij ben jij die Dunya....
    Eens zul je weten wat je ouders waard zijn. Inscha Allah is het dan niet te laat.
    dounya als in het wereldse leven of wat bedoel je?
    Ik weet heel goed wat mijn ouders waard zijn en mijn band met hun is gewoon sterk. Soms moet je ze een periode helaas teleurstellen maar uiteindelijk leggen ze zich erbij neer en zijn ze alsnog trots op je.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    733
    16-01-2014

    Citaat Geplaatst door Saraatje2013 Bekijk reactie
    Volgens mij ben jij die Dunya....
    Eens zul je weten wat je ouders waard zijn. Inscha Allah is het dan niet te laat.
    Als het al niet genoeg zegt dat deze onbekende zielen je verwarren met mij, weet ik het ook niet meer..

  5. #5
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door Quellbrunn Bekijk reactie
    Als het al niet genoeg zegt dat deze onbekende zielen je verwarren met mij, weet ik het ook niet meer..
    ?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3
    15-10-2018

    Pm me

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    'ik heb al heel veel bereikt'
    Betekent
    'ik heb een nieuwe pc aangeschaft en een nieuw forum naam'

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    196
    09-06-2018

    ze willen het beste voor je, een beachclub openen zal je niet bepaald naar jannah brengen. Maar dat weet je denk ik al.

  9. #9
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door Guadalupa Bekijk reactie
    Pm me
    Ik doe niet aan bevelen
    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    'ik heb al heel veel bereikt'
    Betekent
    'ik heb een nieuwe pc aangeschaft en een nieuw forum naam'
    Niet iedereen is zoals jij
    Citaat Geplaatst door Loyal Bekijk reactie
    ze willen het beste voor je, een beachclub openen zal je niet bepaald naar jannah brengen. Maar dat weet je denk ik al.
    In jannah open ik ook een beachclub. Daar kan ik al helemaal optimaal genieten van de vrouw aangezien daar alles kan en mag zonder dat je raar aangekeken wordt. Ga ik van uit.

  10. #10
    Trotse papa.

    Reacties
    4.154
    15-12-2007

    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    'ik heb al heel veel bereikt'
    Betekent
    'ik heb een nieuwe pc aangeschaft en een nieuw forum naam'
    Ik lach hardop
    Ik heb honger.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Citaat Geplaatst door Fietsbell Bekijk reactie
    Ik lach hardop
    De waarheid is grappig lol

  12. #12
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Kijk als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt. Klaar.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  13. #13
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Wat een fitna hier. M'n ogen doen gewoon pijn

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Wat een fitna hier. M'n ogen doen gewoon pijn
    Ik dacht echt what the piep heb ik gelezen.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  15. #15
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Wat een fitna hier. M'n ogen doen gewoon pijn
    Dat valt toch reuze mee schat..