1. #151
    Verbannen

    Reacties
    1.571
    28-07-2018

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    De video geeft duidelijk aan dat ze rebelse feministen zijn en geen Moslimas.

    (ik snap de feministen kant)
    Jij bent niet echt zuiver maar goed. Wat je daar kon zien zijn vrouwen die het niet konden accepteren dat ze als apartheidsregime werden behandeld. Mensen met ruggengraat noemen ze zoiets kun je veel van leren.

    Nou kom uitloggen gemengd forums zijn niet toegestaan, een beter wereld begint bij jezelf.

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DeUtrechter Bekijk reactie
    1 voor 1 ik hou niet van shotgun vragen.
    Ik heb dit en andere verdragen doorgenomen tijdens mjn studie jaren en als ik het in westers context zou willen plaatsen kan ik mij hier het meest in vinden.


    Het*Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten*(IVBPR), aangenomen in 1966 en van kracht sinds 1976, noemt godsdienstvrijheid in breder verband in artikel 18:

    1. Een ieder heeft het recht op vrijheid van denken, geweten en godsdienst. Dit recht omvat mede de vrijheid een zelf gekozen godsdienst of levensovertuiging te hebben of te aanvaarden, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of levensovertuiging tot uiting te brengen door de eredienst, het onderhouden van de geboden en voorschriften, door praktische toepassing en het onderwijzen ervan.

    2. Op niemand mag dwang worden uitgeoefend die een belemmering zou betekenen van zijn vrijheid een door hemzelf gekozen godsdienst of levensovertuiging te hebben of te aanvaarden.

    3. De vrijheid van een ieder zijn godsdienst of levensovertuiging tot uiting te brengen kan slechts in die mate worden beperkt als wordt voorgeschreven door de wet en noodzakelijk is ter bescherming van de openbare veiligheid, de orde, de volksgezondheid, de goede zeden of de fundamentele rechten en vrijheden van anderen.
    Oke duidelijk.
    En waar faalt de Engelse staat hier in?