1. #31
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    Citaat Geplaatst door Mohamed_Amezian Bekijk reactie
    Als je praat over investeren. Ga dan investeren in fabrieken die vissersboten maken. Waarom de visgronden verpachten aan spanje(EU). Zelf vis vangen en verwerken (visverwerkingsbedrijven opzetten/financieren) zal aanzienlijk meer opleveren. Marokko heeft zo veel zee, gaan ze uit luiheid de visgronden verpachten aan Spanje.
    Sardientjes zijn in Spanje vaak goedkoper dan Marokko, terwijl ze daar meer verdienen. Typische geval, hoe blijf ik arm en dom.
    overheid investeert niet in fabrieken, wat kost een kilo sardines in marokko ????

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    Wie zegt dat. Al die ministers zijn bezitters van danone, sidi ali, en nog meer bedrijven. Je gaat niet zeggen dat dat gescheiden is. Anyway, wie bepaalt welk soort ondernemingen in Marokko zich mogen vestigen? Wie geeft de vestigingsvergunningen af? Wie bepaalt welke gunstige fiscale klimaat van toepassing is voor sommige bedrijven. Juist ja, de overheid. Je kunt investeringen stimuleren. Als Marokko niet oppast zijn de zeeen zo leeggevist. Dat gaat sneller dan je verwacht met die grote zee-stofzuigers. Dan heb je als land een heel groot probleem.

  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    Citaat Geplaatst door Mohamed_Amezian Bekijk reactie
    Wie zegt dat. Al die ministers zijn bezitters van danone, sidi ali, en nog meer bedrijven. Je gaat niet zeggen dat dat gescheiden is. Anyway, wie bepaalt welk soort ondernemingen in Marokko zich mogen vestigen? Wie geeft de vestigingsvergunningen af? Wie bepaalt welke gunstige fiscale klimaat van toepassing is voor sommige bedrijven. Juist ja, de overheid. Je kunt investeringen stimuleren. Als Marokko niet oppast zijn de zeeen zo leeggevist. Dat gaat sneller dan je verwacht met die grote zee-stofzuigers. Dan heb je als land een heel groot probleem.
    achanouch is rijk dat was hij voor hij minister werd

  4. #34
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    en hij is geen arabier

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    Alleen Allah weet hoe hij aan zijn geld is gekomen. Maar iedereen weet wel dat hij rijker is geworden nadat hij minister is geworden en dat hij geen beslissingen laat/gaat goedkeuren die een nadeel kunnen zijn voor zijn ondernemingen. Dezelfde met Trump met zijn ondernemingen.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    So what, ik ben geen zegeltjesplakker. Van dit is berber of arabier. Dat is alleen weggelegd voor de stumperds

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    jij suggereert wel dat ie rijk is door zijn ministerschap

    hij is minister zonder salaris doet ie gratis

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    voor je iets hier dropt ff eerst op onderzoek gaan

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    Nee dat heb ik niet gesuggereerd. Dat maak jij ervan. Wel dat hij als "vrijwilliger" zijn bedrijf uit de wind haalt of laat halen van bedreigingen. Je weet toch het werkt met belangenverstellingen of niet.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    Want hoe kom je uberhaupt bij de (r)overheid. Connecties of een grote koffer met cash. Echt je hebt van die gasten die geeneens hun eigen naam kunnen schrijven, die worden parlementslid. 3x raden hoe dat komt.

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    Citaat Geplaatst door Mohamed_Amezian Bekijk reactie
    Want hoe kom je uberhaupt bij de (r)overheid. Connecties of een grote koffer met cash. Echt je hebt van die gasten die geeneens hun eigen naam kunnen schrijven, die worden parlementslid. 3x raden hoe dat komt.
    het komt dat ze de burgers omkopen op hun te stemmen

  12. #42
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    dat gebeurd vaak in platte land

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    Daar praten we nu over. Smeergeld, op elke niveau van de samenleving. Belangenverstrengeling, waar ik je overigens weinig over hoor zeggen. Komt zeker niet voor?

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    Citaat Geplaatst door Mohamed_Amezian Bekijk reactie
    Daar praten we nu over. Smeergeld, op elke niveau van de samenleving. Belangenverstrengeling, waar ik je overigens weinig over hoor zeggen. Komt zeker niet voor?
    ja wie geeft het smeer geld ,?burgers toch

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    671
    04-07-2017

    Tuurlijk zijn het burgers/mensen! Een overheid heeft toch geen armen, benen of menselijke organen.
    Ik heb het toch ook over elke smeergeld/corruptie op elk niveau van de samenleving.