1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    131
    21-09-2010

    Is dit raar?

    Goedenavond,

    Ik zit met iets en vraag me af of ik niet overdrijf. Laatst had een afspraak bij de verloskundige. Mijn man wist ervan hij moest werken en kon dus niet mee. Maar meneer heeft de held dag niet gevraagd hoe het gegaan was. Wat de verloskundige zei, mijn gezondheid en de gezondheid en groei van de baby. Nu zei hij dat hij niet kon appen/bellen tijdens werk. En hij wilde het vragen als ie thuis kwam, maar ik sliep. Moest vroeg op ivm werk, kinderen en het huishouden. Volgende dag kwam hij regelmatig online. Paar dagen later was ie weer aan het werk belt zijn ex hem over zijn dochter. Hij belde terug ook onder werktijd. Dus toen reageerde ik best geïrriteerd en boos van je kon toch niet bellen/appen als je aan het werk was?? Hij werd hier boos om en zei dat was een moment dat ik wel kon bellen en ik niet kon weten wanneer het wel of niet kon. Maar mij ga je niet wijsmaken dat je niet even snel een apje eruit kan gooien. Ik had graag gewild dat ie ook meer om mij zou vragen hoe het gaat bijv. Maar zit nu ook op het punt dat het voor mij, als het zo doorgaat, niet meer hoeft. En ik me dan ook niet meer zal bekommeren om hem. Is dit nu overdreven? Reageer ik nu overdreven of zijn het mijn hormonen die op hol slaan??Want in mijn oren klinkt het als liegen wat ie deed. Door te zeggen dat ie niet kan bellen.

    Serieuze reactie graag!

    Groetjes

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Het zijn je hormonen die op hol slaan.
    Het is iets kleins maak je er niet druk over, ik denk best wel dat hij het je 's avonds wou vragen.
    Ik heb ook de indruk dat het mannen minder interesseert de tweede keer. De eerste keer is alles spannend en nieuw en de tweede zwangerschap weet je het verloop al en kijken ze meer uit naar de geboorte.

    Vertel hem gewoon rustig dat je graag wilt dat hij meer interesse toont en probeer gewoon te genieten en niet te stressen, is niet goed voor de baby.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    131
    21-09-2010

    Goedemorgen,

    Het feit dat het het ze minder interesseert zo’n tweede zwangerschap kan ik enigszins begrijpen. Maar het punt nu is is dat ik ook veel bezig ben met zijn kind (vorige relatie). Helpen hoeft ie niet te doen, maar wel laten merken dat ik er niet alleen voor sta. En meer om mij bekommeren ipv mij uit te schelden voor kanker wijf, omdat ik zei dat als andere bellen/appen hij wel klaar staat voor ze maar zodra het om zijn vrouw gaat het hem niks interesseert.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door pobriiciita Bekijk reactie
    Goedemorgen,

    Het feit dat het het ze minder interesseert zo’n tweede zwangerschap kan ik enigszins begrijpen. Maar het punt nu is is dat ik ook veel bezig ben met zijn kind (vorige relatie). Helpen hoeft ie niet te doen, maar wel laten merken dat ik er niet alleen voor sta. En meer om mij bekommeren ipv mij uit te schelden voor kanker wijf, omdat ik zei dat als andere bellen/appen hij wel klaar staat voor ze maar zodra het om zijn vrouw gaat het hem niks interesseert.
    Salam.
    Jou uitschelden kan natuurlijk niet. Maar probeer het hem nog eens duidelijk te maken dat je vind dat hij te weinig interesse toont.
    Ik weet gewoon als je zwanger bent trek je je sommige dingen meer aan dan als je niet zwanger bent, en kan je hier behoorlijk triest, boos, druk om worden.
    En je hebt hier wel een punt maar probeer het gewoon te laten gaan. Belangrijkste is hoe hij gaat reageren een het baby'tje er is. Als hij andere keren vraagt hoe gaat het, hoe was de dokter, enz, zou ik me er niet meer druk over maken.

    Ik wens je alvast een goede zwangerschap en een gezond kindje inchallah

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Drama

  6. #6
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Oukhty hormonen zijn echt gevaarlijk.
    Probeer te kalmeren en wanneer je voelt dat hormonen weer op hol slaan... even qor’an lezen en afzonderen. Ik heb het ook gehad. Hormonen kunnen je zelfs zover brengen dat je gaat scheiden. Kijk uit met wat je zegt en je kan hem ook op een rustige manier zeggen van ik voel dat ik nu anders ben dus let aub niet op mij als ik zo tegen je uitval.
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  7. #7
    Married.

    Reacties
    5.157
    29-08-2012

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Oukhty hormonen zijn echt gevaarlijk.
    Probeer te kalmeren en wanneer je voelt dat hormonen weer op hol slaan... even qor’an lezen en afzonderen. Ik heb het ook gehad. Hormonen kunnen je zelfs zover brengen dat je gaat scheiden. Kijk uit met wat je zegt en je kan hem ook op een rustige manier zeggen van ik voel dat ik nu anders ben dus let aub niet op mij als ik zo tegen je uitval.
    Heb je kinderen?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    140
    21-05-2019

    Je hebt groot gelijk hoor
    Levensgenieter❤️

  9. #9
    Married.

    Reacties
    3.054
    28-04-2019

    Salaam sis. Ik zit in precies dezelfde situatie als jij. Alleen ben ik niet in verwachting maar ben inmiddels 3 maanden geleden bevallen. Dus heb een kleine met mijn man en hij heeft een kind uit zijn eerder huwelijk. Die is er om het weekend.

    Ik heb precies dezelfde gedachtes gehad als jij en er veel moeite mee gehad vooral tijdens de zwangerschap. Ik ging me ook dingen afvragen zoals: houdt hij wel hetzelfde van de baby als zijn eerste kind? Omdat hij zo ‘geobsedeerd’ is door zijn eerste kind. Ik heb vooral geleerd om met elkaar heel goed hierover te kunnen praten. Dat gaat echt niet makkelijk.. heb echt veel ruzies moeten doorstaan voordat we elkaar beetje begrepen. Ik denk dat je vast met je man samen een avondje kan uitkiezen waarbij jullie beide je gevoel uitleggen en goed naar elkaar luisteren. Dat is het belangrijkste. Zo weet je ook wat de ander verwacht en denkt.

    Over dat uitschelden dat mag hij zeker niet doen, maar ik weet ook als een man boos is dingen kan gaan roepen wat hij niet meent. Ik kan het weten hihi.. ik zou dat maar met een korreltje zout nemen en de eer aan jezelf houden om hier niet op terug te komen. Hij weet heel erg goed wat hij heeft gezegd en heeft gedaan. Maar dat is mijn mening erover..

    Insha Allah met de tijd komt het goed en ga je aan de situatie wennen. Het is voor jullie beide nieuw en eng. Ook al laat hij dat niet merken. Mijn man is ook niet zo van het doorvragen of hoe zal ik het noemen ‘romantisch’ gebied. Maar de laatste maandjes van zwangerschap werd hij anders en zo nerveus.. erger dan mij. Insha Allah komt alles goed. Zorg goed voor jezelf en denk aan die kleine in je buik.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Je reageert helemaal niet overdreven. Als is het je 10de kind. Hij mag wel belangstelling tonen. En jou uitschelden vind ik helemaal een zware afknapper!!Bah Bah. Gewoon negeren. Zoiets moois dien je toch samen te delen. Buiten dat om je bent zwanger hij dient jou op zijn handen te dragen ipv links laten liggen. Stress is niet gezond voor een zwangere vrouw.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    75
    06-11-2012

    Hier vraag je echt allemaal zelf om toen je met hem ging trouwen wist je dat hij een kind had, dus nu niet zeiken, want dat neemt ook de nodige problemen met zich mee
    .

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    181
    29-07-2018

    Ik begrijp je reactie tot een bepaald punt. Maar wat heeft zijn dochter hiermee te maken? Ga je hem nu bij alles confronteren met wat hij voor zijn dochter heeft gedaan en wat hij voor jou of de baby doet? Ga je nu heel zijn leven de aandacht en moeite voor de baby en voor zijn dochter vergelijken? Leer te houden van zijn kind alsof het ook jouw kind is, ipv dit soort stiefmoeder gedrag. Dat meisje en je baby zijn geen concurrenten, maar elkaars bloed. Wees een volwassen vrouw en speek hem aan op zijn niet leuke gedrag tegenover jou. Maar ga aub niet steeds zijn gedrag tov zijn eerstgeborene vergelijken met zijn gedrag tov de baby. Uiteindelijk zal hij de vader zijn van beide en zal hij heus wel beide liefhebben. Succes!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    137
    22-09-2011

    Waarom trouwen jullie überhaupt met mannen die al kinderen hebben uit eerdere huwelijken?
    Als je zelf geen kinderen hebt hoor je daar niet eens je vingers aan te branden.
    Waarom? Hierom dus, hij zal altijd binding hebben met zijn ex-vrouw, zal continue contact zijn omwille van het kind.
    Beter voorkomen dan genezen.
    Zulke mannen houden vaak nog van hun ex-vrouwen en hebben stiekem ook contact op een manier die jij niet wil weten!

  14. #14
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Allahul musta3an.

    Hoe gaat het inmiddels met het kind?
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله