1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    1.066
    05-09-2011

    Citaat Geplaatst door moslimaa27 Bekijk reactie
    Salaamu alleikum

    Ik vraag me nu echt af waar vrijgezele godvrezende broeders en die ook graag willen trouwen te vinden zijn of bestaan ze nu echt niet meer? Dat kan toch niet subhanAllah. En hoe bereikt men deze mannen? Help me..
    Ehm mannen niet proberen te bereiken. Gewoon dua doen en het komt wel. Begrijp niet waarom meiden tegenwoordig opzoek gaan naar een man. Laat hen het werk doen zoals dat altijd is geweest.

    Moge Allah je een goede man schenken. Amien.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    8
    16-09-2018

    Mooi gezegd, zo is dat

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    332
    04-02-2004

    Citaat Geplaatst door Salaam__ Bekijk reactie
    Ehm mannen niet proberen te bereiken. Gewoon dua doen en het komt wel. Begrijp niet waarom meiden tegenwoordig opzoek gaan naar een man. Laat hen het werk doen zoals dat altijd is geweest.

    Moge Allah je een goede man schenken. Amien.
    Zo is het niet altijd geweest, maar ik begrijp wat jij bedoelt. Helaas moeten vrouwen op dit moment zelf op zoek gaan om te trouwen omdat hun mahram mannen het laten afweten, met alle gevolgen van dien. Allahoma yasseer

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    waarom proberen jullie antwoorden te geven?
    ze vraagt het niet aan ons. Ze vraagt het aan zich zelf.




    Hahahahahahahahahagahahagaga kapot grappig ik lig dubbel

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Die gaan zeker niet op je topic reageren, om niet te zondigen.
    Een voordeel heb je wel nu, iedereen die je een PM heeft gestuurt is niet 100% godvrezend hhh.


    Beter doe je dua zuster.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    14
    29-12-2015

    Waar leer je ze dan kennen?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    43
    21-01-2013

    Citaat Geplaatst door moslimaa27 Bekijk reactie
    Waar leer je ze dan kennen?
    Good question het is inderdaad lastig maar er is altijd een weg. Zusters hebben broers, of als je ergens islamitische lessen volgt in de klas leer je nieuwe zusters kennen die wellicht al een deur hebben gevonden waardoor ze je kunnen adviseren. Ik kan je persoonlijk vertellen het is wel een tijdje terug maar een broeder stapte op mij af maar volgde lessen met hem en hij vroeg me hoe ik erin stond om met zijn zusje te trouwen natuurlijk deed hij dat niet zomaar hij wist hoe ik was qua karakter etc.. geduld is hierin erg belangrijk.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door moslimaa27 Bekijk reactie
    Waar leer je ze dan kennen?
    Via familie, broer, als je lessen volgt in moskee laten weten dat je graag wil trouwen mss kent daar iemand een goede broeder.

    Als je bv aan je vader zegt dat je wil trouwen dan gaat hij rondvragen bij betrouwbare mensen of hun zoon al getrouw is etc. Of als hij van iemand betrouwbaar hoort dat hun zoon wilt trouwen.

    Je moet gewoon afwachten zuster. En je vertrouwen leggen bij Allah.
    Wat wil je anders doen? Zelf mannen contacteren via datingsites, Instagram of weet ik veel? En degene die jou contacteren het merendeel zal niet de intentie hebben om te trouwen.
    Of zelf op een man afstappen, dat past toch niet?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    75
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Pittig Bekijk reactie
    Door je op deze site te begeven en zulke oproepen te doen, beweeg je toch richting haram? PMs van mannen ga je krijgen etcetera. Voor je weet van de regen in de drup en hoeveel mensen hebben gezegd ik ken mezelf dat gebeurd niet.
    dit dus!!
    Tegenwoordig wil men een godsvrezende broeder, maaarrr wel haram contact voor er getrouwd wordt, want je weet natuurlijk niet of het klikt, hij moet meewerken aan een grote trouwfeest, want je trouwt maar 1x, en een waslijst aan eisen, aangezien je daar recht op hebt.

    We moeten meer bij ons zelf nagaan of we godsvrezend zijn, op een forum zijn waar ikhtilaat is 'goede intentie natuurlijk' lijkt me zwz niet godsvrezend.

    Als jij oprecht bent, neem afstand van het haram en doe dua, want je weet, soort zoekt soort
    .

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    75
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door moslimaa27 Bekijk reactie
    Waar leer je ze dan kennen?
    hier op m.nl
    .

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Herfst1987 Bekijk reactie
    dit dus!!
    Tegenwoordig wil men een godsvrezende broeder, maaarrr wel haram contact voor er getrouwd wordt, want je weet natuurlijk niet of het klikt, hij moet meewerken aan een grote trouwfeest, want je trouwt maar 1x, en een waslijst aan eisen, aangezien je daar recht op hebt.

    We moeten meer bij ons zelf nagaan of we godsvrezend zijn, op een forum zijn waar ikhtilaat is 'goede intentie natuurlijk' lijkt me zwz niet godsvrezend.

    Als jij oprecht bent, neem afstand van het haram en doe dua, want je weet, soort zoekt soort
    Helemaal gelijk heb je!

  12. #27
    EuroMoslim & ZZP'er

    Reacties
    2.437
    10-04-2011

    Citaat Geplaatst door ali_tinzan Bekijk reactie
    Tegenwoordig word er meer gekeken naar wereldse bezittingen.

    Ik wil graag een moslima trouwen, maar ben iemand zonder geld en mooie auto.

    Ik ben wie ik ben.

    Wie bepaald of ik godvrezend ben?

    Salaam oe alaykoem
    Achter de schermen is men bezig met het nieuwe DSM 6 en komt er aan. Misschien vindt je hier het antwoord op je vraag, zo niet, blijf en laat je inspireren.

    Mij is vroeger verteld dat angst een slechte geleider is en dat is bij me blijven hangen.
    Hoop, geluk en liefde staat dichter bij me en dan heb ik het niet over wijsheid, zekerheid, richting en kracht...
    Het totalitaire verschijnsel is niet om te worden begrepen zonder rekening houdend met de stelling dat een belangrijk deel van elke samenleving bestaat uit mensen die actief tirannie willen: hetzij uit te oefenen het zelf of -veel meer op mysterieuze wijze-voor te leggen. ::

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    14
    29-12-2015

    Als ik iets geleerd heb tijdens mijn "zoektocht" aan het treffen van een goede partner dan is het dat je ze idd nie vind op social media. Vooral (voor alle duidelijkheid VOORAL daar bedoel ik dus mee de meerderheid) ongemanierde, sexistische, ziekelijke, gestoorde,... mannen aanwezig. Echte narcisten subhanAllah. Voelen zich meer dan Brad Pit ofzo Allah ehlem, terwijl het gwn lege zieltjes zijn. Laat ik hem toch maar ergens anders zoeken.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    73
    22-10-2015

    Wat is er verkeerd aan het volgende:
    Ik spreek je aan op dit forum met mijn voorkeuren en jij mij met die van jouw. Dit is niet meer dan 4 pm's.
    De volgende stap is jouw zien met een mahrem.
    Beval ik jou en jij mij dan de volgende stappen, in bijzijn van een mahrem.
    Klaaaaar!

    Maar ja als je hier heen en weer met elkaar zit te pm-en dan doet de sjataan jou het doel verduisteren en val je zeker in haram (al vanaf het begin).

    Dus kom op de dag des oordeels niet met de wijzende vinger naar naar mij, van "hij heeft gezegd dat het mag". Kijk goed naar het verschil tussen de twee situatie.
    Laatst gewijzigd door BisOne: 24-11-2018 om 00:51 Reden: .

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    75
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door moslimaa27 Bekijk reactie
    Jij klinkt wel als een wijze faqih.
    ik zou zeggen grijp hem, de broeder die godsvrezend lijkt, voor hik ervandoor gaat zit je weer hopeloos met niemand, ze komen nu ineens als paddestoelen uit de grond
    .