1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14
    29-12-2015

    Godvrezende broeders

    Salaamu alleikum

    Ik vraag me nu echt af waar vrijgezele godvrezende broeders en die ook graag willen trouwen te vinden zijn of bestaan ze nu echt niet meer? Dat kan toch niet subhanAllah. En hoe bereikt men deze mannen? Help me..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9
    05-06-2018

    Godvrezend, wat houd dat in ?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    14
    29-12-2015

    Zoals het woord zelf zegt. Van haram zoveel en ver mogelijk wegblijven en jouw goede doelen nastreven voor de tevredenheid van Allah swt.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    9
    05-06-2018

    Door je op deze site te begeven en zulke oproepen te doen, beweeg je toch richting haram? PMs van mannen ga je krijgen etcetera. Voor je weet van de regen in de drup en hoeveel mensen hebben gezegd ik ken mezelf dat gebeurd niet.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    14
    29-12-2015

    Jij klinkt wel als een wijze faqih.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9
    05-06-2018

    Barakallahu feeki!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1
    08-02-2016

    Tegenwoordig word er meer gekeken naar wereldse bezittingen.

    Ik wil graag een moslima trouwen, maar ben iemand zonder geld en mooie auto.

    Ik ben wie ik ben.

    Wie bepaald of ik godvrezend ben?

    Salaam oe alaykoem

  8. #8
    Manhadj as-salaf.

    Reacties
    127
    28-05-2018

    Wa alaykoum salaam wa rahmatou Allaah.

    Misschien navraag doen bij getrouwde zusters?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    waarom proberen jullie antwoorden te geven?
    ze vraagt het niet aan ons. Ze vraagt het aan zich zelf.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11
    08-09-2018

    Moge Allaah jou voorzien van een vrome man.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.998
    09-09-2008

    Dat komt omdat de meeste vrouwen een hele waslijst eisen, waardoor wij zoiets denken wat een bagage en huwelijk van nu is niet meer zoals nu.

    En dure bruiloften houden velen mensen tegen. 4 jaar werken en dan in een dag weggooien. Mij niet gezien.

    Men zijn snel uitgekeken, waardoor het moeilijk is om een juiste kandidaat te vinden.

    Maar ja heb geduld.
    Offline

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    12
    15-10-2014

    Citaat Geplaatst door Pittig Bekijk reactie
    Door je op deze site te begeven en zulke oproepen te doen, beweeg je toch richting haram? PMs van mannen ga je krijgen etcetera. Voor je weet van de regen in de drup en hoeveel mensen hebben gezegd ik ken mezelf dat gebeurd niet.
    heel mooi gezegd !

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.127
    29-03-2010

    Daar zijn er genoeg van. Maar laten we eerlijk zijn... die broeder heeft zijn eisen en jij hebt jouw eisen. Hoe eerlijk zijn wij dames als wij bepaalde eisen hebben?

    Je hoeft maar een oproep te plaatsen in de moskee en geheid dat er een kandidaat zich voordoet. Maar wat als hij net niet jouw ‘type’ is of net niet uit een land komt dat jouw voorkeur heeft?

    En de grote vraag is: zijn wij godvrezend?

    Zoals ik eerder aangaf zullen die broeders ook eisen hebben. In hoeverre voldoen wij aan die eisen die gerelateerd zijn aan het geloof en karakter?
    Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt:
    '' O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt.
    Als het u behaagt, dan maakt U zelfs moeilijkheid makkelijk''.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    8
    16-09-2018

    Ik ben ook op zoek en God vrezend! Ik ben eerlijk, betrouwbaar en echt serieus. Ik ga niet op stap of heb ongewenst contact met vrouwen.

    Ik ben al vanaf begin dit jaar aan het zoeken naar die leuke dame. Ik heb ook veel dames mogen kennen maar geen contact meer. Herken mijzelf ook erg in bovenstaande;

    - Je hebt een goede baan nodig / of veel geld (haram of niet)
    - Rijbewijs met een mooie auto
    - Je bent bereid 10.000 te betalen voor een bruiloft (over mijn lijk)
    - Heb je een ernstige verslaving achter de rug en geef je dat toe? Vergeet het dan maar helemaal...

    Ik vind het ook jammer dat veel moslima's zo'n hoge eisen stellen! Gelukkig zijn ze niet allemaal zo... ik moet de goede alleen nog ontmoeten!

    Ik ben Nederlands en verbaas mij hier wel over. Ik dacht juist dat bij moslima's geloof en een goed hart belangrijk was. Heel kijkt 99% puur naar wereldse zaken indd.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    332
    04-02-2004

    Citaat Geplaatst door moslimaa27 Bekijk reactie
    Salaamu alleikum

    Ik vraag me nu echt af waar vrijgezele godvrezende broeders en die ook graag willen trouwen te vinden zijn of bestaan ze nu echt niet meer? Dat kan toch niet subhanAllah. En hoe bereikt men deze mannen? Help me..
    Salamoe aleikoem lieve zuster,

    Ik ben blij om te zien dat jij met een godvrezende broeder wilt trouwen en alhamdoelilah er zijn genoeg goede broeders in Nederland, maar helaas ook een een aantal wolven in schaapskleren waar jij voor moet uitkijken. Daarom, als ik jou mag adviseren, richt je tot Allah swt en doe veel dua voor een rechtschapen en godvrezende man die goed zal zijn voor jou en voor jouw deen.

    Moge Allah swt jou een vrome broeder schenken die jou helpt om dichter bij Allah swt te komen en moge Allah swt jullie toekomstige huwelijk zegenen. Ameen voor jou en alle ongetrouwde moslim zusters