1. #1
    perfectionistische lid

    Reacties
    90
    04-03-2003

    Question wie weet veel van trouwen af????????

    beste mensen,
    ik vraag me nu al een hele tijd af ,hoeveel geld je ongeveer kwijt bent als je wilt gaan verloven?
    ik moet eerlijk zeggen ben niet echt iemand die veel van trouwen etc afweet,maar moet je bij de verloving ook meteen ringen meenemen en zo ja?zilver of goud?
    en hoe zit het met de bruidschat???moet dat ook meteen bij de verloving afgeleverd worden of zit daar weer een andere periode tussen??
    nou ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken...dan weet ik tenminste wat me over een paar jaar inshallah te wachten staat.

    veel liefs van pelligrossaboy
    Je gezicht, is net je eigen weerbericht, als je in de spiegel kijkt zie je welke bui er hangt...

  2. #2
    perfectionistische lid

    Reacties
    90
    04-03-2003

    is er hier helemaal geen een persoon die me kan helpen????
    Je gezicht, is net je eigen weerbericht, als je in de spiegel kijkt zie je welke bui er hangt...

  3. #3
    perfectionistische lid

    Reacties
    90
    04-03-2003

    hoi kelly ,
    dankje wel voor je reactie op mijn topic,ik weet er nu al wat meer van,het is dus inderdaad een kwestie van onderhandelen en communiceren....gelukkig duurd het nog effe,dus kan nog rustig sparen hahahaahha!!

    veel liefs van pilligrossaboy
    Je gezicht, is net je eigen weerbericht, als je in de spiegel kijkt zie je welke bui er hangt...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.546
    31-03-2003

    ligt eraan verschilt tussen de 1000 en de 10.000 euro
    GEEN PRIVE MAIL VAN MANNEN AUB!!!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    39
    12-05-2003

    Als je het volgens de islam wilt doen.....

    Ongeveer 1500 aan bruidsschat

    Maximaal 2000 aan bruiloft

    En eventueel het inrichten van je huis.

    Maar als je het volgens de moderne manier wilt doen, dan moet je nu alvast gaan sparen en een lening erbij nemen, zodat je hem op je 80ste hebt afbetaald.

    Groetjes.
    Vul je hart met geloof, liefde, geduld en genade zodat er geen plaats overblijft voor haat en afgunst...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    145
    17-05-2003

    jeetje zoveeeeeeel
    bij ons gaat het zeker niet zo
    ik snap geeneens waarop die bruidschat op slaat
    hij koopt je in principe mij maakt het allemaal nix uit als ik maar een man krijg dan hamdoellilah
    Just be Yourself!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    26
    18-11-2002

    Smile

    Beste mensen,

    Eerst uitleg van bruidschat: Dit zal een vrouw absoluut moeten krijgen dit staat namelijk in de koran. Waarom, vroeger in de tijd van onze profeten was het namelijk zo dat de man altijd weg moest om te gaan werken of soms zelfs oorlog moest voeren en om zeker er van te zijn dat zijn vrouw en kinderen iets hadden om door te kunnen leven in geval van dood of lang tijdig weg, kreeg ze dus geld of iets waardevols zodat ze haar zelf en de kinderen kon voeden. Nu in deze tijd is het zo dat ze haar kleding, goud, etc mee kan betalen. Dit bedrag is dan ook uitsluitend alleen voor de bruid en mag de bruidegom absoluut niet aankomen of profeit aan hebben.
    En nu de verloving: In de meeste gevalen is het eerst om de hand vragen dan bij de tweede meeting afspreken wanneer er wordt getekend en wat de bruidschat wordt. Nou is het zo voor man zijnde dat je voor die dag het eten moet betalen. En ringen betreft krijgt alleen de vrouw een ring (denk maar aan de westerlingen daar krijgt ook alleen de vrouw een ring). Wilt de vrouw die dag een ***** huren of een band, moet zij dit zelf allemaal betalen, tenzij je een rijke man hebt die dat graag voor je wilt betalen
    Qua geld betreft jaaaaahh dat is meestal een moeilijke punt, meestal wordt dit door de vader van de bruid en de bruid zelf onderling besproken en natuurlijk de vader van de bruidegom. Maar om vast een indicatie te geven wat de bruidschat ongeveer is bij de meeste mensen is het toch rond de 3500euro en 4500 euro. Maar dit is dus inclusief kleren en goud. Of je doet minder geld maar dan koop je dus het goud en kleding zelf, maar omdat de vrouw toch zelf haar keuze wilt maken geef je in meeste gavalen alleen geld.

    iwa beste mensen heb je nog vragen laat het weten.

    beslamma