1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    104
    13-12-2016

    het heft in eigen handen nemen?

    salam,

    ik heb eerdere topics geopend met de vragen betreft de arbeidsmarkt.
    en ik heb een paar reacties gekregen maar helaas niet veel.

    de doel hiervan is dat ik wil horen van me mede-broeder en zusters
    dat dit toch afspeelt ,dat ik toch niet de enige ben.
    die hier zo over denkt, ik ben toch niet de enige die hierover wil praten en die dit voelt
    en toch niet de enige die vindt dat wij toch wel betere rechten hebben in een westers land.

    ik heb reacties gekregen als: Ja dat doen de Marokkanen zelf
    maar zijn alle Marokkanen hetzelfde
    dat is alles over een kam scheren
    als mijn Marokkaanse buurmeisje een rotte appel is
    betekent dat dat ik er ook een ben dan?
    want die vergelijking wordt wel gemaakt

    of reactie als deze:

    Doe een ketting met een kruisje eraan en goed zichtbaar laten hangen
    ik zeg wel eerlijk erbij, die reactie liet me wel hard lachen,
    diegene bedoelde het grappig maar met een kern van waarheid erin
    en dat wist diegene ook wel maar probeerde het weg te lachen door het grappig te maken.

    er is ook sprake van stage discriminatie

    uit onderzoek is gebleken dat MBO-ers met een niet westerse-achtergrond moeten nog vaak meer moeite doen
    dan MBO-ers met een autotochtone

    Minder dan de helft van de studenten uit niet-westerse landen vindt in één keer een stageplek.
    Bijna een kwart moet vier keer of vaker solliciteren. Van de autochtone studenten vindt ruim twee derde gelijk een stageplaats, en heeft maar ongeveer een op de tien daar vier pogingen of meer voor nodig.

    de onderwijsminister Ingrid van Engelshoven wilt maatregelen nemen tegen stagediscriminatie
    maar ik vind persoonlijk dat wij hier stappen in horen te nemen
    want bedrijven discrimineren eenmaal en dat zit in het systeem.

    breken we het systeem af? houden we onze hand op of nemen we het heft in eigen hand?
    zeggen we bedankt of goed gedaan?

    laat me weten wat jullie hiervan vinden want jullie mening doet er aan toe.

    hashtag ik mag zijn wie ik ben, waar ik ook ben.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5
    15-09-2018

    Goede dag, heb je een lening nodig? zoals een lening om uw diensten af te betalen, om uw huur te betalen en financiële problemen op te lossen, hier is een kans voor u, Hope biedt woningkredieten, zakelijke leningen, commerciële leningen, startkapitaal, leningen voor leningen, leningen voor de bouw, autoleningen, hotelleningen, enz. van 2% rentepercentages per jaarlijkse terugbetaling, Hope-lening duurt maximaal {3} uur, om bij alle goedgekeurde klanten terecht te komen, neem contact met ons op via (kplender@outlook.com)