1. #16
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door al-hollandiyah Bekijk reactie
    Klopt helaas zijn zulke situaties er ook.. Dan wordt 't wel heel. Lastig idd..

    't stukje Hijdra is denk voor de meeste onmogelijk maar de vakanties is zal bij de meeste wel meevallen.. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..

    Dus de conclusie is.. Het verschilt per situatie.. Het kan goed gaan maar het kan ook helemaal verkeerd gaan
    Het is helaas moeilijk indd en iedere situatie is anders.

    Het zou een prioriteit moeten zijn voor moslim mannen die het financieel goed hebben en rechtvaardig zijn, om gescheiden vrouwen en weduwen onder hun hoede te nemen door met ze te trouwen.

    Maar helaas is dit niet de realiteit. Moge Allaah het makkelijker maken.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    75
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door selamoulikom Bekijk reactie
    Salamoulikom
    Ik ken wel een zuster die getrouwd was en gescheiden met 1 kind en nu is ze getrouwd met iemand jonger dan haar en hij was eerder nooit getrouwd en ik hoorde van haar tante van die meisje dat die man gewoon is een vader is geworden voor het kind en heeft een sterke band ermee dus het kan in onze geloof .
    uhhh??! In onze geloof, islam, kan het zo weer zo, het is alleen hoe de MOSLIM zelf, dus individu, ertegenaan kijkt
    .

  3. #18
    Bijna Lid

    Reacties
    752
    16-08-2018

    1 jong kind zou misschien praktisch werken omdat men er mee kan opgroeien . Maar bij kinderen die al in de pubertijd zitten of bijna, daar kan je nooit aan beginnen ..
    Meeste vrouwen vinden trouwen met een man die zijn kind amper 2x per maand ziet al een ramp .
    Laat staan dat je met 3 kinderen moet leven en een ex die zich overal mee bemoeid .

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    6
    05-04-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Indd, maar alsnog kom je tegen andere problemen. Zoals het voorbeeld die ik naar voren vracht over het kind en hijra. Je kan niet eens op vakantie naar Marokko bv of je moet eerst goedkeuring vragen aan de vader van het kind.

    Dit zal veel frustraties met zich mee brengen en eventueel problemen. Als je in NL woont en blijft is het te doen. Maar als je hijra wilt doen, is het heel moeilijk tenzij de ex man een man van Deen is en dit goedkeurt. Maar in meeste gevallen weigeren de ex mannen dit en leeft de vrouw dus eigenlijk vastgebonden aan de beslissingen van de ex man in plaats van aan haar nieuwe man. Dit zal ook effect hebben op de nieuwe man zijn doelen en leven, want zelfs op vakantie gaan zal moeilijk worden laat staan hijrah.

    Het is niet makkelijk en niet omdat een vrouw gescheiden is met kind, maar omdat de ex man vastgeplakt zit in het leven van de vrouw en haar nieuwe man en ze worden beperkt in hun vrijheid door dit.
    Probleem van hijrah ligt vaker bij de man omdat menig man er niet eens klaar voor is, los ervan of de ex van de vrouw het wel toelaat. Tegenwoordig praat men meer dan men uitvoert. Heeft het over hijrah etc, maar als puntje bij paaltje komt, zit men hier geplakt. Veel mannen van tegenwoordig zijn ook niet echte mannen meer. Wilt een alleenstaande moeder met kids haarzelf en de kinderen beschermen, een vrouw die niet gebonden is aan haar ex of iets, wordt ze scheef aangekeken om het feit dat ze gescheiden is en kinderen heeft. De wereld is veranderd en men lijkt niet te willen trouwen als diegene er niet op vooruit komt. Valt er voordeel te halen en gaat men ermee vooruit, neemt die meteen de stap, zijn er zaken waarmee men rekening moet houden, dan deinst die snel terug.

    Moge Allaah de alleenstaande zusters bijstaan en ze een goede echtgenoot schenken die zich zal ontfermen over haar en haar(en hun) kinderen.

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    495
    08-12-2018

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    Alles kan Met Mektab.
    Ben het Helemaal met je Eens.

  6. #21
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Saff Bekijk reactie
    Probleem van hijrah ligt vaker bij de man omdat menig man er niet eens klaar voor is, los ervan of de ex van de vrouw het wel toelaat. Tegenwoordig praat men meer dan men uitvoert. Heeft het over hijrah etc, maar als puntje bij paaltje komt, zit men hier geplakt. Veel mannen van tegenwoordig zijn ook niet echte mannen meer. Wilt een alleenstaande moeder met kids haarzelf en de kinderen beschermen, een vrouw die niet gebonden is aan haar ex of iets, wordt ze scheef aangekeken om het feit dat ze gescheiden is en kinderen heeft. De wereld is veranderd en men lijkt niet te willen trouwen als diegene er niet op vooruit komt. Valt er voordeel te halen en gaat men ermee vooruit, neemt die meteen de stap, zijn er zaken waarmee men rekening moet houden, dan deinst die snel terug.

    Moge Allaah de alleenstaande zusters bijstaan en ze een goede echtgenoot schenken die zich zal ontfermen over haar en haar(en hun) kinderen.
    Amien

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Als de liefde sterk genoeg is, zal de man uw kind accepteren. Maar ik persoonlijk, liever niet. Ik zit daar niet op te wachten om een stiefvader te zijn van een kind. Dit vergt veel tijd inspanning en vooral geduld. Dan nogeens haar ex erbij,en hun verleden drama!!! Ik zeg niet dat het onmogelijk is, met een gescheiden vrouw en haar kind leven..sommige gescheiden vrouwen blinken wel uit in het hebben van een goede hart. Daarnaast moet een vrouw zich nooit schamen dat ze gescheiden is, dat overkomt zelfs het beste onder hen.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Saff Bekijk reactie
    Probleem van hijrah ligt vaker bij de man omdat menig man er niet eens klaar voor is, los ervan of de ex van de vrouw het wel toelaat. Tegenwoordig praat men meer dan men uitvoert. Heeft het over hijrah etc, maar als puntje bij paaltje komt, zit men hier geplakt. Veel mannen van tegenwoordig zijn ook niet echte mannen meer. Wilt een alleenstaande moeder met kids haarzelf en de kinderen beschermen, een vrouw die niet gebonden is aan haar ex of iets, wordt ze scheef aangekeken om het feit dat ze gescheiden is en kinderen heeft. De wereld is veranderd en men lijkt niet te willen trouwen als diegene er niet op vooruit komt. Valt er voordeel te halen en gaat men ermee vooruit, neemt die meteen de stap, zijn er zaken waarmee men rekening moet houden, dan deinst die snel terug.

    Moge Allaah de alleenstaande zusters bijstaan en ze een goede echtgenoot schenken die zich zal ontfermen over haar en haar(en hun) kinderen.
    Waarom zou iemand willen trouwen om er zelf beter van te worden. Daarnaast je wordt er allebei toch beter van als je elkaar gevonden hebt.

    Als jij zelf nog vrij bent mag je me een bericht sturen.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    692
    06-09-2006

    Salaam aleikoum,

    Ik zou het als vrouw niet erg vinden om fulltime voor de kids van mn man te zorgen.
    Ik zal ze behandelen zoals mijn kinderen. Dit omdat ik voor hun wens wat ik ook voor mijn kids wens.

    Maar denk dat we als alleenstaande moeders ook best kieskeurig zijn omdat we niet nog een keer dezelfde situatie mee willen maken zoals in het verleden.

    Wbt hijrah vakanties etc.. als een ex geen gezag heeft over de kinderen dan is dat geen probleem.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    11
    23-01-2019

    Wa alaykoum salaam,

    Zou ik je een pb mogen sturen zuster kl_r?
    Don't depend too much on anyone in this world because even your own shadow will leaves you when you are in darkness

    Shahada - 12-01-2008 <3