1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    51
    17-04-2011

    Vraag aan de broeders.. Een vrouw trouwen met kind

    Salaamoe alaykoem..

    Ik zou graag eens willen weten hoe de meeste mannen ertegenaan kijken om te trouwen met een vrouw met een kind of meerdere Kids..

    Ik heb namelijk 't idee dat veel mannen doen alsof ze het geen probleem vinden maar t uiteindelijk wel een probleem wordt.

    Baarakallaahoefeekoem

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Salamoulikom
    Ik ken wel een zuster die getrouwd was en gescheiden met 1 kind en nu is ze getrouwd met iemand jonger dan haar en hij was eerder nooit getrouwd en ik hoorde van haar tante van die meisje dat die man gewoon is een vader is geworden voor het kind en heeft een sterke band ermee dus het kan in onze geloof .
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    51
    17-04-2011

    Prachtig om. Te horen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Citaat Geplaatst door Salaafiyyah Bekijk reactie
    Ben zelf ook gescheiden met kindje. Men lijkt er geen problemen mee te hebben, maar als gescheiden vrouw ben je ook keiskeuriger ivm je kind. Je zoekt een goede stiefvader.
    Salam
    Hoe lang ben je al gescheiden en wat was de reden ?
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zou het kindje alle liefde meegeven wat er in me zin en het als mijn eigen kind behandelen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Citaat Geplaatst door Salaafiyyah Bekijk reactie
    Ik ben niet zo heel lang gelden gescheiden. Reden wil ik liever niet openlijk delen.
    Gier Inchallah komt allemaal goed
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    51
    17-04-2011

    @ salaafiyah Jaa precies zo ervaar ik dat ook.. Maakt 't ook veel moeilijker om. De stap. Te nemen..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11
    08-09-2018

    Citaat Geplaatst door al-hollandiyah Bekijk reactie
    @ salaafiyah Jaa precies zo ervaar ik dat ook.. Maakt 't ook veel moeilijker om. De stap. Te nemen..
    Moge Allaah jou voorzien van een vrome echtgenoot. X

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Er zijn broeders die daar gewoon mee om kunnen gaan
    Met een zuivere niya

    Daarnaast is het gewoon moeilijk als je weet dat het niet jouw kind is, gevoelsmatig
    En wasswas kan ook een rol spelen

  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Er is daar niet mis mee, zolang de moeder een goede vrouw is. Als het kind volwassen is is het wat moeilijker dan als het kind nog heel jong is. Dan accepteert het kind de stiefvader beter.

    De reden waarom het meestal moeilijk is is omdat de ex man nog in het plaatje blijft gezien hij zijn kind nog wil zien en dus in contact blijft.

    De moeder heeft als ze woont in NL heel weinig vrijheid want als de stiefvader hijrah wil doen dan kan zijn vrouw enkel mee als haar kind mee kan en om dit te laten gebeuren moet ze toestemming krijgen van haar ex man en dit krijgen ze vrij wel NOOIT. Je lopen tegen veel obstakels aan.

    Is niet een makkelijke taak, maar zoals ik zei: afhankelijk van de vrouw hoe zij is en tegen het leven aan kijkt en de Deen.

    Allaahoema yassir

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    51
    17-04-2011

    Citaat Geplaatst door Salaafiyyah Bekijk reactie
    Moge Allaah jou voorzien van een vrome echtgenoot. X
    Ameen Lieve zuster en jou ook

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    51
    17-04-2011

    Citaat Geplaatst door Brook. Bekijk reactie
    Er zijn broeders die daar gewoon mee om kunnen gaan
    Met een zuivere niya

    Daarnaast is het gewoon moeilijk als je weet dat het niet jouw kind is, gevoelsmatig
    En wasswas kan ook een rol spelen
    Klopt makkelijk is het zeker niet.. Daarom moet men Er niet te makkelijk over denken en begrijp ik ook als een man ervoor kiest 't niet te doen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    51
    17-04-2011

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Er is daar niet mis mee, zolang de moeder een goede vrouw is. Als het kind volwassen is is het wat moeilijker dan als het kind nog heel jong is. Dan accepteert het kind de stiefvader beter.

    De reden waarom het meestal moeilijk is is omdat de ex man nog in het plaatje blijft gezien hij zijn kind nog wil zien en dus in contact blijft.

    De moeder heeft als ze woont in NL heel weinig vrijheid want als de stiefvader hijrah wil doen dan kan zijn vrouw enkel mee als haar kind mee kan en om dit te laten gebeuren moet ze toestemming krijgen van haar ex man en dit krijgen ze vrij wel NOOIT. Je lopen tegen veel obstakels aan.

    Is niet een makkelijke taak, maar zoals ik zei: afhankelijk van de vrouw hoe zij is en tegen het leven aan kijkt en de Deen.

    Allaahoema yassir
    Heel. Goed punt. Het is idd maar net hoe de vrouw ermee omgaat..

    Goede afspraken maken en communicate is een must

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door al-hollandiyah Bekijk reactie
    Heel. Goed punt. Het is idd maar net hoe de vrouw ermee omgaat..

    Goede afspraken maken en communicate is een must
    Indd, maar alsnog kom je tegen andere problemen. Zoals het voorbeeld die ik naar voren vracht over het kind en hijra. Je kan niet eens op vakantie naar Marokko bv of je moet eerst goedkeuring vragen aan de vader van het kind.

    Dit zal veel frustraties met zich mee brengen en eventueel problemen. Als je in NL woont en blijft is het te doen. Maar als je hijra wilt doen, is het heel moeilijk tenzij de ex man een man van Deen is en dit goedkeurt. Maar in meeste gevallen weigeren de ex mannen dit en leeft de vrouw dus eigenlijk vastgebonden aan de beslissingen van de ex man in plaats van aan haar nieuwe man. Dit zal ook effect hebben op de nieuwe man zijn doelen en leven, want zelfs op vakantie gaan zal moeilijk worden laat staan hijrah.

    Het is niet makkelijk en niet omdat een vrouw gescheiden is met kind, maar omdat de ex man vastgeplakt zit in het leven van de vrouw en haar nieuwe man en ze worden beperkt in hun vrijheid door dit.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    51
    17-04-2011

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Indd, maar alsnog kom je tegen andere problemen. Zoals het voorbeeld die ik naar voren vracht over het kind en hijra. Je kan niet eens op vakantie naar Marokko bv of je moet eerst goedkeuring vragen aan de vader van het kind.

    Dit zal veel frustraties met zich mee brengen en eventueel problemen. Als je in NL woont en blijft is het te doen. Maar als je hijra wilt doen, is het heel moeilijk tenzij de ex man een man van Deen is en dit goedkeurt. Maar in meeste gevallen weigeren de ex mannen dit en leeft de vrouw dus eigenlijk vastgebonden aan de beslissingen van de ex man in plaats van aan haar nieuwe man. Dit zal ook effect hebben op de nieuwe man zijn doelen en leven, want zelfs op vakantie gaan zal moeilijk worden laat staan hijrah.

    Het is niet makkelijk en niet omdat een vrouw gescheiden is met kind, maar omdat de ex man vastgeplakt zit in het leven van de vrouw en haar nieuwe man en ze worden beperkt in hun vrijheid door dit.
    Klopt helaas zijn zulke situaties er ook.. Dan wordt 't wel heel. Lastig idd..

    't stukje Hijdra is denk voor de meeste onmogelijk maar de vakanties is zal bij de meeste wel meevallen.. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..

    Dus de conclusie is.. Het verschilt per situatie.. Het kan goed gaan maar het kan ook helemaal verkeerd gaan