1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    104
    13-12-2016

    hoe groot zijn onze kansen op de arbeidsmarkt

    salam,

    hoe groot zijn onze kansen op de arbeidsmarkt?
    dit is een algemene vraag en wil graag weten
    van jullie of ik de enige ben HIER die dat denkt
    dat ze toch benadelen maar undercover

    letme know

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    104
    13-12-2016

    daar ben ik het niet mee eens
    als ze je nationaliteit weten of een hoofddoek zien of een baard
    dan hebben ze al een oordeel klaar staan
    ookal zie je of merk je het niet

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Citaat Geplaatst door Brunettte Bekijk reactie
    daar ben ik het niet mee eens
    als ze je nationaliteit weten of een hoofddoek zien of een baard
    dan hebben ze al een oordeel klaar staan
    ookal zie je of merk je het niet
    Ewa ja dat is algemeen bekend
    Maar Allah swt geeft jou riz3k,jij doet wel sabab ervoor maar uiteindelijk is Allah swt die jou een baan geeft en dat gebeurt alleen als Allah het wil en de kuffaar kunnen daar nieks aandoen
    En ook al hebben ze een oordeel klaar
    Op Allah vertrouwen altijd en met alles in het leven !
    Wasalam
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Voorhuid Bekijk reactie
    Allah heeft er niets mee te maken. Als jij gewoon representatief bent en je vak verstaat ben je geknipt voor de job. Maar wil je zeggen dat je een hoofddoek en een baard hebt?
    Is dat verboden dan konthoofd

    Voor jou wel he...het zal je wel steken dat je je boodschapjes bij een meisje met hoofddoek moet afrekenen varkenssnuitje

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Groot genoeg zolang je daar voor open staat. Wij Marokkanen linken veel zaken met discriminatie e.d. terwijl at niet altijd zo hoeft te zijn. Als de goede wil er is, dan zijn er genoeg kansen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Tawayaresh Bekijk reactie
    Groot genoeg zolang je daar voor open staat. Wij Marokkanen linken veel zaken met discriminatie e.d. terwijl at niet altijd zo hoeft te zijn. Als de goede wil er is, dan zijn er genoeg kansen.
    Nou, als ik eerlijk ben, minimaal de helft hebben mgharba aan zichzelf te danken

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Weet je wat zo jammer is van onze sommige Marokkanen, ze willen meteen hogerop komen willen meteen jackpot verdienen. Ze vergelijken zichzelf vaak met een ander. Ik geloof erin dat ieder zijn rizq heeft en dat geduld zeker loont, vooral als je er de juiste niya in hebt. Maar wij Marokkanen willen alles snel snel en altijd maar vingertje wijzen. Dat is gewoon niet goed. Ik geloof echt wel dat er kansen zijn, echt. Hou niet zo van dat slachtofferrollen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Tawayaresh Bekijk reactie
    Weet je wat zo jammer is van onze sommige Marokkanen, ze willen meteen hogerop komen willen meteen jackpot verdienen. Ze vergelijken zichzelf vaak met een ander. Ik geloof erin dat ieder zijn rizq heeft en dat geduld zeker loont, vooral als je er de juiste niya in hebt. Maar wij Marokkanen willen alles snel snel en altijd maar vingertje wijzen. Dat is gewoon niet goed. Ik geloof echt wel dat er kansen zijn, echt. Hou niet zo van dat slachtofferrollen.
    En groot gebrek aan zelfkritiek of incasseringsvermogen. Dat hoort idd bij het gelijk vingertje wijzen naar anderen. Want zelf kunnen zij/wij nooit iets verkeerd doen

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MarokkaaninNL Bekijk reactie
    En groot gebrek aan zelfkritiek of incasseringsvermogen. Dat hoort idd bij het gelijk vingertje wijzen naar anderen. Want zelf kunnen zij/wij nooit iets verkeerd doen
    Precies dat. Vaak wordt kritiek gezien als iets slecht, terwijl je het voor jezelf kan analyseren en je kan daarmee groeien.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Tawayaresh Bekijk reactie
    Precies dat. Vaak wordt kritiek gezien als iets slecht, terwijl je het voor jezelf kan analyseren en je kan daarmee groeien.
    Dat komt omdat mgharba dat niet gewend zijn. Misschien door de ouders of door straatcultuur. Maar dat zie je helaas ook in Marokko zelf, dus het zal wel in de Marokkaanse genen zitten

    Elk volk heeft dat wel een beetje maar bij Marokkanen wekt het gelijk een soort agressie op

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    82
    08-06-2018

    Ketting met kruisje dragen bij sollicitatie gesprek en zorg ervoor dat het zichtbaar is.
    Zoiets doet wonderen.

    Succes

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    104
    13-12-2016

    die reactie liet me echt HARD lachen

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    82
    08-06-2018

    Citaat Geplaatst door Brunettte Bekijk reactie
    die reactie liet me echt HARD lachen
    Het werkt nog ook. Soms moet je dingen vies spelen...

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    104
    13-12-2016

    ik was het met cannabis eens maar ook met jou ,zelfs in een verzekering zie ik discriminatie

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    104
    13-12-2016

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Zo groot als de grootheid van Allah. Met andere woorden als jij onvoorwaardelijke vertrouwen hebt in Allah dan zal je een goede baan krijgen.
    Hijaab of baard of donkere huidskleur maakt helemaal niet uit. Het is Allah die elk mens voorziet in zijn of haar levensonderhoud.

    Wanneer begrijpen jullie het nou eens een keer. Ik heb mijn leven lang geen dag zorgen gemaakt om geld inkomen of werk.

    Ik solliciteerde bij Allah voor een baan. En kreeg die altijd.
    mijn geloof in allah swt is sterk,

    het is daarom dat ik geloof dat allah ons beweegt om de wereld en onszelf te verbeteren. Wachten tot allah het beter voor ons maakt is een mooie ideologie, kracht halen uit mijn/ ons geloof en zelf voor verbetering zorgen lijkt mij het geen dat allah van ons verwacht als mens. Daarom de vraag wat vinden wij van onze kansen waar liggen onze kansen en hoe kunnen wij/ik onze kansen verbreden.