1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    03-09-2018

    Verdrietig

    Salamoe3aleikoem,

    Ik zal trachten om mijn verhaal hier neer te pennen. Alhamdolilah ik ben getrouwd met een man waar ik heel gelukkig mee ben. Maar sinds het begin van ons huwelijk is de schoonmoeder de boosdoener in onze relatie. Zij is heel aanhankelijk aan haar zoon maar op een slechte manier. Zij belt meermaals per dag met de bedoeling om informatie te winnen. Zij wil weten wat wij hebben gegeten, wat onze plannen zijn, enz. Ook vraagt zij telkens of haar zoon heeft gegeten.
    Een tweetal jaar geleden ben ik te weten gekomen van een kennis dat mijn schoonmoeder over mij roddels en laster verspreid. Zij vertelt slechte dingen over mij tegen mijn schoonbroer. Zo kan zij er niet tegen dat ik later werk dan haar zoon en vind ze het ook niet oké dat ik vriendinnen heb. Zij verzint allerlei verhalen over mijn gezondheid (dat ik ernstig ziek ben) en dat vertelt zij allemaal aan mijn schoonbroer. Mijn man weet hier niets over. Het is zo dat zijn moeder een heel gevoelig onderwerp is. Ik heb hem in het begin meegegeven dat ik het niet oké vind dat zij zoveel aandacht opeist en ja dat is natuurlijk in een verkeerd keelgat geschoten. Ik heb zo een total andere familie. Ik zie mijn moeder ook doodgraag maar zij is helemaal niet bezitterig. Soms vraag ik mij af hoe hij zou reageren moest hij zo'n schoonmoeder hebben. Ik word er echt heel verdrietig van omdat zij ons huwelijk kapotmaakt. De ruzies die mijn echtgenoot en ik hebben gaan bijna altijd over zijn moeder. Hij vindt dat ik zijn moeder haat en hij ziet niet in dat zijn moeder hem op allerlei manieren opeist. Hij moet 24u/24 voor haar paraat staan. Ik weet dat de moeder een belangrijke positie heeft in de Islam. Zij heeft immers haar zoon 9 maanden gedragen enzovoort... maar ik besef ook dat haar gedrag ons huwelijk verziekt en kapotmaakt. Ik zie het eigenlijk niet meer zitten en zit met een groot dilemma. Aan de ene kant zie ik mijn echtgenoot heel graag (hij is lief, eerlijk, te vertrouwen, zachtaardig,..) maar zijn moeder wil ik eigenlijk nooit meer zien. Is het het waard om hem op te geven zodat ik eindelijk terug mijn rust kan vinden? Als ik advies vraag aan kennissen dan vertellen zij mij dat ik er niets van moet aantrekken omdat zij nu eenmaal zo is en dat ik daar mijn huwelijk niet voor mag opgeven. Maar aan de andere kant zit ik wel altijd met angstgevoelens en onzekerheid. Mijn echtgenoot weet niet dat er over mij wordt geroddeld maar ik denk eerlijk gezegd dat als ik dit vertel hij het niet eens gaat geloven omdat hij er zo van overtuigd is dat ik zijn moeder haat. Zijn moeder is een roddeltante: zij hangt dagelijks uren aan de lijn om over iedereen te roddelen (zelfs over haar Eigen kinderen) en zij weet echt alles over iedereen omdat zij iedereen dagelijks controleert.

    Ik ben enorm verdrietig en ik weet eigenlijk geen raad meer. Ik stel mij vaak de vraag waarom ik getrouwd ben en waarom ik mij als een gevangene in huis voel.

    Dank voor jullie reacties,

    Berberse89

  2. #2
    Manhadj as-salaf.

    Reacties
    127
    28-05-2018

    Assalaamou alaykoum wa rahmatou Allaahi wa barakatou zuster,

    Dit is een lastige situatie. De schoonmoeder helemaal laten is niet makkelijk want zij is uiteraard geliefd door haar zoon. En de band behouden is dan weer uitputtend en vergt veel sabr. Laat haar zeggen wat zij wilt, laat haar zoveel bellen als zij wenst. Wanneer zij echt laster heeft uitgesproken over jou weet dat dit alleen maar in haar nadeel (moge Allaah ons vergeven) werkt en jij, in shaa Allaah, zal beloond worden voor jouw geduld. Toon u dus van uw meest geduldige kant. Uiteindelijk woont ieder in zijn eigen huis.

    So be patient. Indeed the promise of Allaah is truth. (Surah ar-Rum, vers 30:60)

    Verricht veel ad3iyaa waarin je Allaah subhanahu wa ta3ala vraagt om je situatie te vergemakkelijken en je te voorzien van veel sabr.

    Yassara Allaahu ilayki

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    23
    10-07-2018

    Dat is dus de redenen waarom ik niet meer hetrouw. Blijf gelukkig met mij zoontje..
    Ik snap echt niet wat schoonfamillies bemoeien in een huwelijk gadver ik walg daar zo van wollah! Kan er boos om worden of opsteken etc.. bahhh sterkte meid

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    13
    05-09-2018

    Citaat Geplaatst door Berberse89 Bekijk reactie
    Salamoe3aleikoem,

    Ik zal trachten om mijn verhaal hier neer te pennen. Alhamdolilah ik ben getrouwd met een man waar ik heel gelukkig mee ben. Maar sinds het begin van ons huwelijk is de schoonmoeder de boosdoener in onze relatie. Zij is heel aanhankelijk aan haar zoon maar op een slechte manier. Zij belt meermaals per dag met de bedoeling om informatie te winnen. Zij wil weten wat wij hebben gegeten, wat onze plannen zijn, enz. Ook vraagt zij telkens of haar zoon heeft gegeten.
    Een tweetal jaar geleden ben ik te weten gekomen van een kennis dat mijn schoonmoeder over mij roddels en laster verspreid. Zij vertelt slechte dingen over mij tegen mijn schoonbroer. Zo kan zij er niet tegen dat ik later werk dan haar zoon en vind ze het ook niet oké dat ik vriendinnen heb. Zij verzint allerlei verhalen over mijn gezondheid (dat ik ernstig ziek ben) en dat vertelt zij allemaal aan mijn schoonbroer. Mijn man weet hier niets over. Het is zo dat zijn moeder een heel gevoelig onderwerp is. Ik heb hem in het begin meegegeven dat ik het niet oké vind dat zij zoveel aandacht opeist en ja dat is natuurlijk in een verkeerd keelgat geschoten. Ik heb zo een total andere familie. Ik zie mijn moeder ook doodgraag maar zij is helemaal niet bezitterig. Soms vraag ik mij af hoe hij zou reageren moest hij zo'n schoonmoeder hebben. Ik word er echt heel verdrietig van omdat zij ons huwelijk kapotmaakt. De ruzies die mijn echtgenoot en ik hebben gaan bijna altijd over zijn moeder. Hij vindt dat ik zijn moeder haat en hij ziet niet in dat zijn moeder hem op allerlei manieren opeist. Hij moet 24u/24 voor haar paraat staan. Ik weet dat de moeder een belangrijke positie heeft in de Islam. Zij heeft immers haar zoon 9 maanden gedragen enzovoort... maar ik besef ook dat haar gedrag ons huwelijk verziekt en kapotmaakt. Ik zie het eigenlijk niet meer zitten en zit met een groot dilemma. Aan de ene kant zie ik mijn echtgenoot heel graag (hij is lief, eerlijk, te vertrouwen, zachtaardig,..) maar zijn moeder wil ik eigenlijk nooit meer zien. Is het het waard om hem op te geven zodat ik eindelijk terug mijn rust kan vinden? Als ik advies vraag aan kennissen dan vertellen zij mij dat ik er niets van moet aantrekken omdat zij nu eenmaal zo is en dat ik daar mijn huwelijk niet voor mag opgeven. Maar aan de andere kant zit ik wel altijd met angstgevoelens en onzekerheid. Mijn echtgenoot weet niet dat er over mij wordt geroddeld maar ik denk eerlijk gezegd dat als ik dit vertel hij het niet eens gaat geloven omdat hij er zo van overtuigd is dat ik zijn moeder haat. Zijn moeder is een roddeltante: zij hangt dagelijks uren aan de lijn om over iedereen te roddelen (zelfs over haar Eigen kinderen) en zij weet echt alles over iedereen omdat zij iedereen dagelijks controleert.

    Ik ben enorm verdrietig en ik weet eigenlijk geen raad meer. Ik stel mij vaak de vraag waarom ik getrouwd ben en waarom ik mij als een gevangene in huis voel.

    Dank voor jullie reacties,

    Berberse89
    Meiske toch. Echt erg !! Das een heks van een schoonmoeder dat je hebt. Hij moet inzien dat hij man des huis is. En geen mamaskindje. Ik zou persoonlijk naar haar gaan. Tonen dat je enkel beste wenst voor haar zoon. Dat je graag wilt weten wrm ze u niet graag heeft. En dat je wilt werken aan betere band tussen u en haar naar de toekomst toe. Maar dat is wat ik u persoonlijk aanraadt. Je vraagt aan je man of het oké is voor hem. En maak het hem duidelijk dat je er echt mee inzit en het heel graag wilt dat het werkt tussen u en u moeder. Trust me hij wil het ook heel graag dat het werkt tussen u en uw moeder. Zoniet, scheid van hem.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    535
    26-04-2018

    Beste Berberse89,


    Je schoonmoeder hoor je te respecteren. Behandel haar goed.
    Je hebt nu eenmaal moeders die hun zoontje lief missen.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    535
    26-04-2018

    Citaat Geplaatst door Raindrops- Bekijk reactie
    Dit noem je geen missen meer, maar gewoon psygisch.
    De zoon moet zijn moeder aanspreken en zeggen dat hij geen kleine kind meer is.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Familie zaken blijft zaken. Ik vind het erg verwerpelijk om op internet over je schoonmoeder zo te typen, zal je man Leuk vinden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Wees blij dat je een schoonmoeder hebt.
    Ze kan misschien niet de makkelijkste zijn maar geloof me oukhti eens je zelf kinderen hebt, zul je haar misschien beter begrijpen.
    Ik ben zeker dat ze uit liefde en overbezorgtheid zo handelt.
    En ik herhaal mijn woorden nog eens... Wees blij dat je een schoonmoeder hebt.
    Want eens de moeder dood gaat, valt de hele familie uit elkaar...


    Ze wil gewoon dat haar zoon, haar alles in goede handen is en goed voor hem word gezorgd. En ik weet wel dat jij goed voor je man zorgt, maar je moet haar juist nog overtuigen daarna zal alles goed gaan inchallah.


    Dat roddelen... Laat dat aan Allah over en probeer daar niet aan te denken.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Ghoz Bekijk reactie
    Meiske toch. Echt erg !! Das een heks van een schoonmoeder dat je hebt. Hij moet inzien dat hij man des huis is. En geen mamaskindje. Ik zou persoonlijk naar haar gaan. Tonen dat je enkel beste wenst voor haar zoon. Dat je graag wilt weten wrm ze u niet graag heeft. En dat je wilt werken aan betere band tussen u en haar naar de toekomst toe. Maar dat is wat ik u persoonlijk aanraadt. Je vraagt aan je man of het oké is voor hem. En maak het hem duidelijk dat je er echt mee inzit en het heel graag wilt dat het werkt tussen u en u moeder. Trust me hij wil het ook heel graag dat het werkt tussen u en uw moeder. Zoniet, scheid van hem.
    Jij bent echt erg.
    TS zegt zelf niet over haar schoonmoeder dat ze een heks is, en jij als buitenstaander zegt dat over iemand anders zijn moeder.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-08-2018

    Misschien kun je overwegen om met hem in gesprek te gaan onder begeleiding van een derde. Insha Allah komen jullie gezamenlijk tot een oplossing. Middenweg Mediation kan jullie daarin begeleiden. Www.middenwegmediation.nl

  11. #11
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Heb sabr! Dat is het enige wat ik je kan zeggen. En luister niet naar die mensen die zeggen scheid van hem.

    Ik had ook zoiets meegemaakt. En nu is ze echt lief tegen me. Altijd lachen, altijd bellen ook al wil je niet. Maak voor haar iets als je naar haar gaat.. of koop kleinigheidje. Dan zal ze إِنْ شَاءَ اللَّهُ veranderen.
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6
    05-04-2018

    Assalamu alaykoem,

    Het is logisch dat je man haar door dik en dun verdedigt. Het is zijn moeder. Maar als zij dit gedrag met meerderen heeft, dan zou ik me eerlijk gezegd niet beledigd voelen. Het lijkt alsof het in haar aard ligt, dat zij zo erg graaft in andermans zaken en het kan misschien ongeloofwaardig klinken, maar velen hebben het niet eens in de gaten. Vaak zijn ze zelf ook met zo'n moeder opgegroeid of ze worden zo verblind door de shaytaan dat ze maar blijven doorgaan. Ik zou in jouw situatie, hoe moeilijk het ook is, je wrok in je hart proberen weg te werken (ik snap je gevoel, heb dit ook gedeeltelijk meegemaakt in m'n ex huwelijk, maar heb de knoop alhamdulilaah doorgehakt door gewoon goed te blijven vanuit mijn kant en cadeaus te kopen zo nu en dan, tot m'n schoonmoeder goed over mij ging denken). Jij moet haar laten inzien dat je een goede intentie hebt in je huwelijk en met anderen, en ik zou in jouw situatie zeker niet beginnen over roddels tegenover je man, want ik kan je zeggen, die gaat het je voor de rest van z'n leven kwalijk nemen. Doe veel dua dat het goed komt. Bi idhnillaah zal het op een gegeven moment ook echt goedkomen. Het ligt eraan hoe jij er nu mee omgaat. En probeer ook niet meer te ruziën over z'n moeder. Ik merkte bij m'n exman ook dat hij het niet graag had en zag mij op een gegeven moment als slechterik,terwijl mij onrecht werd aangedaan. Maar je eigen bloed en vlees zal je blijven verdedigen, denk maar eens aan je eigen moeder, als iemand negatief over haar begint, terwijl jij er van overtuigd bent dat zij een goed persoon is, en de mindere kanten van haar zie jij gewoon als menselijke fouten, maar haar intentie met de mensen om haar heen blijft goed". Moge Allaah het makkelijk maken. En doe zeker niet dingen wat Allaah niet zal behagen. Doe het goede omwille van Hem, en het goede zal naar je toekomen, ongetwijfeld. En het overwegen te scheiden van je man moet je helemaal uit je hoofd halen, als hij goed voor je is, wees goed voor hem, en maak wat van je huwelijk. Want scheiden kan vaker nog slechter uitpakken en vooral in jouw geval, omdat je gewoon een goede man hebt, moge Allaah jullie huwelijk zegenen en beschermen tegen het slechte

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6
    05-04-2018

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Heb sabr! Dat is het enige wat ik je kan zeggen. En luister niet naar die mensen die zeggen scheid van hem.

    Ik had ook zoiets meegemaakt. En nu is ze echt lief tegen me. Altijd lachen, altijd bellen ook al wil je niet. Maak voor haar iets als je naar haar gaat.. of koop kleinigheidje. Dan zal ze إِنْ شَاءَ اللَّهُ veranderen.
    Juist inderdaad. Had ook een slechte ervaring met m'n schoonmoeder toen. Daarna ook deze asbaab genomen en daarna ging het echt goed. Ben uiteindelijk wel gescheiden om andere redenen, en de dag dat dat duidelijk werd, had ze meskina tranen met tuiten om me gehuild, ze belt en bezoekt mij en m'n kinderenb nog steeds. Zo zie je maar weer. Topic starter moet zaken verrichten om het hart van haar schoonmoeder te verzachten.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    23
    10-07-2018

    Citaat Geplaatst door Saff Bekijk reactie
    Juist inderdaad. Had ook een slechte ervaring met m'n schoonmoeder toen. Daarna ook deze asbaab genomen en daarna ging het echt goed. Ben uiteindelijk wel gescheiden om andere redenen, en de dag dat dat duidelijk werd, had ze meskina tranen met tuiten om me gehuild, ze belt en bezoekt mij en m'n kinderenb nog steeds. Zo zie je maar weer. Topic starter moet zaken verrichten om het hart van haar schoonmoeder te verzachten.
    schoonmoeders zijn sikkie walgelijk en nep

  15. #15
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door MamavanS Bekijk reactie
    schoonmoeders zijn sikkie walgelijk en nep
    Je hoort de vrouw die de man 9 maanden heeft gedragen en jarenlang opgevoed te respecteren. Dankzij haar werk en bloed zweet en tranen hebben de getrouwde vrouwen een man die ervoor zorgt dat er brood op de plank komt.

    Sommige reacties zijn gewoon om te kotsen.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt