1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    23
    10-07-2018

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Je hoort de vrouw die de man 9 maanden heeft gedragen en jarenlang opgevoed te respecteren. Dankzij haar werk en bloed zweet en tranen hebben de getrouwde vrouwen een man die ervoor zorgt dat er brood op de plank komt.

    Sommige reacties zijn gewoon om te kotsen.
    nee niet mee eens ikdnk er anders over

  2. #17
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door MamavanS Bekijk reactie
    nee niet mee eens ikdnk er anders over
    Je mag er anders over denken hoor. Ik probeer je niet over te halen om hetzelfde te denken als mij. Ik kom alleen met harde feiten, en ik heb niet eens zin om moeite te doen om meer feiten aan te halen. Ik respecteer je mening en dat moet voor mij voldoende zijn.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    23
    10-07-2018

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Je mag er anders over denken hoor. Ik probeer je niet over te halen om hetzelfde te denken als mij. Ik kom alleen met harde feiten, en ik heb niet eens zin om moeite te doen om meer feiten aan te halen. Ik respecteer je mening en dat moet voor mij voldoende zijn.
    ik jou mening ook bedankt

  4. #19
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door MamavanS Bekijk reactie
    ik jou mening ook bedankt
    Graag gedaan. Jij ook enorm bedankt. Het lijkt tegenwoordig een luxe om je mening te ventileren zonder aangevallen te worden.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    23
    10-07-2018

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Graag gedaan. Jij ook enorm bedankt. Het lijkt tegenwoordig een luxe om je mening te ventileren zonder aangevallen te worden.
    ik voel te totaal niet aangevallen hoor wollah ik heb respect hoe jedenkt meer niet dus!! maarbwij marokaanen trouwen meestal met heel de famillie ik walg daar van waarom niet allen met de man snap je ik denk er gewoon zo over.. succes veder

  6. #21
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door MamavanS Bekijk reactie
    ik voel te totaal niet aangevallen hoor wollah ik heb respect hoe jedenkt meer niet dus!! maarbwij marokaanen trouwen meestal met heel de famillie ik walg daar van waarom niet allen met de man snap je ik denk er gewoon zo over.. succes veder
    Uiteindelijk ligt alles bij de partner die dit toestaat. Ik heb dit ook meegemaakt, maar als de partner dit niet inziet...tjah....dan maak je snel een keuze. Maar boven alles hoor je ouders te respecteren.

    Ik had een ex schoonvader die de gewoonte had die constant de baas wou zijn en alles iedereen verrot schold zonder enige vorm van respect....alsof hij in een theehuis zat. En mn ex zat maar constant te sussen: ja trek je niks van hem aan, hij bedoelt het niet slecht. Nou als je mij uitmaakt voor van alles en nog wat dan kan ik op een gegeven moment niet meer doen alsof ik niks hoor. Dingen die mijn eigen vader niet eens naar mij zou roepen zonder schaamte of respect. Maar mijn spreekwoordelijke druppel was niet eens zijn gedrag, maar de houding van mn ex....alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  7. #22
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door MamavanS Bekijk reactie
    nee niet mee eens ikdnk er anders over
    Jij wordt een schoonmoeder one day. Even denken hoe je dan piept. Niet alle schoonmoeders zijn hels.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  8. #23
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Uiteindelijk ligt alles bij de partner die dit toestaat. Ik heb dit ook meegemaakt, maar als de partner dit niet inziet...tjah....dan maak je snel een keuze. Maar boven alles hoor je ouders te respecteren.

    Ik had een ex schoonvader die de gewoonte had die constant de baas wou zijn en alles iedereen verrot schold zonder enige vorm van respect....alsof hij in een theehuis zat. En mn ex zat maar constant te sussen: ja trek je niks van hem aan, hij bedoelt het niet slecht. Nou als je mij uitmaakt voor van alles en nog wat dan kan ik op een gegeven moment niet meer doen alsof ik niks hoor. Dingen die mijn eigen vader niet eens naar mij zou roepen zonder schaamte of respect. Maar mijn spreekwoordelijke druppel was niet eens zijn gedrag, maar de houding van mn ex....alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
    Inderdaad uiteindelijk ligt de schuld bij de partner hoe hij/zij met derden omgaan die invloed hebben op hun huwelijk.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    23
    10-07-2018

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Jij wordt een schoonmoeder one day. Even denken hoe je dan piept. Niet alle schoonmoeders zijn hels.

    komt goed meid

  10. #25
    EuroMoslim & ZZP'er

    Reacties
    2.437
    10-04-2011

    Misschien kan je moeder met haar praten. Anders over naar plan B, babybombing... Liever 3 dan 2 kleinkinderen, wellicht is dat een oplossing. En misschien moet jij ook wat assertiever zijn en je man claimen.
    Anders maar www.sensoor.nl bellen indien nodig en daar je/jullie Hart luchten.
    Het totalitaire verschijnsel is niet om te worden begrepen zonder rekening houdend met de stelling dat een belangrijk deel van elke samenleving bestaat uit mensen die actief tirannie willen: hetzij uit te oefenen het zelf of -veel meer op mysterieuze wijze-voor te leggen. ::

  11. #26
    EuroMoslim & ZZP'er

    Reacties
    2.437
    10-04-2011

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Je hoort de vrouw die de man 9 maanden heeft gedragen en jarenlang opgevoed te respecteren. Dankzij haar werk en bloed zweet en tranen hebben de getrouwde vrouwen een man die ervoor zorgt dat er brood op de plank komt.

    Sommige reacties zijn gewoon om te kotsen.
    Heb je gelijk in. Doch is het zo dat jij er niet voor gekozen hebt om geboren te worden en als mans aan een zwangerscha/baby's begint dan gaat dat volgens een
    'bepaalde' manier, dat gaat al sinds mensenheugenis al zo en daar ver beyond.

    Deo Volente '
    Het totalitaire verschijnsel is niet om te worden begrepen zonder rekening houdend met de stelling dat een belangrijk deel van elke samenleving bestaat uit mensen die actief tirannie willen: hetzij uit te oefenen het zelf of -veel meer op mysterieuze wijze-voor te leggen. ::

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Ghoz Bekijk reactie
    Meiske toch. Echt erg !! Das een heks van een schoonmoeder dat je hebt. Hij moet inzien dat hij man des huis is. En geen mamaskindje. Ik zou persoonlijk naar haar gaan. Tonen dat je enkel beste wenst voor haar zoon. Dat je graag wilt weten wrm ze u niet graag heeft. En dat je wilt werken aan betere band tussen u en haar naar de toekomst toe. Maar dat is wat ik u persoonlijk aanraadt. Je vraagt aan je man of het oké is voor hem. En maak het hem duidelijk dat je er echt mee inzit en het heel graag wilt dat het werkt tussen u en u moeder. Trust me hij wil het ook heel graag dat het werkt tussen u en uw moeder. Zoniet, scheid van hem.
    Wat een advies zeg. Hier niet naar handelen hoor topicstarter.

    Moeders staan vaak niet open voor een eerlijk en open gesprek. En zij zal echt niet minder gaan bemoeien als je je kwetsbaar opstelt.

    En scheiden lijkt me ook niet de oplossing als jullie samen kinderen hebben. Jouw kinderen blijven in de toekomst nog steeds contact houden en dan krijg je alsnog hoofdpijn.

    Ik heb zelf een schoonfamilie lid die mij elke keer stalkte en die heb ik met kleine stapjes nu op negeer staan. Dat heeft me 3 jaar gekost want ze wist van geen ophouden. Maar met schoonmoeder is dat moeilijker omdat ze alles via haar zoon laat lopen. Persoonlijk zou ik proberen me daar niet meer in te mengen. Er niet naar luisteren en je eigen ding doen. En proberen al die gedachtes in je hoofd stil te krijgen. Want uiteindelijk gaan al die telefoontjes nergens over.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Wees blij dat je een schoonmoeder hebt.
    Ze kan misschien niet de makkelijkste zijn maar geloof me oukhti eens je zelf kinderen hebt, zul je haar misschien beter begrijpen.
    Ik ben zeker dat ze uit liefde en overbezorgtheid zo handelt.
    En ik herhaal mijn woorden nog eens... Wees blij dat je een schoonmoeder hebt.
    Want eens de moeder dood gaat, valt de hele familie uit elkaar...


    Ze wil gewoon dat haar zoon, haar alles in goede handen is en goed voor hem word gezorgd. En ik weet wel dat jij goed voor je man zorgt, maar je moet haar juist nog overtuigen daarna zal alles goed gaan inchallah.


    Dat roddelen... Laat dat aan Allah over en probeer daar niet aan te denken.
    Jij weet toch niet wat haar schoonmoeders intenties zijn? Ik ken genoeg schoonmoeders die weinig respect kunnen opbrengen voor hun schoondochter en zodoende denken alle ruimte te mogen pakken. Terwijl haar zoon wel heel gelukkig is met zijn vrouw. Ik ben het dus niet met je eens. Schoonmoeders weten soms ook hun plek niet.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Saff Bekijk reactie
    Assalamu alaykoem,

    Het is logisch dat je man haar door dik en dun verdedigt. Het is zijn moeder. Maar als zij dit gedrag met meerderen heeft, dan zou ik me eerlijk gezegd niet beledigd voelen. Het lijkt alsof het in haar aard ligt, dat zij zo erg graaft in andermans zaken en het kan misschien ongeloofwaardig klinken, maar velen hebben het niet eens in de gaten. Vaak zijn ze zelf ook met zo'n moeder opgegroeid of ze worden zo verblind door de shaytaan dat ze maar blijven doorgaan. Ik zou in jouw situatie, hoe moeilijk het ook is, je wrok in je hart proberen weg te werken (ik snap je gevoel, heb dit ook gedeeltelijk meegemaakt in m'n ex huwelijk, maar heb de knoop alhamdulilaah doorgehakt door gewoon goed te blijven vanuit mijn kant en cadeaus te kopen zo nu en dan, tot m'n schoonmoeder goed over mij ging denken). Jij moet haar laten inzien dat je een goede intentie hebt in je huwelijk en met anderen, en ik zou in jouw situatie zeker niet beginnen over roddels tegenover je man, want ik kan je zeggen, die gaat het je voor de rest van z'n leven kwalijk nemen. Doe veel dua dat het goed komt. Bi idhnillaah zal het op een gegeven moment ook echt goedkomen. Het ligt eraan hoe jij er nu mee omgaat. En probeer ook niet meer te ruziën over z'n moeder. Ik merkte bij m'n exman ook dat hij het niet graag had en zag mij op een gegeven moment als slechterik,terwijl mij onrecht werd aangedaan. Maar je eigen bloed en vlees zal je blijven verdedigen, denk maar eens aan je eigen moeder, als iemand negatief over haar begint, terwijl jij er van overtuigd bent dat zij een goed persoon is, en de mindere kanten van haar zie jij gewoon als menselijke fouten, maar haar intentie met de mensen om haar heen blijft goed". Moge Allaah het makkelijk maken. En doe zeker niet dingen wat Allaah niet zal behagen. Doe het goede omwille van Hem, en het goede zal naar je toekomen, ongetwijfeld. En het overwegen te scheiden van je man moet je helemaal uit je hoofd halen, als hij goed voor je is, wees goed voor hem, en maak wat van je huwelijk. Want scheiden kan vaker nog slechter uitpakken en vooral in jouw geval, omdat je gewoon een goede man hebt, moge Allaah jullie huwelijk zegenen en beschermen tegen het slechte
    Mooi advies!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Jij weet toch niet wat haar schoonmoeders intenties zijn? Ik ken genoeg schoonmoeders die weinig respect kunnen opbrengen voor hun schoondochter en zodoende denken alle ruimte te mogen pakken. Terwijl haar zoon wel heel gelukkig is met zijn vrouw. Ik ben het dus niet met je eens. Schoonmoeders weten soms ook hun plek niet.
    Dan dien je als vrouw dat allemaal gewoon te negeren uit respect voor je schoonmoeder zelf al verdient zij in jou ogen dat respect niet.
    Wallahi wij praten zo over schoonmoeders maar zouden wij ook zo praten over onze eigen moeder? Moest onze eigen moeder zo zijn zouden we het allemaal relativeren maar over onze schoonmoeder, nee zij moet perfect zijn.

    Er is niemand die meer van je man gaat houden dan zijn moeder, zelf zijn eigen vrouw niet. Je vrouw kun je vervangen maar je moeder niet.

    En ok ook al is het niet jou moeder maar die van je man, dan negeer je het gewoon uit respect.

    Jullie denken allemaal zo simpel omdat jullie nog je schoonmoeder hebben, maar eens ze dood gaat zul je zien hoe belangrijk zij is ook in jullie leven.

    Je blijft achter met een man die een stukje uit zijn hart heeft die niets of niemand kan opvullen.


    En ik begrijp wel wat je bedoelt dat sommige hun plek niet kennen, maar ik zou dat als schoondochter gewoon negeren uit respect voor mijn man. Omdat ik weet dat ze alleen het beste wilt voor haar zoon.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ