1. #1
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Trouw niet met een dayyoeth

    De dayyoeth

    Een man die het niet erg vindt dat vrouwen zondigen, zoals vrijelijk met mannen mengen en met hen omgaan (vriendschappelijk) enz.. of misschien keurt hij dit wel af maar staat dit wel tijdelijk toe voor zichzelf, degene die deze verdorven daden goedkeurt is geneigd het ook voor zijn vrouw en dochters goed te keuren. Daarom komt deze handeling enkel van een dayathah.

    De profeet (salalahu alaihi wa salam) zei:

    'Er zijn drie personen die djannah nooit zullen binnengaan: een alcoholist, iemand die zijn ouders slecht behandelt en een dayyoeth die obceniteit binnen zijn familie toestaat.' (Ahmed e.a.)

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    Up

  3. #3
    Manhadj as-salaf.

    Reacties
    127
    28-05-2018

    Ups

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door JAGUARMOI.. Bekijk reactie
    Ik roep ook al jaren dat mannen niet met een hypocriete ontmaagde ho als jou moeten trouwen!!
    Je kent me niet eens. Moge Allah aza wa jall jou leiden of geven wat je verdient amin

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Leuk voor je, ga een topic openen en bespreek daar jouw fantasie met leden die het interessant vinden. Ik hoef jouw onzin niet aan te horen in mijn topics.

  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Klopt de vertaling wel betreffende de alcohol drinker? Allaah zegt dat Hij alle zonden vergeeft behalve Shirk.

    En waar exact kan ik die Hadith vinden zuster, zodat er duidelijkheid over deze overlevering.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door JAGUARMOI.. Bekijk reactie
    Ik weet alles!!
    Alleen Allaah weet alles. Dus pas op je woorden

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    De dayyoeth

    Een man die het niet erg vindt dat vrouwen zondigen, zoals vrijelijk met mannen mengen en met hen omgaan (vriendschappelijk) enz.. of misschien keurt hij dit wel af maar staat dit wel tijdelijk toe voor zichzelf, degene die deze verdorven daden goedkeurt is geneigd het ook voor zijn vrouw en dochters goed te keuren. Daarom komt deze handeling enkel van een dayathah.

    De profeet (salalahu alaihi wa salam) zei:

    'Er zijn drie personen die djannah nooit zullen binnengaan: een alcoholist, iemand die zijn ouders slecht behandelt en een dayyoeth die obceniteit binnen zijn familie toestaat.' (Ahmed e.a.)
    dankje voor het delen , maar kan je ook de bron erbij plaatsen?

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Asalamu alaikum broeders, wil graag meer over plaatsen, momenteel ben ik even druk.

    Zie alvast de volgende link
    http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaS...&MarkIndex=0&0

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Een dayuth is echt een zware afknapper.

  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Almighty Bekijk reactie
    Dit houd dus is dat je eigenlijk niet met een Marokkaanse kan trouwen.
    Genoeg Marokkaanse Salafis walhamdoelilah, niet allemaal zijn ash’aris of sufis. En genoeg Marokkaanse mannen met jaloezie.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Leuk voor je, ga een topic openen en bespreek daar jouw fantasie met leden die het interessant vinden. Ik hoef jouw onzin niet aan te horen in mijn topics.
    Salamoulikom
    Ben je getrouwd als ik het vragen mag?
    Ben je ook Marokkaanse?
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door selamoulikom Bekijk reactie
    Salamoulikom
    Ben je getrouwd als ik het vragen mag?
    Ben je ook Marokkaanse?
    Wa alaikumu salam, alleen vragen die met dit onderwerp te maken heeft. Baarak Allahu feek(i)

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    سُبْحَانَ اللهِ وَبِحَمْدِهِ