1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Saoedi-Arabië: verschillende mobiele apps om de hadj gemakkelijker te maken

    Er wordt verwacht dat twee miljoen mensen de Hadj in Mekka zullen uitvoeren en er zijn verschillende mobiele apps in verschillende talen gemaakt om dit te vergemakkelijken



    Zo is er de app "Smart Hajj". Dit initiatief zal pelgrims in staat stellen om hun weg te vinden of medische noodhulp te krijgen van de Rode Halve Maan, na het delen van hun locatie, bericht France24. Het Ministerie van Bedevaart heeft de app "Manasikana" gemaakt, die als vertaler voor niet-Arabische en niet-Engels sprekende pelgrims werkt.

    France24 herinnert eraan dat de hadj een enorme logistieke uitdaging vormt voor de Saoedische autoriteiten. Sinds 1987 hebben verschillende tragedies plaatsgevonden tijdens de jaarlijkse pelgrimstocht, resulterend in honderden doden in menigten. In 2015 had een enorme stormloop 2300 mensen gedood.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Ze pompen enorme bedragen in de hadj. Wat dat betreft doen ze het best goed.

    Alleen die big ben toren..

  3. #3
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    Ze pompen enorme bedragen in de hadj. Wat dat betreft doen ze het best goed.

    Alleen die big ben toren..
    Daar kun je wat op tegen hebben als je de sunnah kent over de tekenen van het naderen van de laatste dag. Maar in de Koran ben ik niets tegengekomen over bedoeïenen die hoge gebouwen zullen bouwen. In Khaleeej buiten KSA om heb je veel meer torens denk ik.
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    mag dat wel van god? apps? of alleen die hun goed uitkomen? mogen vrouwen deze ook gebruiken?

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Daar kun je wat op tegen hebben als je de sunnah kent over de tekenen van het naderen van de laatste dag. Maar in de Koran ben ik niets tegengekomen over bedoeïenen die hoge gebouwen zullen bouwen. In Khaleeej buiten KSA om heb je veel meer torens denk ik.
    check die docu van ahmed shugeiri over mekka, info over de organisatie enzo. Echt mooi om te zien

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    mag dat wel van god? apps? of alleen die hun goed uitkomen? mogen vrouwen deze ook gebruiken?
    ga ergens anders rellen

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    moet je es na vragen wat hadj kost. en hoeveel arme mensen leven lang moeten sparen. als sa echt moslim was gingen ze dit subsidiëren. maar in de plaats daarvan maken ze er een soort verdien model van. met klote torens waar een gemiddeld moslim de centjes heetf moeten omdraaien om daar te zijn. daarom geloof ik niet meer in dat Arabisch sprookje! hypocriete bullshit.

  8. #8
    Grateful.

    Reacties
    5.873
    12-02-2013

    Waar gaat al dat geld naar toe?
    “Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.”

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Jaarlijks verdienen de Saudi’s tussen de 10 à 20 miljard dollar aan de pelgrimstochten. Die Saudi’s denken vast: “Ah, de olieprijzen zijn gedaald, laten we gewoon de hadj-tarief verhogen.”

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Dat geld wordt gebruikt om de horde aan prinsen en prinsessen een rijk leven te garanderen. Dat geld (honderden miljoenen dollars) waarmee koning Salman zijn vakanties in het buitenland viert moet toch ergens vandaan komen, hé.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    Citaat Geplaatst door _Community_ Bekijk reactie
    Jaarlijks verdienen de Saudi’s tussen de 10 à 20 miljard dollar aan de pelgrimstochten. Die Saudi’s denken vast: “Ah, de olieprijzen zijn gedaald, laten we gewoon de hadj-tarief verhogen.”
    en dat bedoel ik! maar de achterlijke idioten hier gaan mij aanvallen in de plaats van van hun. liever gaan ze veel betalen om een rondje te kunnen lopen rond een graf. vinden ze heel goddelijk en normaal.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Fruna,

    Kan ik afleiden uit jouw reacties dat je een ex-moslim bent? Zo ja, wat waren jouw beweegredenen om de islam te verlaten?

    Die “achterlijke idioten” vallen je aan, omdat jij indirect de spot drijft met de islam met je reacties. Alleen heb je dat zelf nog niet door merk ik.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door _Community_ Bekijk reactie
    Fruna,

    Kan ik afleiden uit jouw reacties dat je een ex-moslim bent? Zo ja, wat waren jouw beweegredenen om de islam te verlaten?

    Die “achterlijke idioten” vallen je aan, omdat jij indirect de spot drijft met de islam met je reacties. Alleen heb je dat zelf nog niet door merk ik.
    Dat is Bokito, zelfverklaarde en praktiserende nicht.

    Allah yahdih, laten we bidden dat hij weer beter wordt voordat hij aids krijgt.