1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    46
    15-03-2006

    Het komt omdat mannen niet weten wat zij willen. Daarnaast is de rol van de man komen te vervallen. Vroeger was er een duidelijke taak verdeling tussen een man en vrouw. Tegenwoordig zijn vrouwen geëmancipeerd, dit maakt het voor mannen lastig om hun rol als man te vervullen. Ook is het zo dat wij in een tijdperk leven waarin wij veel worden beïnvloed door social media. Wij vergeten wat de kern is van een huwelijk. Het lijkt meer alsof mensen willen trouwen voor de buiten wereld. Ook willen vrouwen van alles in 1 keer. Dure bruiloft, vrije sector woning die ook nog eens duur ingericht moet worden. Dure auto etc etc etc.... leven in een fantasie wereld.... zowel mannen als vrouwen moeten wakker worden en goed nadenken waar het uiteindelijk werkelijk om draait...
    Daarnaast verpesten de gescheiden vrouwen ook de huwelijksmarkt. Zodra zij gescheiden zijn met of zonder kinderen gaan zij op mannenjacht. Mannen kunnen bij hun thuis terecht wanneer ze maar willen ze kookt voor hem, geeft hem een beurt etc. Waarom zal een man dan nog behoefte moeten hebben om te trouwen als het zo makkelijk is en hij krijgt wat hij wilt.
    Laatst gewijzigd door gringo87: 18-08-2018 om 16:12 Reden: Taalfout

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door gringo87 Bekijk reactie
    Het komt omdat mannen niet weten wat zij willen. Daarnaast is de rol van de man komen te vervallen. Vroeger was er een duidelijke taak verdeling tussen een man en vrouw. Tegenwoordig zijn vrouwen geëmancipeerd, dit maakt het voor mannen lastig om hun rol als man te vervullen. Ook is het zo dat wij in een tijdperk leven waarin wij veel worden beïnvloed door social media. Wij vergeten wat de kern is van een huwelijk. Het lijkt meer alsof mensen willen trouwen voor de buiten wereld. Ook willen vrouwen van alles in 1 keer. Dure bruiloft, vrije sector woning die ook nog eens duur ingericht moet worden. Dure auto etc etc etc.... leven in een fantasie wereld.... zowel mannen als vrouwen moeten wakker worden en goed nadenken waar het uiteindelijk werkelijk om draait...
    best wel tegenstrijdig je post.

    eerst ligt het aan de man vervolgens aan beide.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6
    14-08-2018

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.”
    (al-Boekhaari en Moeslim)

    Het niveau van jouw wereldse kennis is het niet eens waard om benoemd te worden. Dus kies je partner niet op basis van een tijdelijk iets. Wat als jouw partner door gezondheid zijn of haar "niveau" verliest dan blijft er voor jou dus niets meer over?

    والله تعالى اعلم
    Natuurlijk staat het geloof op nummer 1. Arm of rijk, diploma of geen diploma. Dat vind ik vanzelfsprekend en is de basis voor een huwelijk.
    Maar een verbintenis sluiten voor de rest van je leven met iemand vraagt ook andere voorkeuren. Dat is mens-eigen. Net zoals je niet met iedereen kan opschieten of vriendschappen sluit met iedereen, heb je dat ook bij het uitkiezen van een huwelijkspartner. Is helemaal niks mis mee als je ook kijkt of je kan levelen op een bepaalde hoogte.

  4. #19
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Bitterewaarheid Bekijk reactie
    Natuurlijk staat het geloof op nummer 1. Arm of rijk, diploma of geen diploma. Dat vind ik vanzelfsprekend en is de basis voor een huwelijk.
    Maar een verbintenis sluiten voor de rest van je leven met iemand vraagt ook andere voorkeuren. Dat is mens-eigen. Net zoals je niet met iedereen kan opschieten of vriendschappen sluit met iedereen, heb je dat ook bij het uitkiezen van een huwelijkspartner. Is helemaal niks mis mee als je ook kijkt of je kan levelen op een bepaalde hoogte.
    Wat ik hiermee bedoel zuster is dat mensen die specifiek naar het hiernamaals kijken en dan pas naar wereldse interesses schaars zijn.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Citaat Geplaatst door gringo87 Bekijk reactie
    Het komt omdat mannen niet weten wat zij willen. Daarnaast is de rol van de man komen te vervallen. Vroeger was er een duidelijke taak verdeling tussen een man en vrouw. Tegenwoordig zijn vrouwen geëmancipeerd, dit maakt het voor mannen lastig om hun rol als man te vervullen. Ook is het zo dat wij in een tijdperk leven waarin wij veel worden beïnvloed door social media. Wij vergeten wat de kern is van een huwelijk. Het lijkt meer alsof mensen willen trouwen voor de buiten wereld. Ook willen vrouwen van alles in 1 keer. Dure bruiloft, vrije sector woning die ook nog eens duur ingericht moet worden. Dure auto etc etc etc.... leven in een fantasie wereld.... zowel mannen als vrouwen moeten wakker worden en goed nadenken waar het uiteindelijk werkelijk om draait...
    Daarnaast verpesten de gescheiden vrouwen ook de huwelijksmarkt. Zodra zij gescheiden zijn met of zonder kinderen gaan zij op mannenjacht. Mannen kunnen bij hun thuis terecht wanneer ze maar willen ze kookt voor hem, geeft hem een beurt etc. Waarom zal een man dan nog behoefte moeten hebben om te trouwen als het zo makkelijk is en hij krijgt wat hij wilt.
    Daar heb je geen gescheiden vrouwen voor nodig. Ook niet voor het voedsel. Het idee dat je denkt dat een huwelijk alleen draait om onderdak seks en voedsel doet mij twijfelen of je zelf wel weet wat de inhoud en doel van een huwelijk is.
    Voor de meeste Marokkanen is het enerzijds een religieuze verplichting en anderzijds een voldane (belangrijkste?) taak naar de familie. Voor mezelf is het primair kinderen krijgen. Daar draai ik niet omheen. Kinderen uit een duurzaam en kwalitatief huwelijk is toch anders dan bastaardkinderen.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Geloof wordt ook vaak te pas en te onpas aangehaald. Als je dan vervolgens kijkt naar haar religieuze beleving dan zie je daar alleen overgedragen rituelen van hun ouders of quotes van social media.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Ik wens ieder veel succes. Sommige hier zitten zo vol haat ik kom hier voorlopig niet meer. Bye

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door gringo87 Bekijk reactie
    Het komt omdat mannen niet weten wat zij willen. Daarnaast is de rol van de man komen te vervallen. Vroeger was er een duidelijke taak verdeling tussen een man en vrouw. Tegenwoordig zijn vrouwen geëmancipeerd, dit maakt het voor mannen lastig om hun rol als man te vervullen. Ook is het zo dat wij in een tijdperk leven waarin wij veel worden beïnvloed door social media. Wij vergeten wat de kern is van een huwelijk. Het lijkt meer alsof mensen willen trouwen voor de buiten wereld. Ook willen vrouwen van alles in 1 keer. Dure bruiloft, vrije sector woning die ook nog eens duur ingericht moet worden. Dure auto etc etc etc.... leven in een fantasie wereld.... zowel mannen als vrouwen moeten wakker worden en goed nadenken waar het uiteindelijk werkelijk om draait...
    Daarnaast verpesten de gescheiden vrouwen ook de huwelijksmarkt. Zodra zij gescheiden zijn met of zonder kinderen gaan zij op mannenjacht. Mannen kunnen bij hun thuis terecht wanneer ze maar willen ze kookt voor hem, geeft hem een beurt etc. Waarom zal een man dan nog behoefte moeten hebben om te trouwen als het zo makkelijk is en hij krijgt wat hij wilt.
    denk je dat gescheiden vrouwen leven om mannen thuis te ontvangen en te verwennen? Jammer dat je zo denkt, het klopt dat mannen al te graag wat met een gescheiden vrouw willen, maar niet elke gescheiden vrouw gaat op mannenjacht hopend om thuis los te gaan. Er wonen ook steeds meer niet gescheiden dames op zichzelf dus wat dat betreft is het echt onwaar.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    4
    17-08-2018

    Gescheiden vrouwen hebben inderdaad de hele huwelijksmarkt kapot gemaakt. Ze geven ons de goede vrouwen een slechte naam omdat zij zo wanhopig en goedkoop zijn.

  10. #25
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    mekteb lieverd: stel je bescheiden op en doe je duas richt je op allah. Enige die je kan voorzien van kids en een lieve partner die je wenst insha allah. Good luck

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Kiekeboe

    Ik wou even zeggen dat trouwen ook niet alles is. Marokkanen doen altijd net of het hele leven daar om draait. En kinderen heb je tegenwoordig al helemaal niks aan. Laat staan over dertig jaar, onze generatie komt elkaar denk ik nog tegen in het bejaardenhuis. Kunnen we daar met zijn allen op onze kamers via de pc communiceren op marokko.nl



    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    mekteb lieverd: stel je bescheiden op en doe je duas richt je op allah. Enige die je kan voorzien van kids en een lieve partner die je wenst insha allah. Good luck

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Juriste- Bekijk reactie
    Marokkaanse vrouwen zijn over het algemeen bezien hoger opgeleid dan onze Marokkaanse mannen.

    Daarbij opgeteld geldt dat onze hoogopgeleide Marokkaanse mannen over het algemeen een vrij leven wensen te leiden.

    Zijn er ladies die dit ook ondervinden en gents

    Barst los en kom met de oplossing voor de ware Marokkanen problematiek.
    Islamtisch gezien heb je vrije keus wat betreft een echtgenoot.

    Moslims bestaan niet enkel en alleen uit Marokkanen.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Man1234 Bekijk reactie
    Toen de goeie mannen jullie hand kwamen vragen en op een halal manier het wilde toen deden jullie "stoer". En nu Allah je aan het straffen is en je verdiende loon geeft roepen jullie ; de Marokkanen mannen zijn zo zijn dit hebben geen respect enz enz enz . Ik zeg je eerlijk ik ben blij met deze straf. Hopelijk worden de vrouwen wakker en het op de juiste manier doen.
    Toen de goeie mannen... Ik vind het wel erg voor jou dat je geweigerd bent of was.

    Maar jij kent haar niet dus hoef je jou ervaringen niet op haar te projecteren. Zij is misschien nog nooit ten huwelijk gevraagd.

    Nog veel succes gewenst.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Islamtisch gezien heb je vrije keus wat betreft een echtgenoot.

    Moslims bestaan niet enkel en alleen uit Marokkanen.
    gelukkig heb je je post aangepast....anders heel tegenstrijdig met islam.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    'de upper-class' allochtonen zijn schaars en te verspreid. Ik kom er ook niet veel tegen. De paar die ik tegenkom, is of helemaal vekaast of van het padje af.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.