1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Wat zou je reactie zijn?

    Stel je voor je kent een broeder of zuster wat het ook van je mag zijn, die met goed nieuws komt over het vinden van een goede kandidaat. Je ziet dat er geen twijfel is in de ogen en je denkt ok over wie gaat dit. Je hoort nu allemaal positieve dingen uiteraard want wat zou diegene anders vertellen. Je denkt dat klinkt allemaal goed, totdat er ene detail wordt geworpen. Er is een leeftijdsverschil van 12 jaar. Dan moet je voorstellen dat het hier gaat om een man van 30 en een dame van 18. Het is iets wat normaal was in oudere generaties maar ik merk tegenwoordig dat men het toch een beetje raar vindt. Dus ja, wat zouden jullie er van vinden als iemand die je kent van 18 verliefd is op een 30 jarige man?
    If you 'don't know', Allah knows.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Ik zou iemand zoeken die aan de eisen van je omgeving voldoet. Stel je voor dat de buurvrouw of je nichtje in de bergen over je gaat praten. Daar gaat je opgebouwde reputatie. Spreek je ook met de gooische r en heb je een goede baan. Nou dan zou ik je topic weghalen. Wees bang dat je wordt overgehaald. Schande!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Ik zou iemand zoeken die aan de eisen van je omgeving voldoet. Stel je voor dat de buurvrouw of je nichtje in de bergen over je gaat praten. Daar gaat je opgebouwde reputatie. Spreek je ook met de gooische r en heb je een goede baan. Nou dan zou ik je topic weghalen. Wees bang dat je wordt overgehaald. Schande!
    Je reactie zou dus nonchalant zijn. Duidelijk. Btw ik denk dat "hoe zou je reageren" niet de juiste titel is. Wat zou je reactie zijn bedoel ik meer.
    If you 'don't know', Allah knows.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Je reactie zou dus nonchalant zijn. Duidelijk. Btw ik denk dat "hoe zou je reageren" niet de juiste titel is. Wat zou je reactie zijn bedoel ik meer.

    Ik ben niet echt representatief voor een doorsnee marokkaan denk ik. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat die doet of niet doet. Mensen zouden meer moeten wedijveren in goede daden dan in uiterlijke schijn, dat zou meer sieren

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Ik ben niet echt representatief voor een doorsnee marokkaan denk ik. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat die doet of niet doet. Mensen zouden meer moeten wedijveren in goede daden dan in uiterlijke schijn, dat zou meer sieren
    Ja ben ik mee eens en klopt
    If you 'don't know', Allah knows.

  6. #6
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Indien het een goede man is en alles is positief etc en ze is ook nog eens verliefd.
    Tja dan maakt dat verschil in leeftijd niet veel uit, en mag ze er wat mij betreft voor gaan.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Stel je voor je kent een broeder of zuster wat het ook van je mag zijn, die met goed nieuws komt over het vinden van een goede kandidaat. Je ziet dat er geen twijfel is in de ogen en je denkt ok over wie gaat dit. Je hoort nu allemaal positieve dingen uiteraard want wat zou diegene anders vertellen. Je denkt dat klinkt allemaal goed, totdat er ene detail wordt geworpen. Er is een leeftijdsverschil van 12 jaar. Dan moet je voorstellen dat het hier gaat om een man van 30 en een dame van 18. Het is iets wat normaal was in oudere generaties maar ik merk tegenwoordig dat men het toch een beetje raar vindt. Dus ja dames, wat zouden jullie er van vinden als iemand die je kent van 18 verliefd is op een 30 jarige man?
    ligt aan de situatie van de man en waarom hij voor deze vrouw kiest.

    Maar mijn eerste reactie of gevoel hierbij zou zijn, dit kan niet goed zijn en waarom kiest deze man voor een 18 jarige. 10 jaar is voor mij de grens alles daarboven begint wel creepy te worden. Daarnaast zou de situatie anders zijn als hij 36 zou zijn en zij 24.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Indien het een goede man is en alles is positief etc en ze is ook nog eens verliefd.
    Tja dan maakt dat verschil in leeftijd niet veel uit, en mag ze er wat mij betreft voor gaan.
    Ja, het zou niet veel moeten uitmaken. Ik weet niet hoe daar tegenwoordig over gedacht wordt vandaar ook mn vraag. Denken vrouwen bijv niet dan wat moet je met zo een ouwe man. Of misschien dat ze het juist raar vinden vanuit de man zn perspectief dat hij zo een jong meid neemt.
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #9
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ja, het zou niet veel moeten uitmaken. Ik weet niet hoe daar tegenwoordig over gedacht wordt vandaar ook mn vraag. Denken vrouwen bijv niet dan wat moet je met zo een ouwe man. Of misschien dat ze het juist raar vinden vanuit de man zn perspectief dat hij zo een jong meid neemt.

    -Ging iets fout met quoten-


    Nee vind het best meevallen, mits de man gewoon van goede huize is, maw haar gelukkig kan/zal maken.
    Ik heb nichtjes van rond die leeftijd, als zij met een man van 30 zouden komen en het is helemaal goed zeg maar, dan zou ik liever hebben dat ze hem huwen in halal.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Zo een huwelijk is misschien bij voorbaat al mislukt als je je nu al schaamt. Zoek gewoon iemand van je eigen leeftijd, probleem opgelost.


    Zolang er geen huwelijk is is de liefde toch niet echt. Waarom jezelf gek maken dan.

    Zoveel mensen zoveel wensen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    ligt aan de situatie van de man en waarom hij voor deze vrouw kiest.

    Maar mijn eerste reactie of gevoel hierbij zou zijn, dit kan niet goed zijn en waarom kiest deze man voor een 18 jarige. 10 jaar is voor mij de grens alles daarboven begint wel creepy te worden. Daarnaast zou de situatie anders zijn als hij 36 zou zijn en zij 24.


    Alles wat halal is is niks engs aan. Je bent gehersenspoeld

  12. #12
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Het is ongebruikelijk in onze maatschappij, maar niet absurd.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    390
    15-03-2014

    hmm leeftijd zegt tegenwoordig bijna niets meer..

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Alles wat halal is is niks engs aan. Je bent gehersenspoeld
    eerste reactie, daar hebben we het over. 30 tegenover 18 jaar vind ik een risicovol combinatie. Als het om mijn dochter zou gaan zou ik het inderdaad niet verbieden omdat het halal is. Maar aan gevoel kun je niks doen, veel rust zou ik er niet bij hebben
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    eerste reactie, daar hebben we het over. 30 tegenover 18 jaar vind ik een risicovol combinatie. Als het om mijn dochter zou gaan zou ik het inderdaad niet verbieden omdat het halal is. Maar aan gevoel kun je niks doen, veel rust zou ik er niet bij hebben