1. #1
    riffia

    Reacties
    1.465
    16-08-2015

    De euro is al meer dan 10% aan waarde kwijtgeraakt! haha!

    De Europese munt vervolgde woensdag de weg omlaag tegenover de dollar met een terugval naar het laagste niveau sinds halverwege vorig jaar. Na het aantikken van de jaartop begin van dit jaar is de euro al meer dan 10% aan waarde kwijtgeraakt.

    De aanhoudende verzwakking van de euro naar een tussentijds niveau rond 12.00 uur op $1,13 wordt in de hand gewerkt door de toegenomen vrees dat de Europese centrale bank (ECB) de geplande afbouw van de monetaire stimulering later dit jaar in gedrang zal komen.

    De ECB bracht vorige week al naar buiten zich zorgen te maken over de valutaire onrust in Turkije vanwege de blootstelling die de Europese Unie met name met zijn banken heeft aan het land.

    Het onzekere politieke klimaat in Italië met twee eurosceptische partijen aan de macht maakt het voor de ECB ook moeilijker om de monetaire verdedigingswal dit jaar al weg te gaan halen.

    bron


    haha die vieze haat atheisten ongelovige varkens eters zitten zo hard te lachen om de lira terwijl ze zelf vergeten dat de euro al meer dan 10% aan waarde is kwijtgeraakt.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    De Europese munt vervolgde woensdag de weg omlaag tegenover de dollar met een terugval naar het laagste niveau sinds halverwege vorig jaar. Na het aantikken van de jaartop begin van dit jaar is de euro al meer dan 10% aan waarde kwijtgeraakt.

    De aanhoudende verzwakking van de euro naar een tussentijds niveau rond 12.00 uur op $1,13 wordt in de hand gewerkt door de toegenomen vrees dat de Europese centrale bank (ECB) de geplande afbouw van de monetaire stimulering later dit jaar in gedrang zal komen.

    De ECB bracht vorige week al naar buiten zich zorgen te maken over de valutaire onrust in Turkije vanwege de blootstelling die de Europese Unie met name met zijn banken heeft aan het land.

    Het onzekere politieke klimaat in Italië met twee eurosceptische partijen aan de macht maakt het voor de ECB ook moeilijker om de monetaire verdedigingswal dit jaar al weg te gaan halen.

    bron


    haha die vieze haat atheisten ongelovige varkens eters zitten zo hard te lachen om de lira terwijl ze zelf vergeten dat de euro al meer dan 10% aan waarde is kwijtgeraakt.

    Nee lambal, de dollar is in waarde gestegen.

    De TLira is overal ter wereld aan het inzakken!

  3. #3
    riffia

    Reacties
    1.465
    16-08-2015

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Nee lambal, de dollar is in waarde gestegen.

    De TLira is overal ter wereld aan het inzakken!
    nee. is niet zo. dat heb ik zelf gelezen op facebook. euro is gedaald. lees maar. jij hebt het helemaal mis beste knul. ga zo door. ik pak je bij je kraag.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    nee. is niet zo. dat heb ik zelf gelezen op facebook. euro is gedaald. lees maar. jij hebt het helemaal mis beste knul. ga zo door. ik pak je bij je kraag.
    Ten opzichte van de dollar ja.

    Maar de lira is ook gedaald ten opzichte van de euro.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    nee. is niet zo. dat heb ik zelf gelezen op facebook. euro is gedaald. lees maar. jij hebt het helemaal mis beste knul. ga zo door. ik pak je bij je kraag.
    dat heb gestaan op feesboek
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    De Europese munt vervolgde woensdag de weg omlaag tegenover de dollar met een terugval naar het laagste niveau sinds halverwege vorig jaar. Na het aantikken van de jaartop begin van dit jaar is de euro al meer dan 10% aan waarde kwijtgeraakt.

    De aanhoudende verzwakking van de euro naar een tussentijds niveau rond 12.00 uur op $1,13 wordt in de hand gewerkt door de toegenomen vrees dat de Europese centrale bank (ECB) de geplande afbouw van de monetaire stimulering later dit jaar in gedrang zal komen.

    De ECB bracht vorige week al naar buiten zich zorgen te maken over de valutaire onrust in Turkije vanwege de blootstelling die de Europese Unie met name met zijn banken heeft aan het land.

    Het onzekere politieke klimaat in Italië met twee eurosceptische partijen aan de macht maakt het voor de ECB ook moeilijker om de monetaire verdedigingswal dit jaar al weg te gaan halen.

    bron

    haha die vieze haat atheisten ongelovige varkens eters zitten zo hard te lachen om de lira terwijl ze zelf vergeten dat de euro al meer dan 10% aan waarde is kwijtgeraakt.
    Lachen om de val van de Lira is dom!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Koersen van:
    euro - Zwitserse franc
    euro- UK pound
    euro-Japanse Yen
    euro - Chinese Yen
    Allemaal vrij stabiel over een jaar tijd.

    De dollar is vooral sterker geworden, ten opzichte van alle valuata. Dat komt door de handelsbeperkingen die Trump oplegt ten opzichte van zo'n beetje de hele wereld.

    De euro is niet zwakker geworden, je kunt nog steeds evenveel Chinese spullen kopen.

    Bij Turkije hebben de handelsbeperkingen van Trump alleen veel meer effect dan het doet tegen de rest van de wereld, omdat de munt al zwak was.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    Lira is weer aan het opklimmen. Nu al 10/12pct als ik t goed heb sinds gisteren

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Lira is weer aan het opklimmen. Nu al 10/12pct als ik t goed heb sinds gisteren
    Absoluut. Heeft te maken met wat vriendelijkheden, waaronder het vrijlaten van Griekse soldaten en de voorzitter van Amnesty:
    :
    https://fd.nl/economie-politiek/1266...iekse-soldaten
    https://www.nu.nl/buitenland/5415716...l-turkije.html

  10. #10
    riffia

    Reacties
    1.465
    16-08-2015

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Koersen van:
    euro - Zwitserse franc
    euro- UK pound
    euro-Japanse Yen
    euro - Chinese Yen
    Allemaal vrij stabiel over een jaar tijd.

    De dollar is vooral sterker geworden, ten opzichte van alle valuata. Dat komt door de handelsbeperkingen die Trump oplegt ten opzichte van zo'n beetje de hele wereld.

    De euro is niet zwakker geworden, je kunt nog steeds evenveel Chinese spullen kopen.

    Bij Turkije hebben de handelsbeperkingen van Trump alleen veel meer effect dan het doet tegen de rest van de wereld, omdat de munt al zwak was.
    jij liegt. de euro is in waarde gedaald. jij weet niks. tuurlijk kan je nog evenveel chinese spullen kopen omdat chinese spullen goedkope troep is. hun verlagen wel hun prijs de chinezen. dollar is nooit sterker geworden domme sukkel. nu wordt olie nog betaald in dollar. maar binnenkort niet meer. ik spuug op amerika getfoe.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    jij liegt. de euro is in waarde gedaald. jij weet niks. tuurlijk kan je nog evenveel chinese spullen kopen omdat chinese spullen goedkope troep is. hun verlagen wel hun prijs de chinezen. dollar is nooit sterker geworden domme sukkel. nu wordt olie nog betaald in dollar. maar binnenkort niet meer. ik spuug op amerika getfoe.
    Chinese dollar????????????

    Je bedoelt yuen natuurlijk!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    jij liegt. de euro is in waarde gedaald. jij weet niks. tuurlijk kan je nog evenveel chinese spullen kopen omdat chinese spullen goedkope troep is. hun verlagen wel hun prijs de chinezen. dollar is nooit sterker geworden domme sukkel. nu wordt olie nog betaald in dollar. maar binnenkort niet meer. ik spuug op amerika getfoe.
    Oke met dat domme gescheld van je kom je toch weinig overtuigend over.

    Zo'n beetje alle munten zijn t.o.v. de dollar in waarde gedaald, niet alleen de euro. Beter gezegd, de dollar is wat sterker geworden.

    Ik heb hieronder het bewijs aan de hand van wisselkoersen.

    Voor 1 euro, zijn dit wat gegevens aan wisselkoersen (dus hoeveel je van de andere munt krijgt voor 1 euro):

    Zwitserse frank
    17 augustus 2017 1,12
    vandaag 1,12
    (dus exact hetzelfde gebleven)

    Australische Dollar
    17 augustus 2017 1,4866
    vandaag 1,568
    (euro dus zelfs sterker geworden)

    Japanse Yen
    17 augustus 2017 128,32
    vandaag 126,30
    (euro iets zwakker, maar slechts 1-2%)

    Britse pond
    17 augustus 2017 0,91
    vandaag 0,90
    (vrijwel geen verschil)

    Chinese Yen
    17 augustus 2017 7,82
    vandaag 7,86
    (euro iets sterker, maar slechts 1-2%)

    India Rupees
    17 augustus 2017 75,25
    vandaag 79,86
    (euro stuk sterker, 6-7%)

    Russische roebel
    17 augustus 2017 69,46
    vandaag 76,55
    (euro dus flink stuk sterker, ca. 10%)

    Amerikaanse dollar
    17 augustus 2017 1,17
    vandaag 1,13
    (euro stuk zwakker, ca. 5%)


    Dus alleen bij de Amerikaanse dollar is de wisselkoers t.o.v. de euro flink gedaald. Dus wat jij roept is onzin: het is de dollar die sterker is geworden en niet de euro die zwakker is geworden. Als je economie echt niet snapt, roep dan ook niet zulke onzin. Cijfers zijn duidelijk.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.228
    08-01-2007

    Wordt tijd dat de olie in euro’s wordt verhandeld. Ik heb zo een hekel aan dat verenigde staten wat alleen dood en verderf zaait over de wereld. Snap niet waarom de wereld uberhaupt met de dollar moet gezien de ontwikkelingen van die dikke blonde. Gewoon je goederen ergens anders kopen of verkopen. Daar gaat de wereld echt niet op achteruit.

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Ten opzichte van de dollar ja.

    Maar de lira is ook gedaald ten opzichte van de euro.
    aldus onze econoom..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    190
    05-08-2018

    En terecht. Lekker voor ze. Dat krijgen ze ervan als ze met de penis van gülen spelen