1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    16
    18-07-2018

    Kapot.

    Iets wat uit liefde is begonnen is als haat geëindigd. Iets wat mijn dromen had moeten doen uitkomen, heeft mij bang gemaakt om ooit nog te durven dromen. Van een goedgelovige jonge meid naar een bittere vrouw. Van een persoon wat altijd het positieve zag en altijd een lach op haar gezicht had naar een depressief persoon die nu de momenten kan tellen waarin er echt gelachen is. Je hebt mijn levenslust ontnomen, en zoveel meer. Niet alleen van mij, maar ook van mijn familie. littekens die nooit meer weggaan.

    Van een meisje die in mogelijkheden dacht naar een persoon die uitkijkt naar de dood. Naar het moment dat dit hele leven voorbij is en terug kan kijken naar alles wat is geweest. Ik hoop dan dat Allah tevreden met mij zal zijn.
    Ik wil graag denken aan een mooie toekomst en de miljoenen mogelijkheden die er ook daadwerkelijk zijn, maar dat heb jij voor mij verpest. Je hebt op mijn hart getrapt terwijl ik zoveel liefde gaf, mij vernederd en mijn gezonde verstand van mij afgenomen. Ik weet niet meer wat ik wil, wie ik ben, wat ik wil zijn of wil doen.

    Je hebt mijn leven verpest, je hebt mij verpest.
    Ik had je mijn alles geven, maar niks was genoeg.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Traaan ik heb geen woorden voor
    Moge Allah jou helpen en je verdriet wegnemen amien
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Sterkte lieve meid. Wees niet bitter en hard, maar vergevingsgezind en barmhartig. Dat zal je hart puur en liefdevol houden.

    Moge Allah je verblijden en je zorgen wegnemen.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Bezie dit als een levenservaring.. Alles gebeurt met een reden. Misschien moest dit gebeuren zodat je eindelijk wel iemand tegenkomt die jou verdient.
    Zo iemand ben je liever kwijt dan rijk. Doordat hij blijkbaar een rotte persoon is, zal je hem ook makkelijk vergeten en jezelf afvragen waarom je je ooit depressief voelde.

    Moge Allah swt je het beste schenken.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.998
    09-09-2008

    nog meer redenen om niet met een huwelijk te beginnen. dan zie je hun stressen. gewoon niet eraan beginnen.

    en ja mensen die gaan roepen is sunnah en die bla. bespaar me die reactie
    Offline

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Moge Allah je verdriet wegnemen en je hart verzachten en je betere tijden geven amin.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Citaat Geplaatst door Secret_x Bekijk reactie
    Iets wat uit liefde is begonnen is als haat geëindigd. Iets wat mijn dromen had moeten doen uitkomen, heeft mij bang gemaakt om ooit nog te durven dromen. Van een goedgelovige jonge meid naar een bittere vrouw. Van een persoon wat altijd het positieve zag en altijd een lach op haar gezicht had naar een depressief persoon die nu de momenten kan tellen waarin er echt gelachen is. Je hebt mijn levenslust ontnomen, en zoveel meer. Niet alleen van mij, maar ook van mijn familie. littekens die nooit meer weggaan.

    Van een meisje die in mogelijkheden dacht naar een persoon die uitkijkt naar de dood. Naar het moment dat dit hele leven voorbij is en terug kan kijken naar alles wat is geweest. Ik hoop dan dat Allah tevreden met mij zal zijn.
    Ik wil graag denken aan een mooie toekomst en de miljoenen mogelijkheden die er ook daadwerkelijk zijn, maar dat heb jij voor mij verpest. Je hebt op mijn hart getrapt terwijl ik zoveel liefde gaf, mij vernederd en mijn gezonde verstand van mij afgenomen. Ik weet niet meer wat ik wil, wie ik ben, wat ik wil zijn of wil doen.

    Je hebt mijn leven verpest, je hebt mij verpest.
    Ik had je mijn alles geven, maar niks was genoeg.
    Lieveschat, laat jouw heden en toekomst niet afhangen van 1 ziel. Vergeet niet voor wat je bent geschapen. En niemand maar dan ook geen ziel of wezen kan jou het leven of geluk ontnemen,
    Je leeft nog, ademt nog, ziet de zon schijnen, kan genieten van alles om je heen indien je dit wilt. Pijn en verdriet hoort bij dit leven, maar het is er niet om ons depressief te maken of om ons te breken.
    Absoluut niet! Het is er zodat we leren begrijpen en sterker te worden. Onthoud dat niks gebeurd zonder de toestemming van Allaah, dus ook het kwade dat een mens jou aandoet gebeurd met de toestemming van Hem.
    Hij laat het gebeuren,,, Allen om een reden. Hoe pijnlijk het ook is, vaak worden we gebroken om terug te keren naar Allaah. Vaak hechten we ons zo erg aan iemand of een wereldse zaak waardoor we het geloof verwaarlozen of vergeten.
    En Allaah neemt het van ons weg zodat we wakker worden en gaan inzien voor wat we zijn geschapen. Het is vaak pijn en verdriet die ons doen terug keren tot onze Heer.

    Onthoud altijd; het leven draait om jou, geef jouw leven niet weg aan een ander. Laat jou geluk, rust en heden of toekomst niet afhangen van andermans omgang met jou.
    Het is jouw leven en jij bepaald zelf wat je ermee doet, wat je ervan maakt. Geen mens kan dit voor jou bepalen enkel en alleen als jij dit toelaat.
    Laat dit een les voor jou wezen en hecht je nooit te veel aan een mens. Want mensen komen en gaan... Op een gegeven moment zal iedereen uit je leven verdwijnen...
    Of jij verlaat hen of zij verlaten jou,,, Je eindigt alleen onder aarde. Enkel je daden blijven met jou, en jouw Liefde voor Allaah zal jou vergezellen in je graf.

    Onthoud wij leven voor Allaah,,, Alle mensen om je heen zijn enkel en alleen een beproeving/test in je leven.
    Het is jouw leven, en het leven draait om jou, je doen en laten en manier van omgaan met alles en iedereen... Jij bent de hoofdpersoon en de rest om je heen zijn bijpersonen. ZIj bepalen niks voor jou, en kunnen niks voor je betekenen op het moment je voor Allaah komt te staan.
    Dus wees mentaal niet afhankelijk van de mens! En wees blij dat jij niet degene bent die onrechtvaardig is geweest, wees dankbaar dat jij niet degene bent die de ander heeft gebroken en zijn of haar leven hebt verpest. Want onrechtvaardigheid is duisternis yaqm alqiyaamah.
    Maak je niet druk om wat andere hebben gedaan, geloof me Allaah is De Almachtige en Rechtvaardig, ieder gaat zijn verdiende loon krijgen.. Is het niet in dunya dan zullen ze in aakhirah verdrinken in eigen tranen...

    Voel je niet vernederd, want vernederd is en word degene die een ziel van Allaah breekt. Jouw verstand is van jouw, jouw leven is van jou, jouw hart is van jou.... Allaah heeft jou het vermogen gegeven om deze te besturen, dus laat een ander schepsel ze niet vertrappen. Raap ze op en help hen te helen/genezen en sterk te worden. Denk positief, en leer van je deze ervaring... Zie alles wat gebeurd is als een les en geef er een positieve draai aan. Hierdoor zul je alleen maar sterker en sterker worden.
    Jij vormt jezelf, jij kiest ervoor om een bepaalde mens te worden.,, Maak een wijze keuze.
    Een mens verdient het niet om jezelf en jouw leven voor om te gooien. Allaah heeft je voorzien van een leven om er van te genieten, van te leren en wijzer te worden.. Om Hem te aanbidden en te werken voor eeuwige geluk en rust. Je hebt nog een heel leven voor je, genoeg kansen, genoeg mannen, genoeg gunsten waar je van kan genieten.
    Tel alle gunsten in je leven! Want er zijn zoveel mensen op aarde die geen dak boven hun hoofd hebben, leven in de kou, waarvan de ouders/kinderen/dierbaren zijn vermoord en dit voor hun ogen... En alsnog blijven ze lachen en strijden om een eigen bestaan op te bouwen.

    Allaah belast niemand boven zijn vermogen. Dat jij dit hebt moeten meemaken betekent dat jij een sterke vrouw bent en genoeg kracht hebt gekregen om hier overheen te komen.
    Geloof in de woorden van Allaah en vertrouw op Hem. De sterkste en meest wijze mensen zijn vaak degenen die veel hebben meegemaakt in hun leven.

    En weet; het is niet jouw leven die verpest is. Want Allaah beproeft de mensen waar je Hij van houdt. Verpest is het leven dan degene die niet waardeert en nooit genoegen neemt met iets of iemand. Dat soort zielen kennen geen geluk of innerlijke rust. Niet jij hebt verloren, maar hij die een persoon heeft verloren die onvoorwaardelijk veel van hem hield en hem alles gaf. Hij heeft een gouden hart verloren! Dus treur niet!
    Als Allaah wat uit jouw pad verwijderd wees dat niet bedroefd, want Hij zal jou van beters voorzien. Wees blij dat Hij een ellendige ziel uit jouw leven heeft weggehaald. Waarom treuren om iemand die jou zoveel tranen heeft bezorgd.
    Waarom treuren en huilen om een zwarte wolk boven jouw hoofd die is verdwenen. Zeg Alhamdoulilaah!
    Jij bent en blijft wie je bent, jouw waarde blijft hetzelfde want die heeft Allaah jou gegeven niks veranderd aan jou. Jij bepaald of je blijft lachen of gaat huilen, verder gaat met je leven of stopt en depressief raakt om iets wat niet goed voor je is, anders was het wel in je leven gebleven.
    Vertrouw op de sturing en wijsheid van Allaah!

    Laat 1 ziel jouw niet de hoop en positiviteit ontnemen. Het is namelijk maar 1 ziel van de miljarden zielen...
    Keer terug naar de oude jij, leef, lach, geniet en onthoud; wat voor jouw bestemd is komt op jouw pad.
    Allaah heeft alles al voorgeschreven, dus wat er ook gebeurd en wat je ook kwijt bent geraakt je zal krijgen wat voor jou bestemd is.
    Al komt de gehele mensheid bij elkaar om jou in de weg te staan, niemand kan de voorbeschikking van Allaah tegenhouden.
    Vergeet niet; dat het enkel en alleen Allaah ons van alles voorziet! Dus waar ben je bang voor... Waarom stoppen met dromen wetend dat Allaah al jouw dromen kan waarmaken..
    Waarom je laten leiden door angsten om 1 ziel die niks voorstelt vergeleken met de rest van de mensheid!

    Het is jij die jezelf gelukkig kan maken of depressief,, Jouw manier van denken, en omgaan met problemen en tegenslagen. Maar dit vooral mentaal.. De manier hoe jij kijkt naar het leven en beproevingen bepalen of je lachend door het leven zal gaan of bedroefd.
    Laat a.u.b geen mens jouw glimlach, positiviteit of hoop ontnemen! Laat dit een doel zijn en streef hiernaar!
    Het is JOUW leven! Dus laat een ander hem niet besturen zoals die dat wilt!

    Moge Allaah alle verdriet en pijn uit je hart verwijderen en je voorzien van rust, vreugde en vrede.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    859
    18-08-2011

    het lijkt er meer op dat jij jezelf hebt verpest..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Felicitous Bekijk reactie
    het lijkt er meer op dat jij jezelf hebt verpest..
    Precies dat dacht ik dus oook het is altijd de man zijn schuld.

    Zich zelf goedkoop geven aan de eerste de beste en dan achteraf janken als hij de troep bij de afval container dumpt. Zie hier het resultaat.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Ladyyyy Bekijk reactie
    Oké, nu weer normaal doen en jezelf bij elkaar rapen. Het leven is prachtig en fijn. Je laat je leven toch niet beheersen door een vent die je waarde niet inzag? Kom op joh!
    Die waarde heeft hij haar afgenomen. Ze heeft geen waarde meer daarom jankt ze hier. Wat denk je dat hij afval wilt als moeder voor zijn kinderen?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1
    16-06-2018

    Wat een lief antwoord van Marocaine001. Ik bleef zelf even hangen bij haar reactie toen ze schreef "Niet jij hebt verloren, maar hij die een persoon heeft verloren die onvoorwaardelijk veel van hem hield en hem alles gaf. Hij heeft een gouden hart verloren". Toen ik het bericht van ts een paar dagen terug voor het eerst las, dacht ik: wat nou als dit is geschreven door de ex van mijn aanstaande? Wat nou als "secret-x" zijn exvrouw is. Iemand waar hij zo lang mee getrouwd is geweest, een huwelijk dat kapot ging. Op die manier komt zo'n bericht als deze soms zo ontzettend bij je binnen. Ik denk vaak aan zijn eerste vrouw. Ze zijn jong getrouwd. Net zoals ts schrijft, toen waarschijnlijk ook een lief en onschuldig meisje dat mogelijkheden zag. De ex van mijn aanstaande bekeerde zich zelfs voor hem. Maar het ging niet meer, na ruim 8 jaar samen liep dat huwelijk vast. Beiden fouten gemaakt. Daarna was hij nog een paar jaar single en nu ben ik er. Ook met een gouden hart denk ik zelf dan. Moet ik me schuldig voelen naar haar? Ik vind dat allemaal soms best heel moeilijk. Zou ze het mij gunnen, zou ze het hem gunnen? Marocaine001 beschrijft het zo mooi, zoveel mooie woorden. Met als kernboodschap dat je een ander je geluk niet moet laten bepalen en daar heeft ze gelijk in. Maar ze beschrijft ook hoe hij heeft verloren. Hoe Allah een ellendige ziel uit haar leven heeft gehaald. Maar wat nou als die "ellendige" ziel wel mijn maktab is? Hoe is het mogelijk dat iets (iemand) aan twee kanten zo verschillend kan uitwerken voor mensen die totaal vreemden voor elkaar zijn. Wat zou ik zijn ex graag vertellen dat ik er altijd voor haar wil zijn, altijd voor haar als moeder van hun kinderen klaar zal staan en dat ik nooit haar plaats wil innemen. Maar helaas zit de wereld zo niet in elkaar. Volgens het script waar we inzitten, het "normaal" van 2018. zal ze ons beiden altijd blijven uitproberen, testen, minachten en met me concurreren. Ze zal zijn loyaliteit en liefde voor mij en zijn kinderen nog lang proberen te ondermijnen. En toch accepteer ik het en ik heb me zo voorgenomen om daar nooit boos om te worden. Want ik begrijp haar en ik voel haar pijn, de verloren jaren, de gebroken dromen. Misschien kan ik van geluk spreken dat ik zelf al die tijd alleen was en in staat was om te groeien op eigen kracht. Zonder beïnvloeding van een ander en om mijn eigen dromen en toekomst vorm te geven. Nadenken of religie, je mening over van alles vormen, helemaal op jezelf aangewezen zijn, je ouders en familie helpen enz. En vooral dat eenzame gevoel. Misschien is dat iets dat iedereen een keer mee moet maken. Soms komt het vroeg in het leven en soms wat later. Zo lijkt het. Ja het voelt allemaal wel heel erg aan als een soort test soms.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Gut gut gut altijd over liefde hebben jullie dan serieus niks ergers meegemaakt. Liefdesverdriet is zó een luxe probleem.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    927
    17-08-2010

    Doe beddua, laat je beter voelen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    927
    17-08-2010

    Citaat Geplaatst door Marouane30 Bekijk reactie
    Even serieus jij moet even wat duidelijker zijn.
    Als ik ''leb'' zeg, moet jij direct begrijpen dat ik ''leblebi'' bedoel. Niet eens dat, je moet direct begrijpen dat ik ''Corum'' bedoel. Anders moet je niet tegen me praten. geen zin in dombo's