1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    938
    12-06-2014

    Citaat Geplaatst door Temucin Bekijk reactie
    ik vroeg hoeveel de yapanse yen dan is en niet hoe groot de economie is..

    deze tok vond dat de lira veel nullen had, maar weet niet hoeveel nullen de yapanse yen heeft?
    Gaat niet om hoeveel nullen een munt heeft, maar wat de waarde verandering is over een periode ten opzichte van de dollar. De yen heeft de afgelopen 30 jaar altijd rond de 100.000-130.000 geschommeld, met andere woorden best wel een waardevaste munteenheid om handel mee te drijven.

    De Turkse Lira daarentegen is van een waarde van 1$ = 5.000 begin jaren 90 naar 1.300.000 in 2005 gedaald, vervolgens zijn er 6 nullen verwijderd door de Turkse overheid en is de munt van 1,3 naar 7,3 (eigenlijk dus van 1.300.000 naar 7.300.000) gezakt in de periode tussen 2005-2018. Met andere woorden de Turkse Lira is dezelfde periode als de Yen bijna 15000 keer minder waard geworden. Het is een waardeloze munt, als je je geld in Lira omwisselt en op een Turkse bank zet, dan weet je al meteen dat het binnen enkele jaren niets meer waard zal zijn

    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    Ik geloof in een god maar door de mensen me heen heb ik mijn relegie nog gen naam gegeven.
    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    Ik zal het een naam geven hoop dat je het accepteert Kowm loeth

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Kadem_el_Saher Bekijk reactie
    Gaat niet om hoeveel nullen een munt heeft, maar wat de waarde verandering is over een periode ten opzichte van de dollar. De yen heeft de afgelopen 30 jaar altijd rond de 100.000-130.000 geschommeld, met andere woorden best wel een waardevaste munteenheid om handel mee te drijven.

    De Turkse Lira daarentegen is van een waarde van 1$ = 5.000 begin jaren 90 naar 1.300.000 in 2005 gedaald, vervolgens zijn er 6 nullen verwijderd door de Turkse overheid en is de munt van 1,3 naar 7,3 (eigenlijk dus van 1.300.000 naar 7.300.000) gezakt in de periode tussen 2005-2018. Met andere woorden de Turkse Lira is dezelfde periode als de Yen bijna 15000 keer minder waard geworden. Het is een waardeloze munt, als je je geld in Lira omwisselt en op een Turkse bank zet, dan weet je al meteen dat het binnen enkele jaren niets meer waard zal zijn
    een volatiele munt idd.

    Dat komt als de syndroom van down binnensluipert binnen het turkse monetaire stelsel..

    Nogmaals. Dit is gewoon echt jammer dat het zover is gekomen.

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Kadem_el_Saher Bekijk reactie
    Gaat niet om hoeveel nullen een munt heeft, maar wat de waarde verandering is over een periode ten opzichte van de dollar. De yen heeft de afgelopen 30 jaar altijd rond de 100.000-130.000 geschommeld, met andere woorden best wel een waardevaste munteenheid om handel mee te drijven.

    De Turkse Lira daarentegen is van een waarde van 1$ = 5.000 begin jaren 90 naar 1.300.000 in 2005 gedaald, vervolgens zijn er 6 nullen verwijderd door de Turkse overheid en is de munt van 1,3 naar 7,3 (eigenlijk dus van 1.300.000 naar 7.300.000) gezakt in de periode tussen 2005-2018. Met andere woorden de Turkse Lira is dezelfde periode als de Yen bijna 15000 keer minder waard geworden. Het is een waardeloze munt, als je je geld in Lira omwisselt en op een Turkse bank zet, dan weet je al meteen dat het binnen enkele jaren niets meer waard zal zijn
    Nu zal je tot erdogan hater bestempeld worden door m nl cast...

    Dit terwijl je het objectief bekijkt.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door Temucin Bekijk reactie
    ik vroeg hoeveel de yapanse yen dan is en niet hoe groot de economie is..

    deze tok vond dat de lira veel nullen had, maar weet niet hoeveel nullen de yapanse yen heeft?
    Al staat 1 euro gelijk aan1miljoen Japanse yen.
    Het gaat erom;
    Als ik vandaag mijn 1000euro omwissel in 130.000Japanse Yen.
    En over 2 jaar wil ik weer die 130.000 Japanse yen omwisselen in euro’s, dan krijg ik weer ongeveer diezelfde 1000euro terug.
    Als ik vandaag mij 1000euro omwissel in 7000lira.
    En over 2 jaar wil ik weer die 7000lira omwisselen in euro’s, dan is het inmiddels al zo waardeloos dat ik er 80euro voor terugkrijg

    En ik noem nu maar wat getallen, maar het gaat om het idee van een valuta dat minder waard word.
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    854
    03-03-2018

    Citaat Geplaatst door abus Bekijk reactie
    Al staat 1 euro gelijk aan1miljoen Japanse yen.
    Het gaat erom;
    Als ik vandaag mijn 1000euro omwissel in 130.000Japanse Yen.
    En over 2 jaar wil ik weer die 130.000 Japanse yen omwisselen in euro’s, dan krijg ik weer ongeveer diezelfde 1000euro terug.
    Als ik vandaag mij 1000euro omwissel in 7000lira.
    En over 2 jaar wil ik weer die 7000lira omwisselen in euro’s, dan is het inmiddels al zo waardeloos dat ik er 80euro voor terugkrijg

    En ik noem nu maar wat getallen, maar het gaat om het idee van een valuta dat minder waard word.
    Dus jij bent een waarzegger geworden..

    Hoe weet jij dat andere munten stabiel gaan blijven?

    Turkse munt stond ook sinds Erdogan aan het roer zit best stabiel.. alleen we verkeren nu in een economische oorlog met de blanken..

    Shit happens.. doorvechten

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door Temucin Bekijk reactie
    Dus jij bent een waarzegger geworden..

    Hoe weet jij dat andere munten stabiel gaan blijven?

    Turkse munt stond ook sinds Erdogan aan het roer zit best stabiel.. alleen we verkeren nu in een economische oorlog met de blanken..

    Shit happens.. doorvechten
    Dude, wat is het toch met mensen op deze forum die een voorbeeld niet begrijpen.
    Het is gewoon een voorbeeld, zoals het er nu uitziet keldert de Lira, als dit zo door blijft gaan zal het straks inderdaad gewoon waardeloos zijn. De japanse yen chillt m gewoon rustig, ondanks dat 1yen minder waard is dan 1lira, kan je beter je geld omzetten in japanse yen dan in lira
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    854
    03-03-2018

    Citaat Geplaatst door abus Bekijk reactie
    Dude, wat is het toch met mensen op deze forum die een voorbeeld niet begrijpen.
    Het is gewoon een voorbeeld, zoals het er nu uitziet keldert de Lira, als dit zo door blijft gaan zal het straks inderdaad gewoon waardeloos zijn. De japanse yen chillt m gewoon rustig, ondanks dat 1yen minder waard is dan 1lira, kan je beter je geld omzetten in japanse yen dan in lira
    Praat dan verder als het helemaal gekeldert is.. wat jij nu doet zijn voorspellingen “als dit als dat”

    Elke debiel snapt ook wel wat een beetje keldert, niet goed is.. maar de vraag is, tot hoe ver

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Temucin Bekijk reactie
    Dus jij bent een waarzegger geworden..

    Hoe weet jij dat andere munten stabiel gaan blijven?

    Turkse munt stond ook sinds Erdogan aan het roer zit best stabiel.. alleen we verkeren nu in een economische oorlog met de blanken..

    Shit happens.. doorvechten
    De euro en dollar kennen een gemiddelde inflatie van 1 tot 2 procent per jaar. Dus een brood van nu 1 euro is over 10 jaar ongeveer 10-20 cent duurder.

    In 2007 was (invoering nieuwwe lira), 1 dollar 1,17 Turkse lira. Dat was in 2013 al verdubbeld. Een brood was dus in 2013 de dubbele prijs van een brood in 2007.

    En jij durft te zeggen dat de Turkse munt sinds Erdogan aan het roer zit best stabiel is?

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    854
    03-03-2018

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    De euro en dollar kennen een gemiddelde inflatie van 1 tot 2 procent per jaar. Dus een brood van nu 1 euro is over 10 jaar ongeveer 10-20 cent duurder.

    In 2007 was (invoering nieuwwe lira), 1 dollar 1,17 Turkse lira. Dat was in 2013 al verdubbeld. Een brood was dus in 2013 de dubbele prijs van een brood in 2007.

    En jij durft te zeggen dat de Turkse munt sinds Erdogan aan het roer zit best stabiel is?
    Lonen stijgen ook.. dit is normaal..

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Temucin Bekijk reactie
    Lonen stijgen ook.. dit is normaal..
    Jij moet een internet ban krijgen

    Verspil je moeite met het bestrijden van de crisis, ze de politieke elite onder druk om een oplossing te vinden voor het probleem.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    854
    03-03-2018

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    Jij moet een internet ban krijgen

    Verspil je moeite met het bestrijden van de crisis, ze de politieke elite onder druk om een oplossing te vinden voor het probleem.
    omdat marokko braaf en slaafs is voor de blanken, hebben zij de berbers in het noorden niet gesteund.. anders waren er dagelijks bermbommen langs de weg..

    weet waarover je praat slaaf

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door Temucin Bekijk reactie
    omdat marokko braaf en slaafs is voor de blanken, hebben zij de berbers in het noorden niet gesteund.. anders waren er dagelijks bermbommen langs de weg..

    weet waarover je praat slaaf
    Wij zijn geen turken.. we zullen elkaar niet bevechten.

    Allemaal broeders van elkaar, masha Allah

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    190
    05-08-2018

    **** merkel heeft pedo gülen bij zijn ballen.