1. #1
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Het beest in mij

    Ik ben tot de conclussie gekomen dat het beest in mij altijd macht over mij zal blijven hebben. Iedereen heeft het beest in zich en sommigen weten haar levenslang te temmen. I just cant. De wereld waar we in leven is zo verleidelijk en als je eenmaal geproefd hebt van de duistere maar o zo bevredigende kant van dit leven, zal het je altijd bijblijven in je achterhoofd. Je hebt dus ook een grotere kans om weer verleid te worden en een terugkeer te krijgen wanneer je er afstand van neemt. Idk what to do maar het leven is zo mooi wanneer je je niet aan de regels houdt van het geloof.

    Soms vraag ik mij wel af waarom ik zo in elkaar zit en of ik ooit nog het beest weet te temmen. Zijn er werkelijk waar mensen die overal afstand van hebben genomen zonder een terugval te krijgen? Ik geloof het niet.

    Nou ik geniet nog even lekker van mijn [verboden zaak] voordat ik zo uit huis ga.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    48
    09-12-2015

    Jij hebt hulp nodig

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    528
    14-12-2008

    dat recht heb je, mensen zijn gemaakt met een vrije wil... alleen besef wel dat jij ook de consequenties zult dragen...

    allah ie hdiena!

  4. #4
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door Artikell Bekijk reactie
    Jij hebt hulp nodig
    Waarom?
    Citaat Geplaatst door Magreb_United Bekijk reactie
    dat recht heb je, mensen zijn gemaakt met een vrije wil... alleen besef wel dat jij ook de consequenties zult dragen...

    allah ie hdiena!
    Wat een mooie reactie. Prachtig.

  5. #5
    uitgedoofde ster

    Reacties
    673
    08-11-2002

    I feel you somehow
    Alleen verloren zielen weten wat het is om teruggevonden te worden.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    het beest in mij is vanzelf getemd.
    Er moet een aanleiding zijn wil het beest wakker worden.
    En heel heel heel soms komt het los, dan is het weer raak, en niet zo een klein beetje ook.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Het beest in jou??
    Meid je weet echt niets van het leven en in welke positie Allah je kan brengen dat je gaat smeken om gezondheid en een normaal leven maar goed doe vooral wat je niet laten kan dat doen we namelijk allemaal
    Shaloom

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Niemand is zondevrij.......als er geen zondes zouden zijn waarom zou er dan een geloof zijn. Dan zou iedereen toch perfect zijn.
    In veel ahadiths en suras wordt gesproken over vergeving, waarom zou dat zijn ?

    Dit betekend niet dat je maar moet blijven zondigen. Je moet er wel naar streven om geen zondes te begaan.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    uitgedoofde ster

    Reacties
    673
    08-11-2002

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Het beest in jou??
    Meid je weet echt niets van het leven en in welke positie Allah je kan brengen dat je gaat smeken om gezondheid en een normaal leven maar goed doe vooral wat je niet laten kan dat doen we namelijk allemaal
    Wie zegt dat ze niet gezond is?
    Alleen verloren zielen weten wat het is om teruggevonden te worden.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Leyladior Bekijk reactie
    Ik ben tot de conclussie gekomen dat het beest in mij altijd macht over mij zal blijven hebben. Iedereen heeft het beest in zich en sommigen weten haar levenslang te temmen. I just cant. De wereld waar we in leven is zo verleidelijk en als je eenmaal geproefd hebt van de duistere maar o zo bevredigende kant van dit leven, zal het je altijd bijblijven in je achterhoofd. Je hebt dus ook een grotere kans om weer verleid te worden en een terugkeer te krijgen wanneer je er afstand van neemt. Idk what to do maar het leven is zo mooi wanneer je je niet aan de regels houdt van het geloof.

    Soms vraag ik mij wel af waarom ik zo in elkaar zit en of ik ooit nog het beest weet te temmen. Zijn er werkelijk waar mensen die overal afstand van hebben genomen zonder een terugval te krijgen? Ik geloof het niet.

    Nou ik geniet nog even lekker van mijn [verboden zaak] voordat ik zo uit huis ga.
    Moge Allah je leiden, ameen.

    Trouw met een liefdevolle man en laat dan het beest in je los. Daarvoor zal je niet goeds brengen, behalve bastaard kinderen, ziektes, en een ton aan zonden. Toon berouw, want niemand geeft je de garantie dat je er morgen nog zult zijn.

    Dat is wel een les die ik heb mogen leren. Als je de dood van een persoon die in de bloei van zijn leven stond hebt meegemaakt, dan weet je dat leeftijd niks zegt en dat Allah zomaar kan besluiten dat het jou tijd is. Dus stel niet uit, en maak van vandaag de mooiste en beste dag, zowel hier als voor het hiernamaals.

    Dus niet denken aan werk, geld, huizen, etc. Maar denk aan hoe kan ik goede daden verrichten, zoveel mogelijk bij je ouders zijn en genieten van hun aanwezigheid en van de mensen die je lief hebt. Leef en laat de zondes die je niks goeds brengen links liggen en als je van iemand houdt, marry him of laat hem los als je niet hem wilt trouwen zodat hij wel zijn liefde kan vinden.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    528
    14-12-2008

    Dank zusje

  12. #12
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door speedygirl Bekijk reactie
    I feel you somehow
    Kort maar krachtig speedygirl
    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    het beest in mij is vanzelf getemd.
    Er moet een aanleiding zijn wil het beest wakker worden.
    En heel heel heel soms komt het los, dan is het weer raak, en niet zo een klein beetje ook.
    Dat betekent dus dat het beest in je nog niet volledig getemd is. Wat een heerlijk gevoel is het wanneer het beest weer eens vrij komt he.
    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Het beest in jou??
    Meid je weet echt niets van het leven en in welke positie Allah je kan brengen dat je gaat smeken om gezondheid en een normaal leven maar goed doe vooral wat je niet laten kan dat doen we namelijk allemaal
    Gelukkig ben ik nog zo gezond als een vis en kan ik nog genieten van de verboden wereldse zaken. Sterker nog, ik geniet er optimaal van.
    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Niemand is zondevrij.......als er geen zondes zouden zijn waarom zou er dan een geloof zijn. Dan zou iedereen toch perfect zijn.
    In veel ahadiths en suras wordt gesproken over vergeving, waarom zou dat zijn ?

    Dit betekend niet dat je maar moet blijven zondigen. Je moet er wel naar streven om geen zondes te begaan.
    Zelfs dat streven ernaar komt niet in mij op. Iemand gaf mij ooit de tip om dua te doen zodat ik geleid word. Het beest beperkt mij daar zelfs in. Ik krijg het niet over mijn hart om zo'n uitspraak te doen omdat ik niet geleid wil worden misschien. Ik voel mij daar heel soms wel schuldig over tbh.
    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Moge Allah je leiden, ameen.

    Trouw met een liefdevolle man en laat dan het beest in je los. Daarvoor zal je niet goeds brengen, behalve bastaard kinderen, ziektes, en een ton aan zonden. Toon berouw, want niemand geeft je de garantie dat je er morgen nog zult zijn.

    Dat is wel een les die ik heb mogen leren. Als je de dood van een persoon die in de bloei van zijn leven stond hebt meegemaakt, dan weet je dat leeftijd niks zegt en dat Allah zomaar kan besluiten dat het jou tijd is. Dus stel niet uit, en maak van vandaag de mooiste en beste dag, zowel hier als voor het hiernamaals.

    Dus niet denken aan werk, geld, huizen, etc. Maar denk aan hoe kan ik goede daden verrichten, zoveel mogelijk bij je ouders zijn en genieten van hun aanwezigheid en van de mensen die je lief hebt. Leef en laat de zondes die je niks goeds brengen links liggen en als je van iemand houdt, marry him of laat hem los als je niet hem wilt trouwen zodat hij wel zijn liefde kan vinden.
    Ik trouw liever met jou
    Geld is het enige waar ik aan denk jammer genoeg. Ik hou van geld omdat het mij zo gelukkig maakt. Het liefst wil ik gewoon super rijk zijn zelfs. Familie ben ik wel heel hecht mee. Ondanks het feit dat ze mij voor gek verklaren soms met mijn westerse gedachtes.

  13. #13
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Dit kind spoort niet. Ze zegt letterlijk dat ze misschien niet geleid WIL worden. Ewa dan spoor je toch niet. Wat is het doel van je topic?? Andere mensen infecteren met je walgelijke gedachtegang?? Ze3ma ja het is oke om alles te doen wat Allah verboden heeft want o dat voelt goed. Haha meskina superzielig

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Ja nu ben je nog gezond ja maar die garantie heb je niet dat je het eeuwig blijft kansloos gebeuren weer dit
    Shaloom

  15. #15
    Miss

    Reacties
    151
    05-05-2016

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Dit kind spoort niet. Ze zegt letterlijk dat ze misschien niet geleid WIL worden. Ewa dan spoor je toch niet. Wat is het doel van je topic?? Andere mensen infecteren met je walgelijke gedachtegang?? Ze3ma ja het is oke om alles te doen wat Allah verboden heeft want o dat voelt goed. Haha meskina superzielig
    Wil je niet zo gemeen doen..
    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Ja nu ben je nog gezond ja maar die garantie heb je niet dat je het eeuwig blijft kansloos gebeuren weer dit
    Klopt. Laten we hopen dat ik gezond blijf. Altijd van het positieve uitgaan.