1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.541
    19-01-2014

    De maan is niet gezien

    Het Saoedisch Hooggerechtshof en de foutieve aankondiging van Dhul Hidja en 'Ied al-Adha | 11 augustus 2018

    We hebben berichten binnengekregen die erop wijzen dat Saoedi Arabië de maansikkel vanavond zou hebben aanschouwd en dat het morgen de eerste dag van Dhul Hidja zou zijn. Er zijn twee foutieve zaken hier:

    1: zij beschouwen vandaag als 29 Dhul Qi 'da. Dit is foutief, omdat het vandaag 28 Dhul Qi'da is en niet de 29e. Zij hebben het begin van deze maand bepaald aan de hand van de gecalculeerde Umm al-Qurra kalender en niet aan de hand van de werkelijke bezichtiging met het blote oog.

    2: de maansikkel was/is vanavond onmogelijk te zien, behalve in een klein deel van de Atlantische oceaan. In de praktijk betekent dit dat je met een bootje de Atlantische oceaan op moet (aangezien het niet zichtbaar is op welk bewoond gebied waar dan ook ter wereld vanavond). Wat ook erbij komt kijken is dat dat gebied een verschil kent van meer dan 10 uur met het oostelijk halfrond. Dit zou dus onmogelijk als plaats van bezichtiging gebruikt kunnen worden, aangezien met pas na Fadjr te horen krijgt of die dag de 1e dag van Dhul Hidja is of niet. Zie bijgevoegde kaart voor meer informatie.

    MEER VOLGT
    Wat we hier gedeeld hebben is een 1e korte reactie. We zullen later hier dieper op ingaan met vele bewijsstukken waarom deze aankondiging foutief is en hier een advies over uitbrengen.

    Al met al houden wij ons aan de traditionele methodiek en zullen wij morgen een aankondiging doen na Maghrib, op de werkelijke dag van 29 Dhul Qi'da dat bepaald is met de maanbezichtiging van vele maanzichtcomiteen wereldwijd waarmee wij samenwerken en niet op basis van berekeningen en een inconsistente houding van het Saoedisch Hooggerechtshof.

    Meer volgt In Shaa Allah.

  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Dan maak jij toch jouw eigen kalender terwijl wij KSA volgen zoals de rest van de wereld. Mensen maken fouten mocht het een fout zijn, maar ze volgen wel de Sunnah in het zoeken naar de maan.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dan maak jij toch jouw eigen kalender terwijl wij KSA volgen zoals de rest van de wereld. Mensen maken fouten mocht het een fout zijn, maar ze volgen wel de Sunnah in het zoeken naar de maan.
    Niet liegen zion majhoel
    KSA paleismonniken en hun tawaghit gebruiken computers om het te bepalen en nooit met blote oog wat sunnah is
    Regelmatig doen ze het fout ah zion majhoela

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Niet liegen zion majhoel
    KSA paleismonniken en hun tawaghit gebruiken computers om het te bepalen en nooit met blote oog wat sunnah is
    Regelmatig doen ze het fout ah zion majhoela
    Jij weet helemaal niks, een kip zonder kop die denkt dat hij kan zien. Ze zoeken het met hun ogen.



    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.541
    19-01-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dan maak jij toch jouw eigen kalender terwijl wij KSA volgen zoals de rest van de wereld. Mensen maken fouten mocht het een fout zijn, maar ze volgen wel de Sunnah in het zoeken naar de maan.
    ik volg die computer kalender van hun ook niet.


    Maar kan je mij vertellen wie op 29 shawwaal de maan zag in Arabië? Want hun shawwaal had 29 IPV 30 dagen? Ik zou graag het bericht willen zien dat de maan gezien is...

    Als je niks offcieels kan laten zien, weet dan dan je bevestigd hebt dat ze berekenen.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Vaak heeft Zion KSA het volk boetedoening betaald omdat Zion KSA het volk een dag eerder het einde ramadan liet vieren door hun foutieve computer informatie
    Wil je bewijs zien ah zion majhoela Abdars?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.541
    19-01-2014

    Je bent stil.... Druk? Of heb je niks kunnen vinden???

    Jouw stilte is bevestiging voor mijn punt.
    Saudi berekent delen van het jaar, waardoor hun kalender dus niet de soennah kalender is die jullie denken dat hij is.

    Zaterdag toen zij keken was het 28 dhoel qa'dah. Niemand ziet de maan op 28. Alleen in Saudi kan dat.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.541
    19-01-2014

    Zo grappig hoe Saudi fans altijd binnen no time kunnen reageren op kritiek, maar inhoudelijk niks te melden meer hebben als de waarheid duidelijk wordt.

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door naamloozzz Bekijk reactie
    Zo grappig hoe Saudi fans altijd binnen no time kunnen reageren op kritiek, maar inhoudelijk niks te melden meer hebben als de waarheid duidelijk wordt.
    Niet zo gek doen, een student die bekend is bij ons en meerdere broeders die ik ken en wonen in KSA hebben mij duidelijk verteld. Ook foto’s en video’s betreffende het zoeken naar de maan.

    Hoe bedoel je niks inhoudelijks en vluchten. Het is duidelijk dat je niet accepteert en bij mensen die niet accepteren heb ik me sinds kort geleden voorgenomen om hen te laten en ik wend me zelf af van hen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.541
    19-01-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Niet zo gek doen, een student die bekend is bij ons en meerdere broeders die ik ken en wonen in KSA hebben mij duidelijk verteld. Ook foto’s en video’s betreffende het zoeken naar de maan.

    Hoe bedoel je niks inhoudelijks en vluchten. Het is duidelijk dat je niet accepteert en bij mensen die niet accepteren heb ik me sinds kort geleden voorgenomen om hen te laten en ik wend me zelf af van hen.
    ik stel je een normale vraag als je moslim broeder (die het niet altijd eens met je is)... Wie zag dan de maan op 29 shawwaal? Als niemand het zag, dan moest shawwaal 30 dagen hebben en keek Saudi dus op 28 dhoel qa'dah IPV 29 toen ze hem zaterdag "zagen".

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Asalamu alaikum broeder,

    Waar heb jij dit bericht vandaan? Indien iemand Saudi-Arabië hierin volgt omdat er geen andere betrouwbaarder bericht bij hem bekend is, wil het niet zeggen dat hij fan is van Saudi-Arabië.

    Ik wil graag weten waar je dit bericht vandaan hebt en wie de onderzoeker is. Op Facebook zie ik dat enkel sufis dit bericht verspreiden.
    As3arieten sahih.nl

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Dawahsunnah Bekijk reactie
    As3arieten sahih.nl

    Aha, djaazaki Allahu khairan zuster.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.541
    19-01-2014

    Het bericht is inderdaad van soefies, maar de feiten die er in staan zijn niet te ontkennen. Het gaat niet om hun, maar om de inhoud.

    Er is namelijk geen enkel bericht bekend dat de maan op 29 shawwaal is gezien. Shawwaal moest 30 en niet 29 dagen duren. Saudi begin de maand dhoel qa'dah dus vanwege hun berekende kalender een dag te vroeg. Hierdoor "zagen" zij de maan zaterdag op dag 28. Onmogelijk dus. Vraag jezelf af waarom zaterdag niemand op aarde de maan verder zag?

    Zondag werd hij gezien door ongeveer 30 (!) landen.

    In Marokko en omstreken is vanwege tijdsverschil (meghrib gebed is daar later) de maan groter tijdens het zoeken dan in Saudi. Vraag jezelf af hoe kan jaar op jaar Saudi hem zien en NIEMAND anders van de landen waar de maan groter is.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door naamloozzz Bekijk reactie
    Vraag jezelf af hoe kan jaar op jaar Saudi hem zien en NIEMAND anders van de landen waar de maan groter is.
    Het zijn shayateen die moslims bewust misleiden en bedriegen


    Saoedi’s vergissen zich in berekening einde Ramadan: Maan en Saturnus door elkaar gehaald

    https://www.google.com/amp/s/brabosh...pqpct-d8o/amp/