1. #31
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Hij mept haar en dan moet zij dat niet groot zien! Meen je deze? Hij moet met zn tengels van dr afblijven. Ts moet wat dat betreft heel hard optreden ipv als een bang muisje in een hoekje zitten en op dr tenen lopen. Dat is niet gezond hoor!
    Misschien is het maar 1 x gebeurd nadat ze hem heeft uitgescholden kweetnie.

    Beiden moeten er werk van maken. In een huwelijk dient niemand zich achter te schuilen in slachtofferrol zo treed er geen verbetering op. Ze dienen zich nu te richten op de opvoeding van hun onschuldig kind.. ipv zelf als kinderen zich te gedragen.

    Een huwelijk is niet altijd rozegeur en manenschijn. Thats life soms is het beter om te doen alsof je dingen niet ziet wil je vredig leven.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-08-2018

    Salaam alekoum, wellicht is mediation iets voor jullie?
    https://www.middenwegmediation.nl/

  3. #33
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Shit ik heb ruzie met mn man, ff youtube kijken!

    Man komt laat thuis zonder wat van zich te laten horen, ik: ahhhhh schat je zal vast moe zijn kom ik warm je eten gelijk op en laat bad voor je vollopen.

    Volgende dag, ik: waar was je nou? Hij: meppp! Gaat je niks aan Ik: ohhhh sorry het ligt aan mij ik zal me niet meer met je bemoeien!

    Mijn real life reactie: rot op man, wat denk je wel! ook naar degenen die denken dat t zo hoort want owweee als je de man 'uitlokt'

    Eens met Hidayah en ochtendmens, als je normaal met elkaar communiceert en in alle opzichten elkaar respecteerd hoeft niemand op eieren te lopen. Niemand heeft gezegd dat t makkelijk is maar 't is wel een investering van je leven, ben geen pro-man en ook geen pro-vrouw maar pro-eerlijkheid en respect
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  4. #34
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Shit ik heb ruzie met mn man, ff youtube kijken!

    Man komt laat thuis zonder wat van zich te laten horen, ik: ahhhhh schat je zal vast moe zijn kom ik warm je eten gelijk op en laat bad voor je vollopen.

    Volgende dag, ik: waar was je nou? Hij: meppp! Gaat je niks aan Ik: ohhhh sorry het ligt aan mij ik zal me niet meer met je bemoeien!

    Mijn real life reactie: rot op man, wat denk je wel! ook naar degenen die denken dat t zo hoort want owweee als je de man 'uitlokt'

    Eens met Hidayah en ochtendmens, als je normaal met elkaar communiceert en in alle opzichten elkaar respecteerd hoeft niemand op eieren te lopen. Niemand heeft gezegd dat t makkelijk is maar 't is wel een investering van je leven, ben geen pro-man en ook geen pro-vrouw maar pro-eerlijkheid en respect
    [emoji1]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    301
    13-01-2009

    Weet je wat ik haat van zulke topic's. Ze worden gestart en vervolgens ontstaat er een discussie en je hoort nooit meer wat van de topicstarter.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    37
    07-01-2016

    Citaat Geplaatst door Lieveling78 Bekijk reactie
    Weet je wat ik haat van zulke topic's. Ze worden gestart en vervolgens ontstaat er een discussie en je hoort nooit meer wat van de topicstarter.
    Idd hahaha

  7. #37
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Hidaya stelt heel normale vragen om het beter te begrijpen. Zoals jij het hier neertypt mis ik ook elke vorm van context. Elk huwelijk is anders, elke relatie is anders, dus hoezo heb je het over een soort one solution fits all? Ik geloof daar niet in. Ik geloof dat man en vrouw elkaar moeten leren kennen en elkaar moeten gaan begrijpen. Ook hoe ze met elkaar kunnen communiceren. Als getrouwde vrouw weet ik ook wat wel handig is en wat niet handig is en daaraan ligt altijd respect en begrip voor elkaar ten grondslag. Dat is ook geen eenrichtingsverkeer, want dat hou je gewoonweg niet vol.

    Geleerden kunnen misschien wel een advies geven, maar het is ook goed om de bewijzen er dan bij te noemen. Het is in ahadith namelijk wel vastgelegd dat discussiëren met je man ook al gebeurde in de tijd van onze profeet vrede zij met hem en zijn metgezellen er ook mee te maken hadden. Dus net als Hidaya ben ik ook erg benieuwd waar deze geleerden zich op baseren als ze zeggen dat de vrouw zo ver moet buigen dat de man zich na een avondje ongenegeneerd wegblijven thuis niks hoeft uit te leggen.

    Als een relatie gezond is, is er ook communicatie en hoeft een vrouw niet op haar tenen te lopen bij haar man. Bij haar man moet ze rust en liefde vinden en zou ze niet hoeven acteren.

    Amen.