1. #1
    safi

    Reacties
    345
    16-09-2007

    Huwelijk van niks.

    Hoi dames

    Ik weet echt even niet waar te beginnen. Begin van onze huwelijk ging alles goed. Althans we hadden onze struggles maar toch altijd bijgelegd. Me man is na een jaar echt raar veranderd. Hij komt nooit voor mij op en in de loop van de jaren merk ik gewoon alsof ik niet meer besta we hebben samen een kind.

    Stel er is iets en ik sta in het gelijk maar er is toch een discussie dan moet ik altijd maar me mond houden want heb toch ongelijk. Onderneemt veel meer dingen met andere mensen dan met mij. Voel gewoon dat ik teveel ben en alles moet maar.. kan wel janken. Doet alsof hij de voorbeeldige schoonzoon is dus als ik (doe Ik echt bijna nooit maar soms gaat het zo ver) me beklag bij mijn ouders doe dan komen ze voor m op. Tja wat kan er mis zijn vinden ze. Ben echt kapot. Ik heb gewoon een huwelijk van 10 keer niks en weet het gewoon niet meer.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Als volwassen persoon het bespreekbaar maken. Ga het gesprek niet aan als je te veel in jouw emotie zit. Maak je punt duidelijk zonder een verhaal omheen te draaien. Eigenlijk heb je te lang gewacht, mocht je nog niks hebben gezegd.

    Een tip naar jou persoonlijk toe. Heb vertrouwen in wie jij zelf bent. De toegevoegde waarde die jij hebt wordt niet door een ander bepaald. Hoe jij jezelf ziet zo word je door een ander behandeld. Geef jouw grenzen aan. Maar probeer ook niet wanhopig aan alles mee te doen om maar erbij te horen. Blijf dicht bij jezelf.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Vertel hem dat je ongelukkig bent met hoe het gaat en er per direct iets moet veranderen.
    Do more of what makes you happy

    klaag niet bij je ouders en laat ze lekker rustig, want die begrijpen dit soort dingen meestal toch niet. Tenzij je aankomt met dat je mishandeld word ofzo.
    Happiness is an inside job


  4. #4
    safi

    Reacties
    345
    16-09-2007

    Hij slaat ook als ie een rotbui heeft waardoor ik ontzettend bang ben geworden voor hem. Daarom durf ik ook nooit een discussie uit te lokken. Dat alles heb ik allemaal een keer verteld en hij trekt zich er toch niks van aan. Ik haat m zo erg gewoon dat ik diep en diep ongelukkig ben.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Huwelijk is geven en nemen als jij alleen geeft wordt t moeilijk ja

  6. #6
    safi

    Reacties
    345
    16-09-2007

    Als ik zie hoe hij met zn nichtjes praat altijd spontaan en begint een gesprek en ook met anderen maar ik.. Zelfs selaamoe3alaikoem zeggen is teveel

  7. #7
    safi

    Reacties
    345
    16-09-2007

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Huwelijk is geven en nemen sorry maar dat gaat er bij mij echt niet in. Ik had het juist het eerste jaar heel zwaar maar toen dacht ik Wrm
    Trek ik alles persoonlijk tot mijzelf. Nu interessseert het me niets sorry wil niet geleefd worden take it or leave it. O
    Ja snap ik en wollah ik had dat ook altijd maar geloof me op een gegeven moment ga je eraan kapot. Je wordt gezien als een iemand een object ipv zn vrouw zn levens maatje. Dat doet echt pijn hoor geloof me

  8. #8
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Een verhaal heeft 2 kanten.

    Ik denk dat jij een keer flink op zijn hart hebt getrapt, en hij daardoor is getransformeerd in een zakelijke man. Dat wil kort zeggen: Ik doe wat mijn taken van mij verwachten en jij houd gewoon je bek.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  9. #9
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    En het zit in de karakter van een vrouw om dan keihard te huilen en de onschuld uit te hangen. Blijf bij jezelf en wees eerlijk naar jezelf en anderen. Ik zeg niet dat jij de schuld hebt in deze situatie, maar ik probeer je duidelijk te maken dat deze situatie niet ineens uit de lucht is komen vallen.
    Wat is er gebeurt dat hij ineens zo is geworden.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Het is te veranderen geloof mij maar hij moet dat ook inzien.

    Toen k mij niks meer aantrok van zijn gedrag en gwn mijn ding deed en niet continu zijn aandacht zocht kwam die bij mij aandacht zoeken.
    Dacht echt van okey op gegeven moment deed het me ook niets meer. En ja als t hem niet bevalt dan is er altijd een oplossing je moet je echt niet kapot laten maken door niemand en goed voo jezelf zijn Pm
    Me anders als je behoefte hebt aan nuttig advies ipv die reacties van sommige hier.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Cabalero Bekijk reactie
    Hij slaat ook als ie een rotbui heeft waardoor ik ontzettend bang ben geworden voor hem. Daarom durf ik ook nooit een discussie uit te lokken. Dat alles heb ik allemaal een keer verteld en hij trekt zich er toch niks van aan. Ik haat m zo erg gewoon dat ik diep en diep ongelukkig ben.

    Jij zit totaal in een andere situatie dan ik dacht

    Niemand heeft het recht jouw leven zo te beheersen. Neem iemand van je omgeving in vertrouwen. Onderneem wat, want je hebt ook een verantwoording naar jouw kind.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Je opent met de klachten dat hij jou niet belangrijk genoeg vindt, je niet echt voor hem bestaat, dat hij anderen wel aandacht geeft en anderen ook de indruk geeft dat hij de ideale schoonzoon is, maar nooit voor je opkomt ook al sta je in je gelijk....En dan meldt je terloops even dar hij je slaat als hij een rotbui heeft.

    Wat is nou echt het probleem? Want je opent met bijzaken, terwijl je een heel belangrijke zaak even tussen neus en lippen noemt. Wat wil je van die huwelijk als je je man al zo zat bent? Wat is voor jou het echte probleem? Ik denk dat je dat voor jezelf eerst helder moet krijgen, voordat je anderen kan vragen om advies of zelf op zoek kan gaan naar nuttige oplossingen.

    Persoonlijk vind ik de klachten in je openingspost geen dramatische dingen waardoor ik mijn man zou gaan haten. Dat zijn allemaal zaken die je kan oplossen met wat betere communicatie en begrip voor elkaar. Maar slaan is toch wel next level als we het hebben over een slecht huwelijk. Maar ik ga daar geen advies over geven, want ik weet niet wie er begon

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Wat is het probleem dan ?
    Het kan ook aan jou liggen dat hij met andere mensen onderneemt en niet met jou !je gedrag veranderen en je man liefde en aandacht geven !
    En is nieks mis mee als hij effe weg gaat met anderen om wat leuks te doen !1 jaar getrouwd en dan noem je het trouwen van nieks !trouwen is geduld en heeel veel geduld zodat je iets kan bereiken en jij moet voor jezelf opkomen wacht niet tot je man het voor je doet !probeer aan jezelf te werken en aan je emoties en maakt het duidelijk aan je man want als jij het niet zegt weet hij het ook niet snap je
    Schat er zijn dames die heftige dingen meemaken dan dit wat jij benoemt !
    Heb geduld en wees een goede moeder en echtgenoot en Inchallah komt alles goed ,en ja geloof me alles verandert en je leert elkaar kennen en vooraal als kinderen komen verandert veel dus geef het tijd en dat zegt een vrouw die 10 jaar getrouwd is en veel dingen heb meegrmaakt.
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  14. #14
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Ik vind dat meppen van hem toch wel een dingetje.....
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Misschien is het beter VOOR jou om de zaken niet als groot te zien.. en je Bézig houden met dingen die jij graag doet en een relaxt gevoel geven zoals met je kind spélen een bad nemen of boek lezen.

    Misschien zit jij in een stressvolle période en probeerd hij je te ontwijken om ruzies te voorkomen.