1. #1
    Master

    Reacties
    2.734
    07-12-2003

    Een verhaal

    Een vriend van mij leerde een Marokkaanse vrouw kennen. Het was een echte match tussen de twee. Binnen korte tijd hebben ze mekaar goed leren kennen en veel leuke dingen samen gedaan.

    De vrouw vroeg hem waarom hij nog steeds single is en niet getrouwd is. Mijn vriend is 30. Hij zei haar: 'Om eerlijk te zijn, heb ik een beetje bindingsangst. De vrouwen van tegenwoordig willen al na een paar maanden trouwen. Als ik een Marokkaanse vrouw leer kennen, begint ze gelijk erover dat ze geen lange relatie wil en binnen een paar maanden wil trouwen.

    Mijn vriend verder tegen haar: 'Ik krijg het daardoor benauwd en haak dan af. Ook voel ik me dan niet speciaal.'

    De vrouw: 'Wees niet bang dat ik bij jou over trouwen ga beginnen. Ik vind je gewoon een leuke, bijzondere man en wil samen leuke dingen met je doen en contact met je hebben. Van mij zul je geen bindingsangst krijgen. Wel wil ik dat je eerlijk tegen me bent.'

    Mijn vriend tegen mij: 'Vier maanden nadat ik haar leerde kennen, heb ik haar hand gevraagd.'

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    14
    03-06-2018

    En toen

  3. #3
    Ars Amandi

    Reacties
    224
    20-08-2015

    Een sprookje.

    Amicus certus in re incerta cernitur.


    "The mind is an ocean of ideas I love to swim in"


  4. #4
    Master

    Reacties
    2.734
    07-12-2003

    En toen leefden ze lang en gelukkig. Hopelijk.

  5. #5

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Clue?

  6. #6
    Master

    Reacties
    2.734
    07-12-2003

    Dat kun je er zelf uit afleiden (of niet).

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Rebel666 Bekijk reactie
    Een vriend van mij leerde een Marokkaanse vrouw kennen. Het was een echte match tussen de twee. Binnen korte tijd hebben ze mekaar goed leren kennen en veel leuke dingen samen gedaan.

    De vrouw vroeg hem waarom hij nog steeds single is en niet getrouwd is. Mijn vriend is 30. Hij zei haar: 'Om eerlijk te zijn, heb ik een beetje bindingsangst. De vrouwen van tegenwoordig willen al na een paar maanden trouwen. Als ik een Marokkaanse vrouw leer kennen, begint ze gelijk erover dat ze geen lange relatie wil en binnen een paar maanden wil trouwen.

    Mijn vriend verder tegen haar: 'Ik krijg het daardoor benauwd en haak dan af. Ook voel ik me dan niet speciaal.'

    De vrouw: 'Wees niet bang dat ik bij jou over trouwen ga beginnen. Ik vind je gewoon een leuke, bijzondere man en wil samen leuke dingen met je doen en contact met je hebben. Van mij zul je geen bindingsangst krijgen. Wel wil ik dat je eerlijk tegen me bent.'

    Mijn vriend tegen mij: 'Vier maanden nadat ik haar leerde kennen, heb ik haar hand gevraagd.'
    Ik heb ook bindingsangst/trouwvrees, alleen ik denk dat jouw vriend gewoon een goed gevoel had bij haar. Als hij of zij er eenmaal is en het voelt goed, dan verdwijnen je angsten meteen.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Iedereen denkt dit maar mag het nooit hardop zeggen. Het gaat mijn voorstellingsvermogen helemaal te boven als mensen die je nog maar net kent, verwachten dat je met hen meteen het huwelijksbootje instapt.
    Van jonge meiden valt daar nog iets voor te zeggen maar de rest... Eigenlijk te absurd voor woorden.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Goed verhaal. Maar ik heb net een heel potje nootmuskaat in mijn lasagnesaus laten vallen. Valt dit te neutraliseren of is het avondeten van vandaag "lasagne à la nootmuskaat"?

    /#÷@, van dit soort momenten krijg ik ook bindingsangst.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    41
    10-08-2018

    "Nootmuskaat ala lasagne"...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    24
    24-05-2018

    Bij 'Een vriend van mij...' kreeg ik een kots neiging

  12. #12
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    nickname van de duivel? Voorbeeld/ idool van je. Ik snap het niet helemaal. Allah geeft ons innerlijke rust en jij kiest er bewust voor een nickname te gebruiken van de duivel. Heeeeel raar dit

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Helaas is dit het geval van vele tegenwoordig. Angst om zich te binden maar geen angst voor de gevolgen van zondes. 'rustig aandoen, leren kennen, leuke dingen doen' En als meneer zich goed voelt dan pas onderneemt hij stappen, zo niet dan heb je als vrouwzijnde lekker pech. Waarom jezelf dat aandoen?

    Wat heb je aan zo een man?
    Hij heeft vrede met het slechte en doet dit met gemak en plezier, maar angst voor lhalaal. Geen teken van godvrees dus.

  14. #14
    Ars Amandi

    Reacties
    224
    20-08-2015

    En leven ze nog steeds lang en gelukkig?

    Amicus certus in re incerta cernitur.


    "The mind is an ocean of ideas I love to swim in"