MVC Lid

Reacties
    1.795
    26-11-2017

Citaat Geplaatst door alesto Bekijk reactie
    Ik geloof niets van je verhaal dat jij het zou doen, want ik had je gevraagd om te zweren dat jij het als vrouw zou doen en dat doe je niet.
    Dus wat jij doet is een politiek correct verhaal houden met allemaal messages erin met als doel om zogenaamd een persoon tot vermaning
    te brengen. Ik kan je zeggen het slaat niet aan vanwege je neerkijkende toon.

Want wat jij zegt is mij allang doorgedrongen. En ik heb ook niet alles hier verteld. Ik heb je niet gezegd dat ik tienduizenden euro's uit heb staan
    bij mensen die ze allang hadden moeten terug betalen. Ik heb je ook niet gezegd dat ik een teruggaaf van de belasting heb gehad waarmee
    ik de schulden van de afgelopen periode heb afgelost waarvan de bijstand zegt ho ho met dat geld kan jij de komende 3 maanden leven.
    Dus al zou je bijstand krijgen dan krijg je dat pas echt voor het eerst uitbetaald in oktober 2018. DIt heeft mij para gemaakt.

Dus eerst het verhaal over mijn vrouw en dan dat verhaal van de teruggave dat ik daar de schulden niet mee had moeten aflossen. Maar ja
    toen ik het kreeg had ik nog een baan. En ik had 4 sollicitaties lopen.

Dus met de kennis van nu zou ik het anders gedaan hebben, maar ik kan de tijd niet meer terugdraaien.

En ik ga nog even verder om jou wakker te schudden dat ik niet laks ben en dingen verwaarloos. Ik heb nu 3 sollicitaties lopen.
    Als recruiter bij Unique, een baan bij een grote bank en bij een overheidsinstelling. En ik heb Ome Hasan gepm-ed. En daarnaast ben ik de hele
    dag non stop overal op aan het solliciteren en zelfs zwart werk aan het zoeken. En ja ik solliciteer ook op functies ver onder mijn niveau.
    Want het gaat nu om overleven en niet zoeken naar de ideale situatie.

Een logisch denkend mens zou zeggen insha Allah dat uit die 4 mogelijkheden een baan komt. En ja dan voel ik mij net te goed om zakdoekjes, condoomverpakkingen, peukjes en bananenschillen
    te prikken op straat. Vooral ook omdat het ooit bedacht is als bezigheidstherapie om mensen een vernederend gevoel te geven zodat ze zo
    snel mogelijk elke baan vinden en uit de uitkering stappen.

Mag ik mij daar te goed voor voelen?
    Oke en nu ben je eerlijk. Je moet interen en je vrouw moet prikken.

Ik had je kunnen helpen, maar ook daar voel jij je goed voor. Allah i 3ouwnek en weet dat ik niet op je neerkijk. Ik kijk op niemand neer. Succes meneer.

En dat je mijn verhaal niet gelooft is jammer, ik heb geen wallah nodig want Allah is mijn getuige.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

MVC Lid

Reacties
    268
    24-02-2018

Als iemand voorheen altijd gewerkt heeft dan heeft hij eerst recht op een WW uitkering met behoud van 72% van zijn laatst verdiende salaris voordat hij de bijstand ingaat. Geld van de WW is veel ruimer dan de bijstand. De voorwaarden zijn wel dat de werkgever zijn contract niet heeft verlengd, of door reorganisatie of faillissement van het bedrijf. Maar als iemand ontslagen is door diefstal of fraude dan heeft hij geen recht op een WW uitkering. Als iemand eenmaal in de WW traject zit dan krijg hij een jobcoach aangewezen zodat hij sneller aan de slag kan gaan. De WW uitkering hangt af hoelang je gewerkt hebt. Als je 3 jaren onafgebroken gewerkt hebt dan heb je in principe recht op 3 maanden WW uitkering dus voor elk gewerkt jaar 1 maand WW. WW uitkering gaat via de UWV en niet via de gemeente. Voor het einde van je WW uitkering krijg je ruim van tevoren een verzoek en informatiepakket voor aanvraag van bijstand bij de gemeente waarin je ingeschreven staat. Je kan cursus volgen op kosten van UWV volgen zodat je ergens aan de slag kan gaan. In zo’n situatie zou iemand taxi-pas gaan halen op hun kosten en daarna als chauffeur gaan werken voor ouderenzorg.

Dat hele stuk mis ik in het verhaal….. Van WW naar bijstand

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Oke en nu ben je eerlijk. Je moet interen en je vrouw moet prikken.

Ik had je kunnen helpen, maar ook daar voel jij je goed voor. Allah i 3ouwnek en weet dat ik niet op je neerkijk. Ik kijk op niemand neer. Succes meneer.

En dat je mijn verhaal niet gelooft is jammer, ik heb geen wallah nodig want Allah is mijn getuige.
    Ok

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Citaat Geplaatst door Tigertank Bekijk reactie
    Als iemand voorheen altijd gewerkt heeft dan heeft hij eerst recht op een WW uitkering met behoud van 72% van zijn laatst verdiende salaris voordat hij de bijstand ingaat. Geld van de WW is veel ruimer dan de bijstand. De voorwaarden zijn wel dat de werkgever zijn contract niet heeft verlengd, of door reorganisatie of faillissement van het bedrijf. Maar als iemand ontslagen is door diefstal of fraude dan heeft hij geen recht op een WW uitkering. Als iemand eenmaal in de WW traject zit dan krijg hij een jobcoach aangewezen zodat hij sneller aan de slag kan gaan. De WW uitkering hangt af hoelang je gewerkt hebt. Als je 3 jaren onafgebroken gewerkt hebt dan heb je in principe recht op 3 maanden WW uitkering dus voor elk gewerkt jaar 1 maand WW. WW uitkering gaat via de UWV en niet via de gemeente. Voor het einde van je WW uitkering krijg je ruim van tevoren een verzoek en informatiepakket voor aanvraag van bijstand bij de gemeente waarin je ingeschreven staat. Je kan cursus volgen op kosten van UWV volgen zodat je ergens aan de slag kan gaan. In zo’n situatie zou iemand taxi-pas gaan halen op hun kosten en daarna als chauffeur gaan werken voor ouderenzorg.

Ik heb van februari tot en met mei 2018 ww gehad. Dat was om precies te zijn €1142,16. Daarna kreeg ik een baan aangeboden die maar 3 weken duurde. Mijn opgebouwde ww was op moest dus naar de bijstand.
    En of je het gelooft of niet, de bijstand hier is hoger dan de ww die ik kreeg. Bijstand zit op € 1347.

Weet je wat het ook is, ik kan hier nog meer details neerzetten zodat een ieder gaat zeggen oh daarom. Maar begrijp mij dat ik niet openbaar
    alles wil gooien. Maar als iemand vraagt geef ik netjes antwoord. Maar mensen moeten hier niet de dubbele intenties hebben, zogenaamd het
    jasje van helpen/ adviseren maar aan de andere kant de intentie van ten schande zetten of neersteken. Ik noem dat wolverij in
    schapekleren (ik praat algemeen en hoef geen namen te noemen).

Jouw reactie komt gemeend en netjes over dus jou leg ik alles uit al wil en kan je me niet helpen.

Vanaf nu elke reactie die hier komt en die zuiver is op die persoon zal ik gewoon reageren. Maar alle taganent-reacties/ doordramreacties/
    of diskwalificeerreacties daar ga ik niet eens meer op in, kost alleen maar energie/ positiviteit en is doelloos.

Iemand die eerlijk is en advies wil geven of dingen niet snapt maak gebruik van de pm-functie ik leg alles uit met evt bewijsstukken.

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Is er iemand die kritisch even kan kijken naar twee motivatiebrieven van mij en misschien ook naar mijn cv.

Misschien dat iemand mij kan zeggen wat er mis mee is. Als ik ze bel of langsga dan zijn ze superenthousiast, maar als ik dan mijn cv stuur blijft 99% doodstil terwijl ze genoeg werk hebben.
    Ook hier op m.nl die mij per pm vragen om cv te sturen, ik hoor dan niets meer.

MVC Lid

Reacties
    24
    06-11-2012

Citaat Geplaatst door alesto Bekijk reactie
    Ik geloof niets van je verhaal dat jij het zou doen, want ik had je gevraagd om te zweren dat jij het als vrouw zou doen en dat doe je niet.
    Dus wat jij doet is een politiek correct verhaal houden met allemaal messages erin met als doel om zogenaamd een persoon tot vermaning
    te brengen. Ik kan je zeggen het slaat niet aan vanwege je neerkijkende toon.

Want wat jij zegt is mij allang doorgedrongen. En ik heb ook niet alles hier verteld. Ik heb je niet gezegd dat ik tienduizenden euro's uit heb staan
    bij mensen die ze allang hadden moeten terug betalen. Ik heb je ook niet gezegd dat ik een teruggaaf van de belasting heb gehad waarmee
    ik de schulden van de afgelopen periode heb afgelost waarvan de bijstand zegt ho ho met dat geld kan jij de komende 3 maanden leven.
    Dus al zou je bijstand krijgen dan krijg je dat pas echt voor het eerst uitbetaald in oktober 2018. DIt heeft mij para gemaakt.

Dus eerst het verhaal over mijn vrouw en dan dat verhaal van de teruggave dat ik daar de schulden niet mee had moeten aflossen. Maar ja
    toen ik het kreeg had ik nog een baan. En ik had 4 sollicitaties lopen.

Dus met de kennis van nu zou ik het anders gedaan hebben, maar ik kan de tijd niet meer terugdraaien.

En ik ga nog even verder om jou wakker te schudden dat ik niet laks ben en dingen verwaarloos. Ik heb nu 3 sollicitaties lopen.
    Als recruiter bij Unique, een baan bij een grote bank en bij een overheidsinstelling. En ik heb Ome Hasan gepm-ed. En daarnaast ben ik de hele
    dag non stop overal op aan het solliciteren en zelfs zwart werk aan het zoeken. En ja ik solliciteer ook op functies ver onder mijn niveau.
    Want het gaat nu om overleven en niet zoeken naar de ideale situatie.

Een logisch denkend mens zou zeggen insha Allah dat uit die 4 mogelijkheden een baan komt. En ja dan voel ik mij net te goed om zakdoekjes, condoomverpakkingen, peukjes en bananenschillen
    te prikken op straat. Vooral ook omdat het ooit bedacht is als bezigheidstherapie om mensen een vernederend gevoel te geven zodat ze zo
    snel mogelijk elke baan vinden en uit de uitkering stappen.

Mag ik mij daar te goed voor voelen?
    ga maar uit je neus eten, als je je daar niet te goed voor voelt. Jeh mgharba, jullie voelen je overal te goed voor, maar voor een uitkering niet. Wees een man, ipv hier janken dat het maar moeizaam gaat. Ga werken voor je geld, ipv kieskeurig zijn in de baantjes.
    "Blijf op het Pad der Leiding, en wees niet gekwetst door het kleine aantal mensen die dit pad nemen, en pas op voor het Pad van Misleiding, laat je niet misleiden door het grote aantal mensen die zichzelf vernietigen op dit pad." [Al-Fudayl bin 'Iyad | Uluw al-Himmah; p. 41]

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Citaat Geplaatst door Tigertank Bekijk reactie

Ik was nog even vergeten te zeggen dat ww mij geen jobcoach heeft aangewezen toen. Reden omdat zij vonden dat ik met mijn tien jaar werkervaring en overzichtelijke cv
    geen jobcoach nodig had. Ze zeiden dat ik slim genoeg was om het zelf te doen. Ik was het er niet mee eens maar ik moest dat accepteren.
    Zij gaven aan dat zo'n jobcoach echt was voor iemand die niet wist waar te zoeken, hoe te zoeken en hoe netjes te solliciteren. Mohiem na
    een paar pogingen heb ik het op eigen houtje geprobeerd.

Wat ik ook niet gezegd heb in deze topic is dat ik aan twee ziektes lijdt. Eentje wil ik niet benoemen maar de ander is een auto-imuun ziekte. Wil zeggen dat je lichaam zichzelf aanvaalt, je bent dan je eigen ziekte-verwekker.
    Dit heeft naast de andere ziekte een grote impact gehad op mijn leven. Maar ik laat mij niet demotiveren want mijn ziel is in de handen van Allah.

Ik zeg dit nu erbij omdat ik de negatieve berichten via hier en pm echt spuugzat ben. Mensen lezen selectief, trekken een conclusie en geven je een stempel. Jij doet het anders jij stelt vragen en zo hoort het.

Terwijl als ze het hele verhaal kennen en de bewijzen zien dan gaat hun mond openvallen. Ik kan sws niet mijn hele verhaal hier op m.nl zetten want doe mijn best om anoniem te blijven. Voor het eerst in mijn leven dat ik een uitkering vraag en voor het
    eerst in mijn leven dat ik om hulp vraag. Nooit gedaan eerder.

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Voor een ieder die onrechtvaardig, negatief en afgungsterig is in deze topic de volgende dua

اللهم اكفنيهم شرهم بما شئت وكيفما شئت انك على ما تشاء قدير

En voor een ieder die oprecht uit zijn of haar hart heeft geholpen of wilt helpen met wat voor hulp dan ook de volgende dua

اللهم ارزقهم من حيث لا يحتسبون

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Is er nog iemand die kritisch kan kijken naar mijn cv en zeggen hoe ik het op zijn best kan veranderen?

MVC Lid

Reacties
    3
    06-06-2013

Ja, stuur maar.

MVC Lid

Reacties
    102
    28-01-2018

Als werkgever zou ik je niet aannemen.
    Teveel praatjes voor iemand die verwacht dat wildvreemden hem een gift of lening zullen gaan verstrekken.

MVC Lid

Reacties
    61
    29-07-2018

Broeder, mijn ervaring is dat wanneer je aanklopt bij een uitzendbureau of meerdere dat je 9 van de 10 keer een baan hebt. Misschien woon je in een kleinere stad of dorp . Dan zul je helaas wat moeten reizen naar je werk. Meestal geven ze tot 30km als het goed is reiskostenvergoeding. Ikzelf heb dat namelijk ook gekregen met die afstand. Dus dan moet je het daarmee doen en dat valt wel mee als ik eerlijk ben. Tenzij je echt in Drenthe ofzo woont, dan wordt het moeilijk. Misschien ook via werk.nl, daar staan meestal goede (tijdelijke) banen op voor mensen die snel aan het werk willen. Maar waarom moest jouw vrouw dan prikken, jij had toch zelf die uitkering aangevraagd. En je hebt gelijk dat je je vrouw dat niet laat doen. Het is een soort vernedering, en dat is de bedoeling ook van die stinkhonden. Vernedering zodat mensen minder gebruik maken van een uitkering.

Echt zielige shit voor een land dat zich zo rijk voordoet. En ik zou niet teveel alleen op vertrouwen op mgharba . Met zoveel zijn we nou ook weer niet. Gewoon tijdelijk werk zoeken, desnoods voor een paar maanden zodat je in de tussentijd verder kunt zoeken. Dit heb ik zelf ook vaak gedaan

MVC Lid

Reacties
    1.053
    29-03-2010

- Blijf vertrouwen in Allah hebben en blijf du’a maken. Alleen hij kan jou uit deze situatie halen
    - Wees niet zo impulsief en denk goed na over de gevolgen van je handelingen
    - Vraag met terugwerkende kracht de toeslag van je WW-uitkering aan. Dat doe je via het UWV. Dat verklaart waarom je WW lager was dan de bijstand
    - Vraag een Ziektewetuitkering bij het UWV aan. Je geeft aan dat je aan twee ziektes lijdt. Niet geschoten is altijd mis
    - En doe vandaag nog een aanvraag voor een bijstandsuitkering. Hoe langer je ermee wacht des te meer onderzoek er verricht gaat worden. Ze willen toch weten waar je al tijd van geleefd hebt en hoezo je dat niet meer kunt
    - Blijf zoeken naar een baan. Desnoods een baan waar je geen ervaring in hebt of niet voor geschoold hebt. Dat vergroot je kansen op een baan
    - Als je in een dorp of kleinere stad woont of ergens waar de werkgelegenheid weing is; maak plannen om te verhuizen. Dit is een plan voor op lange termijn. De woningmarkt is krap. Schrijf je in op woningnet. Klik op lotingwoningen
    - Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd: in jouw situatie moet je alle soorten banen aanpakken, zolang het halal is! Je zit wel in sha Allah te roepen. Maar weet dat Allah je misschien zit te testen. Je bent nergens te ‘goed’ voor.

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Citaat Geplaatst door Sun-Kissed Bekijk reactie
    - Blijf vertrouwen in Allah hebben en blijf du’a maken. Alleen hij kan jou uit deze situatie halen
    - Wees niet zo impulsief en denk goed na over de gevolgen van je handelingen
    - Vraag met terugwerkende kracht de toeslag van je WW-uitkering aan. Dat doe je via het UWV. Dat verklaart waarom je WW lager was dan de bijstand
    - Vraag een Ziektewetuitkering bij het UWV aan. Je geeft aan dat je aan twee ziektes lijdt. Niet geschoten is altijd mis
    - En doe vandaag nog een aanvraag voor een bijstandsuitkering. Hoe langer je ermee wacht des te meer onderzoek er verricht gaat worden. Ze willen toch weten waar je al tijd van geleefd hebt en hoezo je dat niet meer kunt
    - Blijf zoeken naar een baan. Desnoods een baan waar je geen ervaring in hebt of niet voor geschoold hebt. Dat vergroot je kansen op een baan
    - Als je in een dorp of kleinere stad woont of ergens waar de werkgelegenheid weing is; maak plannen om te verhuizen. Dit is een plan voor op lange termijn. De woningmarkt is krap. Schrijf je in op woningnet. Klik op lotingwoningen
    - Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd: in jouw situatie moet je alle soorten banen aanpakken, zolang het halal is! Je zit wel in sha Allah te roepen. Maar weet dat Allah je misschien zit te testen. Je bent nergens te ‘goed’ voor.
    Kijk dat zijn goede menselijke tips.

Ik wil wel zeggen dat ik sinds vorige week echt alles probeer te pakken qua werk, schoonmaak, tomaten plukken enz

Tot nu toe alleen volop schoonmaak 60 km verder maar reiskosten worden niet vergoed.

Ik heb gister 4 sollicitatiegesprekken gehad en insha Allah dat daar wat uitkomt.

Van de mensen die tot nu toe hulp boden is uiteindelijk niets daadkrachtigs uitgekomen.

Er was een vrouw die mij geld wilde lenen voor boodschappen en ik moest mijn rekeningnummer geven enzo, ik heb haar bewust rekeningnummer van een achterneef gegeven. Nou je raadt het al alleen praatjes. Ze komt regelmatig online maar negeert. En dat vind ik nog erger dan de negatievelingen hier. Ze heeft echt de 3 eigenschappen van hypocrisie hiermee bewezen. Op het moment dat iemand je vertrouwt bedrieg je, als je iets beloofd kom je het niet na en als je spreekt dan lieg je.

Ik hoop echt dat Allah haar in een moeilijkere situatie brengt en dat alle deuren voor haar gesloten worden.

MVC Lid

Reacties
    23
    06-08-2018

Citaat Geplaatst door MarokkaaninNL Bekijk reactie
    Broeder, mijn ervaring is dat wanneer je aanklopt bij een uitzendbureau of meerdere dat je 9 van de 10 keer een baan hebt. Misschien woon je in een kleinere stad of dorp . Dan zul je helaas wat moeten reizen naar je werk. Meestal geven ze tot 30km als het goed is reiskostenvergoeding. Ikzelf heb dat namelijk ook gekregen met die afstand. Dus dan moet je het daarmee doen en dat valt wel mee als ik eerlijk ben. Tenzij je echt in Drenthe ofzo woont, dan wordt het moeilijk. Misschien ook via werk.nl, daar staan meestal goede (tijdelijke) banen op voor mensen die snel aan het werk willen. Maar waarom moest jouw vrouw dan prikken, jij had toch zelf die uitkering aangevraagd. En je hebt gelijk dat je je vrouw dat niet laat doen. Het is een soort vernedering, en dat is de bedoeling ook van die stinkhonden. Vernedering zodat mensen minder gebruik maken van een uitkering.

Echt zielige shit voor een land dat zich zo rijk voordoet. En ik zou niet teveel alleen op vertrouwen op mgharba . Met zoveel zijn we nou ook weer niet. Gewoon tijdelijk werk zoeken, desnoods voor een paar maanden zodat je in de tussentijd verder kunt zoeken. Dit heb ik zelf ook vaak gedaan
    Klopt wat je zegt en ik ben ook echt ingeschreven bij alle grote en middelgrote uitzendbureaus. Ik bel een aantal keer per week met ze om te zeggen van waar blijft die baan als schoonmaker, loodsmedewerker, magazijnmedewerker, kaswerk en zo. Bij de meesten alleen praatjes of het lukt niet om te matchen. Ik heb mijn cv zelfs aangepast en er van alles opgezet.

Mohiem sinds een week sta ik open voor alles maar ook echt alles. Ik heb zelfs gezegd dat ik bereid ben te reizen binnen 70 km, als de reiskosten maar deels of volledig vergoed worden. Ik woon in de Randstad trouwens, niet in een dorp.

Sociale dienst zegt dat ik met mijn leeftijd niet hoef aan te tonen dat ik solliciteer en zo. Mijn vrouw is jonger en die werd onmenselijk gestalkt qua solliciteren. Als zij niet binnen zoveel weken iets gevonden had dan kwam ze in dat traject van prikken op straat.