1. #31
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Dat is een ander verhaal, zijn punt is dat een Pashtun niet buigt.
    Pashtuns hebben 3 grootmachten verslagen groot brittanie sovjet unie en nu de yanks.

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Nee ik snap dat het niet gemakkelijk is.

    Maar alles liever dan in zo een oorlogsgebied te blijven.
    het is hun land.

  3. #33
    BenKamal

    Reacties
    370
    29-11-2017

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    US Seeks New Talks With Taliban in an Attempt to Explore Afghan Peace

    A senior U.S. State Department official visited Doha to seek out talks with the Taliban.
    By Ankit Panda
    July 26, 2018








    Alice Wells, the deputy assistant secretary for South and Central Asia at the U.S. Department of State, led a U.S. delegation to Doha, Qatar, this week to meet with representatives of the Afghan Taliban based there, the Wall Street Journal reported on Wednesday.

    The trip, which concluded on Tuesday, was designed to pave a path for eventual peace talks in Afghanistan, where the United States has been at war since 2001.

    The trip marks one of the highest-level efforts by the Trump administration to directly interface with the Taliban. U.S. President Donald J. Trump outlined a strategy for Afghanistan last year that led to a modest increase in the U.S. troop presence in the country, expanded the rules of engagement for U.S. forces there, and made counter-terrorism operations a priority. The administration did not make talks with the Taliban a priority.
    Enjoying this article? Click here to subscribe for full access. Just $5 a month.

    “The United States is exploring all avenues to advance a peace process in close consultation with the Afghan government,” a State Department official said, without confirming the nature of Wells’ trip or possible outcomes. “Any negotiations over the political future of Afghanistan will be between the Taliban and Afghan government,” the State Department official added. The talks are likely exploratory, seeking to build on a recent cease-fire in Afghanistan; the Afghan government is involved in the current effort to restart talks.

    The United States has made several efforts to negotiate with the Taliban since its invasion of Afghanistan in 2001. The group’s establishment of an office in Qatar was brokered by the United States in 2013, prior to the formal end of the U.S. combat mission in Afghanistan. The office was shut down following protests by the government of Afghanistan after the Taliban began identifying itself as an Islamic government in exile.

    The current diplomatic effort is the first serious bilateral attempt at talks between the United States and the Taliban since 2013. In 2015, the United States, China, Pakistan, and Afghanistan attempted to sustain talks with the Taliban through a process known as the Quadrilateral Coordination Group. That summer, it emerged that Mullah Omar, the founding leader of the Taliban, had died two years prior, prompting a leadership succession crisis in the Taliban that led to the group’s fracturing within Afghanistan.

    Today, the Taliban are led by their third leader, Mullah Haibatullah Akhundzada, who succeed Mullah Akhtar Mohammed Mansour after he was killed by a U.S. drone strike in the Pakistani province of Balochistan in 2016
    1. https://thediplomat.com/2018/07/us-s...-afghan-peace/
    2. https://www.militarytimes.com/flashp...h-us-official/
    3. https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKBN1KJ0ML

    Onderschat ze niet

    Ze zen acteurs , maken gewoon een filmdat ze het kunnen

    Amerikanen is niks,let op de macht die erachter steekt

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Weinig verdraaien aan, als je spreekt vanuit jouw ik-vorm, dan zeg je als het ware al dat jij het anders zou doen, want jij zou vertrekken, dus suggereer jij dat hun ook beter kunnen vertrekken.
    Is niet verdraaien hoor is gewoon je verkapte bewoording blootleggen.

    "Niemand heeft het hier over de religie. Alleen jij."

    Feit dat jij hier op deze site komt, is puur vanuit religieus oogpunt, waarom lieg je weer?
    Nee ik heb het deels mis, je komt hier ook vanwege je Marokkanen haat en afgunst.
    Sorry ik vergat wat, vergeef mij, ik wil je niet tekort doen.
    Duidelijk weer allemaal spinsels en vooroordelen van jou.

    Succes daarmee

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    het is hun land.
    Dus is de keuze aan hun.

  6. #36
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Duidelijk weer allemaal spinsels en vooroordelen van jou.

    Succes daarmee
    Wat heeft het dan voor nut om te zeggen dat jij je thuisland zou verlaten als jij indringers had?

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    leonidas de oplichter

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Je kunt niet onder aanvoering van de VS, die een agressieve bezetting uitoefent, daar zinnig werk verrichten. Alle softe aanpake en goedbedoelde initiatieven vallen dood door de Amerikaanse agressie paraplu, die alles daar in het licht van een koloniale bezetting zet.
    De enige oplossing is daar weggaan en hopen dat er redelijk snel een regering komt waar het volk achter staat en die autoriteit uit kan oefenen om bv een partij als de Taliban in toom te houden en ze dan de zeer verdiende financiele hulp bieden om het land te weder opbouwen.
    Helaas een manier die ook heel veel d

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    927
    17-08-2010

    De Amerikanen zijn jarenlang bezig in allerlei landen met het 'nog erger' maken van zaken en aan de buitenwereld doen geloven dat ze goed bezig zijn. Als je niet opkomt en je eigen land beschermt, op zijn minst terug vecht, komen de Amerikanen, Engelsen en andere uit het westen heel fijn bemoeien en het land kut maken. Als we ook iets geleerd hebben van al dit gebeuren, dan is het dit.

  10. #40
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Niemand wint van pashtuns en daarom is deze bevolkingsgroep door de engelsen over verschillenden landen verdeeld.en zelfs dan komen zij nog altijd als winnaars uit de strijd...

    Als je al gelijk zou hebben dan zijn het de mannen die als overwinnaars uit de strijd komen.
    Niet de vrouwen. Toch al gauw 50% van die Pashtuns

    Vrouwen en een Taliban regime... Laten we het er niet over hebben... Ik word er een beetje misselijk van.

    Taliban en anders gelovigen... Laten we het er niet over hebben... ik word er een beetje misselijk van.


    Taliban en "Er is geen dwang in de islam".... Grapje!

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    "The United States has made several efforts to negotiate with the Taliban since its invasion of Afghanistan in 2001. "

    Niets nieuws onder de zon.

    17 jaar later men is nog steeds aan het onderhandelen.
    En de Amerikanen zijn nog steeds daar.

    Je zou kunnen denken dat die Amerikanen steeds weer proberen om d.m.v. de dialoog een oplossing proberen te vinden.
    Zou het niet eens tijd worden om dat idee los te laten?

    Die extremisten zijn niet uit op een oplossing waar iedereen mee kan leven. Ze zijn uitsluitend uit op hun eigen "oplossing".
    Een oplossing die voor meer dan de helft van de mensheid desastreus is.

  12. #42
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Temucin Bekijk reactie
    ipv te zeggen dat die joden daar niet horen en terug moeten naar marokko en europa.. zeg je dat palestijnen moeten vluchten..

    omgekeerde wereld..

    waar ga jij vluchten als joden blank europa gaan bezetten?

    Jouw ideeën en opvattingen over Joden zijn werkelijk verheffend. Ik ben diep onder de indruk!!!!!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    927
    17-08-2010

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Heel gemakkelijk.

    Ik zou meteen vertrekken.
    Weg uit de ellende.

    Geldt ook als ik in Palestina zou wonen.

    Weg uit zulke gebieden. Ik zocht mijn heil wel ergens anders.
    Dat is een van de grootste fouten die je kunt maken. Zo verlies je je land, terwijl je hele generatie met bloed, zweet en tranen het land heeft gemaakt en beschermd. Vrouwen en kinderen naar veilig gebied brengen begrijp ik, maar als gezonde man weglopen als een schijterd voor een zogenaamde betere leven, terwijl dit leven al als een hoofdomdraai voorbij gaat, plus in een ander land chillen op het strand ondertussen.. Dat is schaamte.

    Maar ja, keuze is aan henzelf. Als je niet opkomt voor je eigen land en volk, doet niemand dat. Dan heb je al verloren zonder te vechten.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Dus ze mogen bezet worden door een binnenlandse bezetter volgens jou? Dat is beter dan een buitenlandse? En hoe bedoel je het is 'hun' land? Als de Talib winnen is het niet het land van de Afghani maar van de Talib.

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    het is hun land.

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Je kan Afghanistan niet koloniseren.