1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    Alleen trouwen voor de Marokkaanse wet. Voor en nadelen?

    Salaam alaykoem,

    Serieuze vraag:

    Wat zijn de voordelen van trouwen voor de Marokkaanse wet alleen? Ik zie regelmatig stellen die dat doen, maar ik zie absoluut geen voordelen. Eerder veel last. Alles moet in Marokko geregeld worden. En als ze gaan scheiden wederom tickets boeken naar Marokko. Als het niet op consulaat geregeld kan worden.

    Mijn vraag is nu: wat is het grote geheim? Waarom doen mensen het zo? Ondanks alle hoofdpijn dat erbij komt kijken.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    fraude met toeslagen en uitkeringen komt in mij op.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    173
    21-01-2015

    Gezien de hoge percentage scheidingen is het zo gek nog niet.

    Voordeel vind ik je kunt in een dag officieel getrouwd zijn in Marokko. In Nederland duurt dat toch wat langer. Eerst in ondertrouw, dan gemeente, dan pas consulaat.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    Citaat Geplaatst door Koopje Bekijk reactie
    Gezien de hoge percentage scheidingen is het zo gek nog niet.

    Voordeel vind ik je kunt in een dag officieel getrouwd zijn in Marokko. In Nederland duurt dat toch wat langer. Eerst in ondertrouw, dan gemeente, dan pas consulaat.
    wat hebben scheidingen ermee te maken? Ik begrijp het niet.

    Ondertrouw bij de gemeente is toch alleen formaliteit? Dan ga je desnoods op je slippers alvast tekenen. Iemand besluit toch niet vandaag op morgen te gaan trouwen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    104
    31-07-2018

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    fraude met toeslagen en uitkeringen komt in mij op.
    Hier is je antwoord. En verder denk ik dat de intenties van een van de twee niet zuiver zijn. Als je alleen in Marokko trouwt, kan je makkelijk van elkaar af.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    37
    07-01-2016

    Citaat Geplaatst door Dr.Oetker Bekijk reactie
    Salaam alaykoem,

    Serieuze vraag:

    Wat zijn de voordelen van trouwen voor de Marokkaanse wet alleen? Ik zie regelmatig stellen die dat doen, maar ik zie absoluut geen voordelen. Eerder veel last. Alles moet in Marokko geregeld worden. En als ze gaan scheiden wederom tickets boeken naar Marokko. Als het niet op consulaat geregeld kan worden.

    Mijn vraag is nu: wat is het grote geheim? Waarom doen mensen het zo? Ondanks alle hoofdpijn dat erbij komt kijken.
    Naast fraude, heeft dit vaak voordelen voor de man, als de vrouw is ingetrokken bij de man en ze besluiten te scheiden
    heeft ze nergens recht op dus koffers pakken en vertrekken. Daarnaast hoeft de man ook geen partneralimentatie te betalen.
    Dus kortom voor de man een voordeel en voor de vrouw alleen nadelen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    104
    31-07-2018

    Citaat Geplaatst door theone5 Bekijk reactie
    Naast fraude, heeft dit vaak voordelen voor de man, als de vrouw is ingetrokken bij de man en ze besluiten te scheiden
    heeft ze nergens recht op dus koffers pakken en vertrekken. Daarnaast hoeft de man ook geen partneralimentatie te betalen.
    Dus kortom voor de man een voordeel en voor de vrouw alleen nadelen.
    Daarom snap ik de meiden die hiermee akkoord gaan niet. Deze man is alles behalve zuiver. En een goed begin is het halve werk. Als het begin al twijfel is waar eindigt het dan?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    37
    07-01-2016

    Citaat Geplaatst door Asiyaa Bekijk reactie
    Daarom snap ik de meiden die hiermee akkoord gaan niet. Deze man is alles behalve zuiver. En een goed begin is het halve werk. Als het begin al twijfel is waar eindigt het dan?
    Idd mensen zijn bij dag 1 al achterdochtig en dan moet je met zo'n man nog een toekomst bouwen kinderen etc.
    Snap ook niet dat die ouders hiermee akkoord gaan, is geen speelgoed. Maar owee voor hun eigen dochters zouden ze
    zoiets nooooit accepteren !!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    104
    31-07-2018

    Citaat Geplaatst door theone5 Bekijk reactie
    Idd mensen zijn bij dag 1 al achterdochtig en dan moet je met zo'n man nog een toekomst bouwen kinderen etc.
    Snap ook niet dat die ouders hiermee akkoord gaan, is geen speelgoed. Maar owee voor hun eigen dochters zouden ze
    zoiets nooooit accepteren !!
    Ja vooral dat laatste, omdat ze precies de achterliggende reden weten.

    Daarom, altijd je koppie erbij houden en dames niet trappen in die mooie praatjes.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    Fraude met toeslagen van 2 huizen en dus ook 2x huurtoeslag. En dan zeker 1 huis in onderhuur gooien en samen gaan wonen in het andere. Met 2 x volle bijstandsuitkering. "Slimme" mensen. Wat een leven zeg. Leugens bedrog en altijd maar bang zijn dat de gemeente je een keer pakt en meteen 1 ton terug betalen in 1 keer.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    104
    31-07-2018

    Citaat Geplaatst door Dr.Oetker Bekijk reactie
    Fraude met toeslagen van 2 huizen en dus ook 2x huurtoeslag. En dan zeker 1 huis in onderhuur gooien en samen gaan wonen in het andere. Met 2 x volle bijstandsuitkering. "Slimme" mensen. Wat een leven zeg. Leugens bedrog en altijd maar bang zijn dat de gemeente je een keer pakt en meteen 1 ton terug betalen in 1 keer.
    Weet je hoe vaak dit voorkomt en het trieste is dat vooral Marokkanen (NB moslims) zich hier schuldig aan maken.

    En dan denk ik het is haram geld, hoe kun je daarvan leven als je ook gewoon kunt werken. Want ziek, zwak en misselijk ben je niet.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    173
    21-01-2015

    Citaat Geplaatst door Dr.Oetker Bekijk reactie
    wat hebben scheidingen ermee te maken? Ik begrijp het niet.

    Ondertrouw bij de gemeente is toch alleen formaliteit? Dan ga je desnoods op je slippers alvast tekenen. Iemand besluit toch niet vandaag op morgen te gaan trouwen.
    Het gaat om het tijdsbestek dat een huwelijk voltrokken kan worden. In Marokko is dat in 1 dag en in Nederland niet. Zo simpel is het. Of je nou op je slippers gaat, alleen of met een bende is aan jou. Je vroeg om een voordeel en daar gaf ik antwoord op.

    Wat betreft scheidingen is niet meer van toepassing omdat je niet meer automatisch in gemeenschap van goederen trouwt. Voorheen was dat wel zo.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    37
    07-01-2016

    Citaat Geplaatst door Koopje Bekijk reactie
    Het gaat om het tijdsbestek dat een huwelijk voltrokken kan worden. In Marokko is dat in 1 dag en in Nederland niet. Zo simpel is het. Of je nou op je slippers gaat, alleen of met een bende is aan jou. Je vroeg om een voordeel en daar gaf ik antwoord op.

    Wat betreft scheidingen is niet meer van toepassing omdat je niet meer automatisch in gemeenschap van goederen trouwt. Voorheen was dat wel zo.
    Hoezo tijdsbestek? Ben er vaak bij geweest in NL, langer dan een half uur heeft het niet geduurd, En ondertrouw kun je tussen de boodschappen na het werk nog even doen.
    Plus je hoeft niet helemaal naar Marokko te reizen, of consulaat.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Asiyaa Bekijk reactie
    Daarom snap ik de meiden die hiermee akkoord gaan niet. Deze man is alles behalve zuiver. En een goed begin is het halve werk. Als het begin al twijfel is waar eindigt het dan?
    Voor een vrouw biedt het toch ook voordeel. Waarom gaat men ervan uit dat alleen een man hieruit nadelig kan komen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    Wat kan hier een voordeel zijn voor de vrouw dan? Buiten Nederlandse wet om trouwen.