1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    71
    08-05-2014

    Heb medelijden met jongeren wiens voorouders uit het Rifgebergte komen.

    Heb medelijden met jongeren wiens voorouders uit het Rifgebergte komen.

    Uit angst voor de problemen met de Marokkaanse overheid durven zij niet op vakantie naar het land van hun voorouders.
    In Nederland voelen zij zich niet thuis. Hier in Nederland leven zij geheel apart van de Nederlandse samenleving.

    Als je hen vraagt ben jij Nederlander of Marokkaan dan is hun antwoord Marokkaan, dan Islamiet en dan op papier Nederlander. Geen wonder dat je je dan niet thuis voelt in Nederland.
    Hier geboren Marokkanen hebben nog steeds een accent, wat zeer vreemd is.
    Maar ja dat heb je als je je niet met Nederlanders bemoeit. Dan ben je altijd vreemde in eigen land.
    Jammer.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Opgerot met ze met je medelijden

    If you can’t stand the heat, stay away of the kitchen.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door allianznt2 Bekijk reactie
    Heb medelijden met jongeren wiens voorouders uit het Rifgebergte komen.

    Uit angst voor de problemen met de Marokkaanse overheid durven zij niet op vakantie naar het land van hun voorouders.
    In Nederland voelen zij zich niet thuis. Hier in Nederland leven zij geheel apart van de Nederlandse samenleving.

    Als je hen vraagt ben jij Nederlander of Marokkaan dan is hun antwoord Marokkaan, dan Islamiet en dan op papier Nederlander. Geen wonder dat je je dan niet thuis voelt in Nederland.
    Hier geboren Marokkanen hebben nog steeds een accent, wat zeer vreemd is.
    Maar ja dat heb je als je je niet met Nederlanders bemoeit. Dan ben je altijd vreemde in eigen land.
    Jammer.
    wat is het probleem eigenlijk

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Citaat Geplaatst door allianznt2 Bekijk reactie
    Heb medelijden met jongeren wiens voorouders uit het Rifgebergte komen.

    Uit angst voor de problemen met de Marokkaanse overheid durven zij niet op vakantie naar het land van hun voorouders.
    In Nederland voelen zij zich niet thuis. Hier in Nederland leven zij geheel apart van de Nederlandse samenleving.

    Als je hen vraagt ben jij Nederlander of Marokkaan dan is hun antwoord Marokkaan, dan Islamiet en dan op papier Nederlander. Geen wonder dat je je dan niet thuis voelt in Nederland.
    Hier geboren Marokkanen hebben nog steeds een accent, wat zeer vreemd is.
    Maar ja dat heb je als je je niet met Nederlanders bemoeit. Dan ben je altijd vreemde in eigen land.
    Jammer.
    Van dat accent verbaasd mij ook .
    Misschien te maken met het feit dat de meeste buitenlanders bewust bij elkaar zijn gepropt, waardoor de buren, klasgenoten, etc etc allemaal buitenlanders zijn . Antilianen surinamers en Turken hebben ook een accent .

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    Van dat accent verbaasd mij ook .
    Misschien te maken met het feit dat de meeste buitenlanders bewust bij elkaar zijn gepropt, waardoor de buren, klasgenoten, etc etc allemaal buitenlanders zijn . Antilianen surinamers en Turken hebben ook een accent .
    En wat is het probleem zolang je verstaan baar bent

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    En wat is het probleem zolang je verstaan baar bent
    Heb er geen last van . Probeerde alleen te zeggen dat alle nationaliteiten nog een accent hebben, en niet alleen de riffijnen . Ben er zelf ook 1 .

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    Heb er geen last van . Probeerde alleen te zeggen dat alle nationaliteiten nog een accent hebben, en niet alleen de riffijnen . Ben er zelf ook 1 .
    je accent wordt vaak beinvloed door je moedertaal

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Ik denk als mn stad in marokko zulke protesten had waardoor t niet veilig was dan was k eerder boos geweest op de mensen daar.
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #9
    Peace of mind

    Reacties
    1.576
    05-11-2005

    Je bent mensen over een kam aan het scheren. Kan me niet vinden in je verhaal.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door girlie_love Bekijk reactie
    Je bent mensen over een kam aan het scheren. Kan me niet vinden in je verhaal.
    ik ook niet ik vind dit verhaal zo accentloos

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ik denk als mn stad in marokko zulke protesten had waardoor t niet veilig was dan was k eerder boos geweest op de mensen daar.
    Dat weet ik wel zeker want het gaat jou om jou..niet om de mensen die er leven.
    Duidelijker had je nie kunnen zijn
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Dat weet ik wel zeker want het gaat jou om jou..niet om de mensen die er leven.
    Duidelijker had je nie kunnen zijn
    Als je gehele context weghoudt dan klopt het wat je zegt. De vraag is, waarom doe je dat?
    If you 'don't know', Allah knows.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Dat weet ik wel zeker want het gaat jou om jou..niet om de mensen die er leven.
    Duidelijker had je nie kunnen zijn
    mshi tshoef shi 7lilef i7awik al 7aloefa

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    71
    08-05-2014

    een accent heb ikbook

    maar ik ben niet in Nederland geboren
    Waarom hebben Franse, Belgische en zweedse hier geboren kinderen niet zo'n duidelijkbaccent?


    Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    Van dat accent verbaasd mij ook .
    Misschien te maken met het feit dat de meeste buitenlanders bewust bij elkaar zijn gepropt, waardoor de buren, klasgenoten, etc etc allemaal buitenlanders zijn . Antilianen surinamers en Turken hebben ook een accent .